Regntøj, kan det passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.313 visninger
39 svar
0 synes godt om
16. august 2012

AnneBJ

Jeg skal lige høre Jeres meninger og erfaringer, indne jeg drøner ud og køber nyt regntøj... 

I dag hentede jeg Felix fra vuggestue og skulle cykle hjem. Han fik regntøj på, da jeg vidste cykelstolen var våd. Der er sådan en pude i jo.. Vi har 300 meter hjem, max! Og han var gennemvåd - helt inden til bleen. Dvs. gennem regnbukser, cowboybukser og en body.

Kan det passe? For jeg tænker jo bare, hvad så når han sidder i en våd sandkasse? Jeg ved godt det ikke er en tørdragt jeg har givet ham på, men jeg var faktisk skuffet! Det er IdaT regntøj, og har ellers virket til at være rigtig godt og lækkert!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

Rsa

AnneBJ skriver:

Jeg skal lige høre Jeres meninger og erfaringer, indne jeg drøner ud og køber nyt regntøj... 

I dag hentede jeg Felix fra vuggestue og skulle cykle hjem. Han fik regntøj på, da jeg vidste cykelstolen var våd. Der er sådan en pude i jo.. Vi har 300 meter hjem, max! Og han var gennemvåd - helt inden til bleen. Dvs. gennem regnbukser, cowboybukser og en body.

Kan det passe? For jeg tænker jo bare, hvad så når han sidder i en våd sandkasse? Jeg ved godt det ikke er en tørdragt jeg har givet ham på, men jeg var faktisk skuffet! Det er IdaT regntøj, og har ellers virket til at være rigtig godt og lækkert!

der er stor forskel på, at rende rundt i regnvejr og sidde i en "vandpyt"... Tltheden afhænger af hvor meget vandtryj mm. Regtøjet kan holde til.

Vi har et fra friends og det holder tæt, også selvom cykelstolen er sjask våd 

Anmeld

16. august 2012

Fenja09

Og du er helt sikker på, at han ikke har tisset igennem

Hvis det skyldes at sædet var vådt, så er det nok ikke en særlig god kvalitet IdaT har. Din søn burde i hvert fald ikke blive så våd af en så kort tur. Vi har købt en Reima jakke til vores datter og den er faktisk kun vandafvisende dvs. ikke en decideret regnjakke og alligevel så bliver hun ikke våd i regnvejr.

/Fenja

Anmeld

16. august 2012

AnneBJ

Rsa skriver:

der er stor forskel på, at rende rundt i regnvejr og sidde i en "vandpyt"... Tltheden afhænger af hvor meget vandtryj mm. Regtøjet kan holde til.

Vi har et fra friends og det holder tæt, også selvom cykelstolen er sjask våd 

Ja jeg ved det godt, det er også derfor jeg lige ville høre.. han er stadig bare så lille, så jeg forestiller mig han bruger lang tid på bare at sidde og grave i sandkasse (også i regnvejr altså) og så dur det jo ikke han bliver våd igennem. 

Jeg vil da lige tjekke Friends, det er Bilka/Føtex ikke?

Anmeld

16. august 2012

mor2011_

afsted med regntøj der hvor du har købt det må ikke ske de skal holde til stor tryk fra vandet og selvom han skulle sidde ivandpytte så skal den holde..

Anmeld

16. august 2012

AnneBJ

Fenja09 skriver:

Og du er helt sikker på, at han ikke har tisset igennem

Hvis det skyldes at sædet var vådt, så er det nok ikke en særlig god kvalitet IdaT har. Din søn burde i hvert fald ikke blive så våd af en så kort tur. Vi har købt en Reima jakke til vores datter og den er faktisk kun vandafvisende dvs. ikke en decideret regnjakke og alligevel så bliver hun ikke våd i regnvejr.

/Fenja

100% for bleen var helt tør da jeg ville skifte ham Jeg håbede nemlig det bare var derfor

Jeg er glad for det ikke kun er mig der synes det "er for dårligt" at han var SÅ våd... Tak for dit svar!

Anmeld

16. august 2012

AnneBJ

mor2011_ skriver:

afsted med regntøj der hvor du har købt det må ikke ske de skal holde til stor tryk fra vandet og selvom han skulle sidde ivandpytte så skal den holde..

Det er desværre købt brugt, men dog med mærker i stadigvæk, så jeg kan ikke brokke mig.

Men jeg er glad for at høre, at det ikke er standarten for regntøj, for så er det da ikke værd at bruge penge på!

Anmeld

16. august 2012

Mette.

AnneBJ skriver:

Det er desværre købt brugt, men dog med mærker i stadigvæk, så jeg kan ikke brokke mig.

Men jeg er glad for at høre, at det ikke er standarten for regntøj, for så er det da ikke værd at bruge penge på!

Har du haft det vasket eller har den du købte det af gjort det? Hvis det ikke er vasket rigtigt, kan det nemlig ødelægge det som gør tøjet vandtæt.

Det var blot en tanke, ellers er det godt nok en træls kvalitet. VI har næsten lige købt nyt, fra svenske ABEKO, så hvis du skal have nyt kan jeg også anbefale det -vi er hvertfald rigtig glade for det.

Anmeld

16. august 2012

AnneBJ

Mette. skriver:

Har du haft det vasket eller har den du købte det af gjort det? Hvis det ikke er vasket rigtigt, kan det nemlig ødelægge det som gør tøjet vandtæt.

Det var blot en tanke, ellers er det godt nok en træls kvalitet. VI har næsten lige købt nyt, fra svenske ABEKO, så hvis du skal have nyt kan jeg også anbefale det -vi er hvertfald rigtig glade for det.

Jeg har vasket det, men har brugt sådan noget outdoor noget fra Biotex og ingen skyllemiddel.. Jeg sidder netop og kigger på Abeko, fordi det er 2. bedst i test, lige efter didriksons, og der bliver jeg altså lidt nærrig... 

Anmeld

16. august 2012

Mette.

Jeg har vasket det, men har brugt sådan noget outdoor noget fra Biotex og ingen skyllemiddel.. Jeg sidder netop og kigger på Abeko, fordi det er 2. bedst i test, lige efter didriksons, og der bliver jeg altså lidt nærrig... 

Det er mest centrifugering - det ødelægger alt overtøj da du tvinger vandet gennem ydermaterialet og det derfor, hvertfald med tiden, bliver utæt.

Det gælder både regntøj, flyverdragter og jakker. Jeg tænker at det kan være grunden, med mindre du selvfølgelig ikke har centrifugeret det.

Det var netop fordi de lå så højt på testen vi valgte ABEKO. Grunden til vi ikke tog didriksons er fordi det sæt som vandt er med fleecefoer, hvilket er alt for varmt, synes jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.