Han vil have adressen, er det okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.448 visninger
44 svar
0 synes godt om
20. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg kunne dårligt få dette til at passe ind under nogen kategori, og jeg vil gerne være ano, da jeg ikke ønsker at dette "familieproblem" skal kunne googles og at min eks ikke udstilles for kraftigt, så selvom nogen måske genkender dette, så lad som ingenting

Og så håber jeg endnu engang på jeres kloge hoveders råd.

Sagen er den at jeg for nylig er blevet gravid sammen med min dejlige kæreste. Jeg har en søn fra et tidligere forhold. Faren til min søn fik det at vide ret tidligt, og han ønskede tillykke osv. Her for nogle dage siden siger han så til mig at han har gået og tænkt - at når min kæreste og jeg får barn, så kunne han i øvrigt godt tænke sig at få adressen på vores søn. Han har ham hver anden weekend.  Jeg bliver lidt små-overrasket og spørger hvorfor han dog vil have den og han svarer, at det er fordi så er han økonomisk bedre stillet. Han har forsøgt at få en gymnasiel uddannelse siden 2003 (og han er snart 26) og det er endnu ikke lykkedes for ham at gøre det helt færdigt. Han mangler et enkelt fag som han kan gøre færdig på et halvt år. Og har han adressen på sønnike, så får han dobbelt SU frem for den almindelige SU han ellers ville få. Når han så kan starte på en videregående uddannelse får han dobbel SU uden adressen da han har ADHD (ja, det er åbenbart et handicap). 

Jeg ved ikke helt hvad jeg lige skal stille op. Jeg vil self gerne "hjælpe" ham med at komme videre ved at give ham adressen et halv-års tid, men jeg tvivler desværre meget stærkt på at han så får den taget alligevel. Hver gang han har prøvet så er han droppet ud fordi han ikke har kunnet magte det af enten den ene eller den anden årsag. 
Jeg har lidt svært ved at skulle give ham adressen, det er ligesom om jeg føler den TILHØRER mig når han jo ikke har vores dreng mere (for mere orker han ikke, vi har prøvet). Han betaler heller ikke faderskabsbidrag, det har jeg undladt at søge om for hans økonomis skyld.
Han fortæller mig at det ikke gør nogen forskel om hvor drengen har adresse, det er bare et spørgsmål om hvor brevene kommer hen. 
Kan det måske kaldes social bedrageri at vi flytter hans adresse for at forbedre hans økonomi, tænker jeg lige kort?

Jeg har bare sådan lidt svært ved at .. ja, jeg ved ikke hvad det bunder i. Føler jeg mister ham lidt? Men det er jo fjollet, det ved jeg godt.. 

Hvad ville i stille op?

På forhånd tak. Hilsen D 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Jeg kunne dårligt få dette til at passe ind under nogen kategori, og jeg vil gerne være ano, da jeg ikke ønsker at dette "familieproblem" skal kunne googles og at min eks ikke udstilles for kraftigt, så selvom nogen måske genkender dette, så lad som ingenting

Sagen er den at jeg for nylig er blevet gravid sammen med min dejlige kæreste. Jeg har en søn fra et tidligere forhold. Faren til min søn fik det at vide ret tidligt, og han ønskede tillykke osv. Her for nogle dage siden siger han så til mig at han har gået og tænkt - at når min kæreste og jeg får barn, så kunne han i øvrigt godt tænke sig at få adressen på vores søn. Han har ham hver anden weekend.  Jeg bliver lidt små-overrasket og spørger hvorfor han dog vil have den og han svarer, at det er fordi så er han økonomisk bedre stillet. Han har forsøgt at få en gymnasiel uddannelse siden 2003 (og han er snart 26) og det er endnu ikke lykkedes for ham at gøre det helt færdigt. Han mangler et enkelt fag som han kan gøre færdig på et halvt år. Og har han adressen på sønnike, så får han dobbelt SU frem for den almindelige SU han ellers ville få. Når han så kan starte på en videregående uddannelse får han dobbel SU uden adressen da han har ADHD (ja, det er åbenbart et handicap). 

Jeg ved ikke helt hvad jeg lige skal stille op. Jeg vil self gerne "hjælpe" ham med at komme videre ved at give ham adressen et halv-års tid, men jeg tvivler desværre meget stærkt på at han så får den taget alligevel. Hver gang han har prøvet så er han droppet ud fordi han ikke har kunnet magte det af enten den ene eller den anden årsag. 
Jeg har lidt svært ved at skulle give ham adressen, det er ligesom om jeg føler den TILHØRER mig når han jo ikke har vores dreng mere (for mere orker han ikke, vi har prøvet). Han betaler heller ikke faderskabsbidrag, det har jeg undladt at søge om for hans økonomis skyld.
Han fortæller mig at det ikke gør nogen forskel om hvor drengen har adresse, det er bare et spørgsmål om hvor brevene kommer hen. 
Kan det måske kaldes social bedrageri at vi flytter hans adresse for at forbedre hans økonomi, tænker jeg lige kort?

Jeg har bare sådan lidt svært ved at .. ja, jeg ved ikke hvad det bunder i. Føler jeg mister ham lidt? Men det er jo fjollet, det ved jeg godt.. 

Hvad ville i stille op?

På forhånd tak. Hilsen D 

Jeg ville ALDRIG give ham adressen... Er ikke sikker, men mener altså at det giver flere rettigheder at have barnets bopæl.

Barnets bopælsadresse skal jo være der hvor det opholder sig størstedelen af tiden...

Og BTW - hvorfor skulle det lige være dit problem at han ikke har fået sig en uddannelse? Hvorfor skal din/jeres søn være en brik i hans økonomiske puslespil?

Som sagt, jeg ville sige NEJ - og hvis ikke du gør det, så sørg for at kontakte en advokat/kommunen/statsforvaltningen (ved ikke hvem) og sørg for at du kender konsekvenserne inden du invilliger...

IGEN - DONT DO IT!

Anmeld

20. august 2012

UnderCover37

Ja, det er bedrageri hvis I flytter bopælsadressen for at han kan få højere SU...

Længere er den ikke - så længe han ikke har drengen til at bo hos sig og kun gørert for at snyde systemet for at bedre sin indkomst ville jeg blankt afvise ham med henvisning til det.

ADHD er et handikap ja, og hvis han i 9(!) år har forsøgt at gøre gymnasiet færdigt men ikke magter det er det da muligt han skal snakke ed sin sagsbehandler om en form for støtte istedet for at tænke økonomi...

Anmeld

20. august 2012

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Jeg ville ALDRIG give ham adressen... Er ikke sikker, men mener altså at det giver flere rettigheder at have barnets bopæl.

Barnets bopælsadresse skal jo være der hvor det opholder sig størstedelen af tiden...

Og BTW - hvorfor skulle det lige være dit problem at han ikke har fået sig en uddannelse? Hvorfor skal din/jeres søn være en brik i hans økonomiske puslespil?

Som sagt, jeg ville sige NEJ - og hvis ikke du gør det, så sørg for at kontakte en advokat/kommunen/statsforvaltningen (ved ikke hvem) og sørg for at du kender konsekvenserne inden du invilliger...

IGEN - DONT DO IT!

Du bekræfter mig blot i mine tanker. Sådan TÆNKER jeg nemlig også, men jeg turde ikke skrive det da jeg var bange for at jeg var sippet. 

Jeg ved bare han bliver enormt vred, hvis jeg fortæller ham, at jeg ikek går med til det o_O han har alle mulige argumenter på plads, og så er jeg da i øvrigt en egoistisk idiot, der kun ønsker ham det værste. Yea.... nej. 

Anmeld

20. august 2012

Anonym trådstarter

UnderCover35 skriver:

Ja, det er bedrageri hvis I flytter bopælsadressen for at han kan få højere SU...

Længere er den ikke - så længe han ikke har drengen til at bo hos sig og kun gørert for at snyde systemet for at bedre sin indkomst ville jeg blankt afvise ham med henvisning til det.

ADHD er et handikap ja, og hvis han i 9(!) år har forsøgt at gøre gymnasiet færdigt men ikke magter det er det da muligt han skal snakke ed sin sagsbehandler om en form for støtte istedet for at tænke økonomi...

Tak for svar, det er rart lige at få slået på plads. Så er det da ikke blot fordi jeg ikke lige synes om ideen.. 

Han har prøvet at få hjælpe rigtig mange steder fra, men kan stadig ikek få noget til at køre rundt. Har ondt af ham og jeg har tit hjulpet ham, men det kan ikke fortsætte på bekostning af adressen .. det har du ret i. 

Anmeld

20. august 2012

Plysbjørnen

Holbæktrunten skriver:

IGEN - DONT DO IT!

Så enig, han skal never ever have den adresse...

Anmeld

20. august 2012

Nettemor

Adressen på dit barn skal være der hvor barnet opholder sig mest! Så skal faren have adressen så skal han også have barnet!

Jeg synes ikke du skal gøre det. Giver du ham adressen så står det jo som om han har barnet mest. Nu ved jeg ikke hvordan jeres forhold er men er I bare en smule uenige kan det jo tænkes at han søger børnebidrag fra dig. Og er du overhovedet sikker på at han vil lade adressen gå tilbage igen bagefter??

Så nej nej nej nej nej nej NEJ du skal ikke give ham adressen ¨på jeres barn medmindre barnet flytter med.

Btw mht til børnebidrag fra faren så kan han trække det meste fra i skat!

Anmeld

20. august 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Adressen på dit barn skal være der hvor barnet opholder sig mest! Så skal faren have adressen så skal han også have barnet!

Jeg synes ikke du skal gøre det. Giver du ham adressen så står det jo som om han har barnet mest. Nu ved jeg ikke hvordan jeres forhold er men er I bare en smule uenige kan det jo tænkes at han søger børnebidrag fra dig. Og er du overhovedet sikker på at han vil lade adressen gå tilbage igen bagefter??

Så nej nej nej nej nej nej NEJ du skal ikke give ham adressen ¨på jeres barn medmindre barnet flytter med.

Btw mht til børnebidrag fra faren så kan han trække det meste fra i skat!

Tak for det. 

Jeg kan ikke finde nogensteder hvor det står, at bopæls-adressen tilkommer den, der har barnet mest, men det lyder rigtigt. Jeg kan dog finde at han så har rettigheden til at flytte med ham og flytte hans daginst. plads i indladet. o_O

Han forsikre mig om, at han giver mig den tilbage når han har "gjort det han skal", men kommunen kan da se, at vi flytter den frem og tilbage for hans vindings skyld.. det kan da ikke være særlig heldigt heller. 

Kan han trække det meste fra i skat? Ja, jeg har ingen ide om hvordan det fungerer med faderskabsbidrag, for ver gang jeg så småt har bragt det op, så farer han op og skælder ud og siger jeg sætter vores "gode" forældreforhold på spil, og så skal jeg i hvert fald ikek forvente hans samarbejde mere... o_O jamen altså...

Anmeld

20. august 2012

UnderCover37

Anonym skriver:

Tak for svar, det er rart lige at få slået på plads. Så er det da ikke blot fordi jeg ikke lige synes om ideen.. 

Han har prøvet at få hjælpe rigtig mange steder fra, men kan stadig ikek få noget til at køre rundt. Har ondt af ham og jeg har tit hjulpet ham, men det kan ikke fortsætte på bekostning af adressen .. det har du ret i. 

Selv tak - og nej der skal ikke begås bedrageri for at "hjæpe" ham.

Og jeg skriver hjælpe i "" da det jo ikke som sådan hjælper ham andet end økonomisk i måske op til et halvt år inden han evt. dropper ud igen.

At han ikke kan få det til at køre rundt er groft sagt ikke din hovedpine, det er rart at du bekymrer dig og føler med ham men du skal ikke lade ham køre dig rundt i manegen på den måde.

Det er utroligt usympatisk at han prøver at true dig med at jeres gode forhold bliver ødelagt hvis du søger hvad der tilkommer dig når nu I har et barn sammen - det er jo penge til hans barn også og ikke noget man har besluttet at den der har barnet i dagligdagen skal ha' for sjovs skyld.

Fred være med at han ikke betaler hvis I kan klare jer fint uden men der til og ikke længere - han må og skal være uafhængig af din hjælp til at få hverdagen til at hænge sammen nu I ikke er et par længere.
Der må han altså søge hjælp hos en vejleder af en art, hans sygdom har jo indflydelse på hans hverdag i en sådan grad at han har svært ved at få det til at fungere, sikkert også på andre områder end det økonomiske, her tænker jeg på at han fx ikke formår at færdiggøre en uddannelse og formentligt heller ikke kan holde på job m.m.

Synes at hvis han fortsætter med at lægge et urimeligt pres på dig for at være hans støtte så bør du sige fra og evt have statsamtet med ind over for at rådgive og fastsætte samærd når han begynder på at true på den måde

Anmeld

20. august 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hvad ville i stille op?

På forhånd tak. Hilsen D 

Det VIL VÆRE socialt bedrageri.

Og slet, slet , slet ikke noget, jeg ville rode mig ud i. Af flere grunde egentlig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.