sofaer (i stof)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvor ofte vasker i betrækket på jeres sofa?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.518 visninger
35 svar
0 synes godt om
16. august 2012

jydeinden

ja jeg har en mindre diskution med min kære kæreste. vi er blevet tilbudt en sofa, men jeg synes måske det er lidt klamt at muligheden for at vaske hynderne i det mindste ikke er til stede. nu hvor han VIL have en i stof.

men vil i være så søde at svare på spørgsmålet, for er da lidt nysgerrig om det bare er mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

twinny

Nu vasker vi på vaskeri og der er rimelig langt.

Vi har ekstremt meget vasketøj med to bebser. Så har svaret, når det trænger.

Men men, vi får snart egen vaskemaskine. Så bliver det lidt oftere, da vi har en ektorp fra Ikea, hvor man kan skifte betrækket og jeg vil gerne have et hvidt betræk. Så det bliver ofte.

Anmeld

16. august 2012

jydeinden

Nu vasker vi på vaskeri og der er rimelig langt.

Vi har ekstremt meget vasketøj med to bebser. Så har svaret, når det trænger.

Men men, vi får snart egen vaskemaskine. Så bliver det lidt oftere, da vi har en ektorp fra Ikea, hvor man kan skifte betrækket og jeg vil gerne have et hvidt betræk. Så det bliver ofte.

dét synes jeg da bestemt ikke der er noget pineligt i .. den sofa vi er blevet tilbudt, er beige vil jeg nærmest kalde farven. Og den er som sådan fin, men jeg kan bare på forhånd se de pletter for mig der kan komme, når det ikke kan tages af og komme i maskinen.

( synes i øvrigt hvide sofa er pæne, men ville selv få marridt på stedet ved tanken om to børn og så hvide sofaer så har respekt for at i kan holde dem hvide hehe)

Anmeld

16. august 2012

Nettemor

Når det trænger.. Men vores er mørk beige og meget kan egentlig tages med støvsugeren...

Anmeld

16. august 2012

MortilElias2010

Vi har endnu ikke vasket vores, og den er ihvertfald 2.5 år gammel. Den er også sort! Tror slet ikke vi har tænkt på det end ikke overvejet det  Og sådan er det bare. Bum! 

Dog kigger vi på ny sofa til vores nye hus, men vi kan simpelthen ikke beslutte hvilken det skal være... 

Min mand syntes det skulle være læder fordi Elias er så lille og den er nem at rengøre, men så har vi to katte som uden at ville det bruger deres kløer for at komme op i den og nusse, og så går charmen af den ide da den så vil gå hurtigt i stykker og er uoprettelig. Et godt råd fra min moR. 

Så har vi kig på en lilla sofa som jeg personligt er helt vild med  Men min mand er ikke så tændt på den ide da kattenes hår sikkert kan ses på den, mens jeg bare rigtig gerne vil have farve på vores stue! Samt alle andre rum som han heldigvis er enig i. 

Så vi er meget splittede... Nogen gode råd? 

Anmeld

16. august 2012

jydeinden

MortilElias2010 skriver:

Vi har endnu ikke vasket vores, og den er ihvertfald 2.5 år gammel. Den er også sort! Tror slet ikke vi har tænkt på det end ikke overvejet det  Og sådan er det bare. Bum! 

Dog kigger vi på ny sofa til vores nye hus, men vi kan simpelthen ikke beslutte hvilken det skal være... 

Min mand syntes det skulle være læder fordi Elias er så lille og den er nem at rengøre, men så har vi to katte som uden at ville det bruger deres kløer for at komme op i den og nusse, og så går charmen af den ide da den så vil gå hurtigt i stykker og er uoprettelig. Et godt råd fra min moR. 

Så har vi kig på en lilla sofa som jeg personligt er helt vild med  Men min mand er ikke så tændt på den ide da kattenes hår sikkert kan ses på den, mens jeg bare rigtig gerne vil have farve på vores stue! Samt alle andre rum som han heldigvis er enig i. 

Så vi er meget splittede... Nogen gode råd? 

hvad med en mørkeblå, eller en anden m'rk. og hvad læder angår, tjaa den ide er manden her ikke med på, da han synes den er for varm at sidde i om sommeren

Anmeld

16. august 2012

Ciss

Jeg har stemt andet.

Jeg vasker den ikke - i betydningen tager trækket af og vasker - men jeg vil ikke sige, at den aldrig bliver vasket. Jeg overfladevasker den en gang i mellem - men ikke så ofte som den trænger det - og ellers bliver det lidt pletfjerning en gang i mellem.

Anmeld

16. august 2012

MortilElias2010

jydeinden skriver:

hvad med en mørkeblå, eller en anden m'rk. og hvad læder angår, tjaa den ide er manden her ikke med på, da han synes den er for varm at sidde i om sommeren

Jeg har det rigtig skidt ed lædermøbler, som din mand syntes jeg de er elendige om sommeren og om vinteren og at de kun hører til i misbrugsmiljøer og er dybt upersonlige. Så du kan nok forestille dig hvordan jeg så ud i hovedet da min mand foreslog det, vi er endelig kommet af ed hans gamle lædermøbler for halvt pr siden og nu syntes han det er en super ide igen... Ej niks. Kan virkelig ikke slappe af i sådan nogen. 

Så den står på stof eller hvad alt det andet nu hedder, især den lilla - men kan nu godt gå med til en neutral farve for kan altid smide masser af farver i form af puder vaser planter ind i for at gøre det hyggeligt 

Anmeld

16. august 2012

hannetheis

jydeinden skriver:

ja jeg har en mindre diskution med min kære kæreste. vi er blevet tilbudt en sofa, men jeg synes måske det er lidt klamt at muligheden for at vaske hynderne i det mindste ikke er til stede. nu hvor han VIL have en i stof.

men vil i være så søde at svare på spørgsmålet, for er da lidt nysgerrig om det bare er mig.

nu har vi ikke stof sofa længere men da vi havde blev betrækket vasket i maskine 1 gang om måneden

Anmeld

16. august 2012

Fenja09

Vi har altid haft sofaer, hvor stoffet er lige til at tørre af og/-eller støvsuge. Nogle gange vasker vi betrækket, men det yderst sjældent, da vi ikke synes det er nødvendigt. Desuden kan man bare tage betrækket af og hænge det ud i det gode vejr

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.