Hejsa allesammen
Bliver lige nødt til, at høre Jeres holdning/måde at tackle børnefødselsdage på mvh til slik og søde sager...
Sagen er den, at min søn er 3 ½ og dermed altid den yngste i flokken til familiens børnefødselsdage. Han er nu for gammel til "at snyde" og meget bevidst om hvad de andre får. Vi er desværre ret uenige med den øvrige del af familien når det kommer til kost, osv. Vi prioriterer sund kost og holder igen med søde drikke, slik og andet form for sukker - dog uden at være hysteriske.
Til den fødselsdag vi var til i dag (8-årig) bliver der serveret boller med nutella, pålægschokolade, osv. Juice, saftevand, osv ad libitum. Derefter 2 forskellige slags kage med slik, og så slutter fødselsdagen af med at alle børn skal finde en slikpose i haven(ca for 10 kr har der været). I mine øjne ALT for meget sukker til børn på en dag. Men vi er efterhånden "de hysteriske forældre" og min søn skal jo ikke føle sig udenfor eller at det er "forbudt". Syntes det er rigtigt svært. Min svigermor bliver ved med at påstå, at det jo kun er sjældent, men sagen er, at det er meget ofte vi står i denne sukker-konflikt, hvor vi syntes de får alt for meget sødt.
Hvad gør I???
Er der hysteri at prøve at holde igen, og hvordan tackler man situationen, når de andre gerne må og deres forældre ingenting siger? Hvordan forklarer man det til en på 3½?
Tak fordi du læste med ...
Anmeld