Ville I melde det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2012

A&F

Kontakt børne/familie afdelingen i din kommune og meld det!. Stakkels dreng

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2012

trunte24

Anonym skriver:

I morgen ved 9-tiden opdagede min kæreste en lille grædende dreng på ca 2 år stå ude på vejen. Han var kun iført ble og det var øsende regnvejr! Vores genbo kom ud samtidig og han så fortælle at han ved hvor Drengen bor og det ikke er første gang den lukket mand strejfer omkring alene! De bærer Drengen hjem og på vejen møder de en større dreng ( ca 7år) - han vender om da han ser dem og de hører han råbe 'jeg har fundet ham'!

Da de kommer til drengenes hus er det storebroren der tager imod, menn min kæreste og genbo siger de lige vil snakke med en voksen. Efter lidt tid kommer faren så ud - min kæreste sagde han så ud som om han lige var vågnet.... Han siger til sit 'forsvar' at det er deres mor der er kørt og ikke har lukket døren. Desuden var det de ældre søskende (som så er ca 5 &7!) der havde ansvaret!

Hvad f***** er det for noget!? I mine øjne er det omsorgssvigt.... Stakkels dreng....

Men hvad siger I? Ville I melde dem?

I § 154 i lov om sociale service står der:

Den som får kendskab til at et barn eller und under 18 år. Fra forældre eller anden opdragers side, udsættes for vandrøgt eller anden nedværdigende behandling, eller lever under forhold, der bringer dert sundhed eller udvikling i fare, har PLIGT til at underrette kommunen herom.

Og ud fra det du beskirver, vil jeg mener der er grund til at tro, at barnet lever forhold der kan bringe hans sundhed og udvikling i fare, i fald det er 2 børn på 5 og 7 år, der har ansvar for ham!

Jeg er måske farvet af min profession som pædagog

Anmeld

26. august 2012

trunte24

Anonym skriver:

Hvem er det vi skal ringe til?!

Du skal ringe til socialforvaltnigen i din kommune

Anmeld

26. august 2012

Camilla <3

Jeg havde også ringet! 

Stakkels dreng .. 

Anmeld

26. august 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

Hvor ringer man helt præcist hen?....

Jeg tror jeg ville ringe til kommunen?

Ved det faktisk ikke men hvor er det synd!

Anmeld

26. august 2012

Benjamins'mor

Hvis det er sket gentagende gange. Ja.

Anmeld

26. august 2012

Zelinasmor

Kan slet ikke ha sådan noget! Havde meldt det uanset hvad. Hvis det var en "fejl"( at faderen ikke selv ledte og lod SMÅ børn passe ham) så er det op til socialforvaltningen at vurdere det!

Anmeld

26. august 2012

Ka+Ma=Be

Ja det ville jeg Det er vores pligt!

Anmeld

27. august 2012

Jonna1979

Det er sin pligt at melde det du har indberetningspligts

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.