L83 skriver:
ja det undulat kunne måske os være en god ide hvis man gør den tam men er det ikke synd kun og have en af dem ?
kommer lige til at tænke på at min søn jo har allergi han kan ikke tåle hund og kat... mon ikke at et marsvin og en kanin så er et no go
Jeg ville ikke anbefale dig at købe en gnaver hvis han ikke kan tåle hund eller kat. Jeg kunne ikke tåle hund eller kat som barn hvis de sov i samme rum som jegog jeg kunne heller ikke tåle den kanin vi havde hvis den var i samme rum som jeg. Så jeg ville nok ikke købe sådan et dyr for i kan komme ud for at han heller ikke kan tåle dem.
En undulat ville klart være bedre. Og de er jo også vågen om dagen og så kan man ligge et håndklæde over burret om natten og hvis man gør det fra de er helt små så lærer de hurtigt at så er det sove tid. Og så larmer de sjældent.
Og nej en undulat kan sagtens gå alene. Self er det altid bedre at have en legekammerat. Men hvis den daglig bliver snakket med. Også bare igennem burret så kan den sagtens gå alene. Og chancerne for at den bliver tam er meget større. Den jeg havde var alene.
Jeg havde den i køkkenet for så var der jo som regel altid en der lige kunne snakke lidt med den.
Der er også en nynfeparakit. Den er bare noget større og kræver lidt mere tid at gøre tam. Men tilgengæld kan man lære dem utrolig mange lyde. Den vi havde hjemme han kunne en speciel fløjtelyd som vi havde lært ham. Plus han kunne sige ligeaom hvis f.eks skal lokke et dyr hvor man rækker hånden ned til dyret og siger denne lyd for at lokke dem hen til sig. Det var så sødt når ham sagde den lyd. Og nu boede vi så også i et område hvor der var mange sirener. Så ja han kunne også sige som en politibil.
Men en undulat kræver ikke ret meget. Og de bidder ikke så meget som andre fugle kan gøre når de bliver bange.
Anmeld