Han vil have adressen, er det okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2012

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Åh tusind tak alle sammen. Virkelig gode svar - og det er ikke fordi i giver mig ret, men fordi i skriver konstruktivt og ud fra de fakta der er. Det er godt at have med mig. 

Det er sommetider svært for mig at se hvordan han forsøger at snørre mig ind i hans situationer for at få hjælp, og når jeg forsøger at fortælle ham, at det ikke e rmit bord, så er han ikke sen til at fortælle mig hvor egocentreret jeg er, og hvor nemt jeg har det i forhold til ham... Han ved liige hvad han skal trykke på. :/

Nu kender jeg som sådan intet til området men mine alarm klokker ringer da lidt alligevel..

Du skal selvfølgelig beholde adressen og hvis han smider noget i hovedet på dig kan du jo starte med at fortælle ham at du faktisk allerede "støtter" ham økonomisk da du ikke har søgt om børnebidrag fra ham.. Den kunne han jo så lige tygge lidt på..

Udover det - ja så lyder han som en som ikke har tænkt sig at gøre sin uddannelse færdig - ADHD eller ej - men bare flere penge mellem hænderne til at nyde livet..

STÅ FAST PÅ DIT

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

Fenja09

Helt kort, nej. Jeg synes ikke han skal have adressen når han ikke ønsker jeres barn boende. Du vil jo miste en masse rettigheder, hvis han officielt er eneforsørger for jeres søn.

Desuden vil jeg da mene, at man i en alder af 26 er voksen og burde kunne klare sig selv og med det mener jeg også at man må søge evt. hjælp, hvis der er ting man ikke kan magte eller overskue.

/Fenja

Anmeld

21. august 2012

Giraffen

Nettemor skriver:

Han må vel kun flytte inden for landets grænser? Hvis de har fælles forældre myndighed..

ja det ka godt være, kender ikke de specifikke regler men mener så han/hun må flytte frit inden for landets grænser og tage barnet med, den der har adressen

Anmeld

21. august 2012

Ditte-3

for det første skal du aldrig give ham adrassen ting vis han røvrander dig. for det andet forstår jeg ik du føler du skal hjælpe ham på den måde han har sit liv og du har dit + du alså også har jeres felles barn at søre for det har han ikke.

min ex som er far til mine to ælste havde jeg også ondt af i en længer pereode ind til jeg fant ud af han bare var fyld med pis og vær gang han kom for at se " børnene " så stjal han han har en dag brudt deres sparegrise op og taget min datters gulhjertekæde, nå det var et sidespring.

syntes du skal søge om de penge som man nu en gang også får fra faren af for vis han ik har penge til det nu her så er det a lige vel kumnunen der betaler de penge og ik ham.

Anmeld

21. august 2012

Bassemor<3

Jeg synes det er dumt at gøre, desuden ER det ulovligt.

Anmeld

21. august 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Tror han tager nogle supplerende fag, således at han netop er berettiget til SU.. 

han betaler i forvejen ikke børnebidrag til mig - hvilket også kunne diskuteres hvorvidt det er rimeligt eller ej (da han ikke på anden måde forsørger ham økonomisk). 

Han får ikke adressen, det er jeg nu kommet helt og holdent frem til. Det kan jeg ikke tillade. 

Æh, søg da lige om det der børnebidrag! Han kan trække det meste fra i skat alligevel, og han har ligesom været med til at lave barnet...

Hvilken frækhed at bede om ekstra økonomisk "hjælp" fra dig - tror han at du er en bankautomat eller hvad? Det er dyrt at have børn, og de 1200 kr om måneden er kun en dråbe i havet for ham, i forhold til dig... Hvis du har det svært med at modtage pengene, så gør det om ikke andet for dit barns skyld. Lav en børneopsparing og en alm opsparing hvor du sætter pengene ind. Konfirmationer, store fødselsdage ogs er jo heller ikke gratis...

Anmeld

21. august 2012

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Æh, søg da lige om det der børnebidrag! Han kan trække det meste fra i skat alligevel, og han har ligesom været med til at lave barnet...

Hvilken frækhed at bede om ekstra økonomisk "hjælp" fra dig - tror han at du er en bankautomat eller hvad? Det er dyrt at have børn, og de 1200 kr om måneden er kun en dråbe i havet for ham, i forhold til dig... Hvis du har det svært med at modtage pengene, så gør det om ikke andet for dit barns skyld. Lav en børneopsparing og en alm opsparing hvor du sætter pengene ind. Konfirmationer, store fødselsdage ogs er jo heller ikke gratis...

Tak for det, min kæreste forstår heller ikke hvorfor jeg ikke bare tager tyren med hornene og får søgt det børnebidrag, som han er forpligtet til som forsørger, da han ikke forsørger drengen økonomisk på nogen anden måde.. 

Det ville også hjælpe mig en del. Det bliver jo absolut ikke spor billigere at have barn. Snart skal han starte til fritidaktiviteter og det er nye månedlige beløb. 

Du har fuldstændig ret.. tak. 

Anmeld

21. august 2012

Anonym trådstarter

Ditte-3 skriver:

for det første skal du aldrig give ham adrassen ting vis han røvrander dig. for det andet forstår jeg ik du føler du skal hjælpe ham på den måde han har sit liv og du har dit + du alså også har jeres felles barn at søre for det har han ikke.

min ex som er far til mine to ælste havde jeg også ondt af i en længer pereode ind til jeg fant ud af han bare var fyld med pis og vær gang han kom for at se " børnene " så stjal han han har en dag brudt deres sparegrise op og taget min datters gulhjertekæde, nå det var et sidespring.

syntes du skal søge om de penge som man nu en gang også får fra faren af for vis han ik har penge til det nu her så er det a lige vel kumnunen der betaler de penge og ik ham.

Ej sikke da en klam person  

Og du har helt ret. Han får bare altid tingene sagt sådan at det kommer til at lyde som om jeg er den egoistiske og snobbede og heldige som ikke vil hjælpe ham, der virkelig ikke har noget.. og meget andet.. men jeg ved godt den er gal. Det er bare svært at diskuterer med ham, for man får aldrig et ord indført. Og jeg kan nu ellers normalt godt tale for mig.. 

Mange tak.

Anmeld

21. august 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Og du har helt ret. Han får bare altid tingene sagt sådan at det kommer til at lyde som om jeg er den egoistiske og snobbede og heldige som ikke vil hjælpe ham, der virkelig ikke har noget.. og meget andet.. men jeg ved godt den er gal. Det er bare svært at diskuterer med ham, for man får aldrig et ord indført. Og jeg kan nu ellers normalt godt tale for mig.. 

Mange tak.

HAN er ikke forsørger - det er DU!
Og det er derfor at han skal betale til dig

Hvis du har svært ved at få sagt tingene/få et ord indført, så sæt dig ned og skriv en (pæn) email, hvor du liiiiige sætter tingene på plads for ham :0)

Og ja, som du skriver kommer der snart fritidsaktiviteter - bare det at gå i svømmehallen koster jo en krig efterhånden!

Anmeld

21. august 2012

Ditte-3

Anonym skriver:

Mange tak.

han er ik dit ansvar han må lære at klare sig selv det kan aldrig være dit poblem han ik kan få tingene til at fungere og den måde han så snakker til dig så ville jeg godt nok slet ik gøre noget for ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.