Børn skal kunne gå når de er 1,5 år...........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2012

Janni.

Silas er 17 mdr og er begyndt at gå med gå vogn for et par mdr siden. Han er mere sikker på benene nu men ingen tegn på at begynde at gå selv endnu.

Vi tager det stille og roligt. Det skal nok komme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

TeamRocket

Her har de begge selv gået rundt uden støtte til deres 1 års fødselsdag. Tror datteren var 9 mdr da hun gik og sønnemand var 11 mdr. Sp'en har sagt det var helt normalt så det er det jeg dømmer ud fra, min venindes datter gik da hun var 22 mdr- det synes jeg altså var ret sent må jeg indrømme.

Anmeld

22. august 2012

MissMaria

Monica P skriver:

Er det ikke en mærkelig ting at mene, eller er det bare mig, jeg mener børn er forskellige og de går når de går, det er min svigermor og mig der har denne diskussion, hun siger Johanne da skal kunne gå når hun bliver 1,5 år gammel og jeg er uenig, det er da hamrende ligegyldigt hvornår et barn kan gå

Eller er det????

Hvornår kunne jeres lækkermåse gå ??

Johanne er 11 måneder gammel og kravler på livet løs men er overhovedet ikke i nærheden af at kunne gå.

Monica

En klog sundhedsplejerske sagde engang :

Alle børn GÅR i skole

Anmeld

22. august 2012

Sara.

Jeg kan godt forstå dig, men samtidig kan jeg også godt følge din mor.

´

Jeg synes at det er vigtigt at huske på at alle børn er forskellige, og gør det i DERES tempo.

Nogle børn bruger deres energi på at lære at tale, imens andre børn bruger energien på at lære at gå.

Men jeg synes det er vigtigt at være opmærksom på et barn hvis det halter lidt bagud på nogle punkter.. Det kan der jo være flere grunde til. Barnet kan bare være i den sene ende til at lære det, men der kan også være noget galt.

Anmeld

22. august 2012

Den lykkelige

Min datter kravlede første gang da hun var 7 mdr.. dagen efter begyndte hun at rejse sig op af alle ting og tænkte bare shiiiit hvad skal du nå.. troede hun så ville gå rigtig hurtig.. men hun begyndte at gå som 13 mdr..

Anmeld

22. august 2012

B&J

børn er så forskellige og det er de også når de kan gå... sådan er verden da men kan da ikke sætte en alder på børn når de skal gå

daniel kunne gå da han var 11mdr

Anmeld

22. august 2012

Nadia&Daniel

Laura gik 100 % da hun var 12 mdr.

Anmeld

22. august 2012

Ka+Ma=Be

Det er et ambivalent emne. For børn ER nemlig forskellige. Benjamin er 11 måneder og går selv, men vi har på ingen måde paced ham til det. Han vil bare frem! Han kravlede da han var 7 måneder og har i det hele taget fuld af krudt i numsen.

Men nu kender jeg desværre også en som fik frataget sin datter. Og en af de ting der startede med at bekymre myndighederne var netop, at hun ikke gik som 1½ årig. De mente at det skyldes understimulering  Det skal jeg ikke kunne sige, men jeg tror det er derfor, at nogle siger at "de skal kunne gå når de er 1½".

Anmeld

22. august 2012

132319

Min søn gik da han var 18½ måned.

Han er født 6 uger før tid, var hypermobil og havde voldsomt tryk på ørerene (hvilket vi først fandt ud af ½ år senere )

Jeg fik mega pres på over alle der spurgte: "GÅR han ikke enndu?? " allerede fra han var 1 år!

Min datter gik da hun var knap 11 måneder. Jeg var fuldstændig afslappet omkring hendes motoriske udvikling og ville ønske jeg også havde været det med min søn men alle andres pres og bemærkninger gjorde mig bare mega usikker på om jeg gjorde det godt nok. 

Anmeld

22. august 2012

Ciss

Monica P skriver:

Er det ikke en mærkelig ting at mene, eller er det bare mig, jeg mener børn er forskellige og de går når de går, det er min svigermor og mig der har denne diskussion, hun siger Johanne da skal kunne gå når hun bliver 1,5 år gammel og jeg er uenig, det er da hamrende ligegyldigt hvornår et barn kan gå

Eller er det????

Hvornår kunne jeres lækkermåse gå ??

Johanne er 11 måneder gammel og kravler på livet løs men er overhovedet ikke i nærheden af at kunne gå.

Monica

Mine gik ved 14-15 mndr. Helt på gennemsnittet så vidt jeg har forstået - hvilket i min bog også betyder, at der er friske og raske og dejlige unger, som går både længe før og længe efter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.