Hamster ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2012

Missq4

L83 skriver:

så marsvin kan godt gå sammen hvis det er 2 hunner eller 2 hanner ?

ja det kan de goddt hvis det er to hanner skal de være små når de sættes sammen og buret skal min være 1 metter helst 120 hvis man har mulighed for at ha sådan et til at stå men det er nu uandset om det er hunner eller hanner.

hvis det er hanner skal de sættes sammen fra små men hvis i skla ha er det jo også sjovet at få dem fra babyer af hvis det er marsvin i vælger kan jeg hjælpe med at henvise til en god avler hvis det er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2012

L83

michelledam skriver:

Jeg har selv både haft guldhamstre og dværghamster. Dværghamster er vildt søde fordi de er så små. Jeg havde to hanner de kunne fint sammen. Jeg har haft en han og en hun guldhamster og der åd hunnen altså hannen. Pænt klamt at der lå et lille kranie i burret dagen efter.

Jeg har haft et guldhamster som var sig selv en lille pige som hed lady. Og min lillebror havde en langhåret en der hed molly. De var vildt søde. Men de larmer af h.... Til om natten. Så vil ihvertfald anbefale at de ikke står på ungernes værelse.
Mine hamstre blev 3 år. Og jeg tænker det er en god ide fordi man hurtigt kan miste interessen for dem. Og så er det godt de ikke bliver ældre.
Det er ikke som sådan et nussedyr. Så skulle man måske vælge et marsvin eller en kanin. Men de lever jo længere.

Jeg tænker helt andre baner hvad med en undulat? Hvis man får dem fra unger af er de utrolig nemme at gøre tamme hvis man bruger 10 min. På dem hver dag bare at sidde med hånden inde i burret. Jeg havde en undulat der var utrolig tam, hun fløj frit nogle timer om dagen. Og elskede at sætte sig på min skulder og nusse i mit hår. Og hun elskede at blive nuldret på maven

Håber du finde ud af det.

ja det undulat kunne måske os være en god ide hvis man gør den tam men er det ikke synd kun og have en af dem ?

kommer lige til at tænke på at min søn jo har allergi han kan ikke tåle hund og kat... mon ikke at et marsvin og en kanin så er et no go

Anmeld

15. august 2012

L83

Missq4 skriver:

ja det kan de goddt hvis det er to hanner skal de være små når de sættes sammen og buret skal min være 1 metter helst 120 hvis man har mulighed for at ha sådan et til at stå men det er nu uandset om det er hunner eller hanner.

hvis det er hanner skal de sættes sammen fra små men hvis i skla ha er det jo også sjovet at få dem fra babyer af hvis det er marsvin i vælger kan jeg hjælpe med at henvise til en god avler hvis det er

det må du gerne kan ikke selv finde nogen på nettet

Anmeld

15. august 2012

L83

Tullen85 skriver:

Du kan læse om deguer her: http://www.dyroggrej.dk/da/102135-Gnavere/

De kan også blive noget ældre end hamstre..

mange tak dem vil jeg lige læse lidt om

Anmeld

15. august 2012

morethanperfect

Jeg ville vælge en kanin i stedet for ..
Mine hamstere var godt nok kedelige .. Og så bed de .. Og levede ikke særlig længe ..  

Anmeld

15. august 2012

Missq4

det må du gerne kan ikke selv finde nogen på nettet

hvor i landet bor i ?

hvis du skriver en pb til mig så kan jeg svare dig der igennem det er vist nemmer

Anmeld

15. august 2012

Mother-love

L83 skriver:

ja det undulat kunne måske os være en god ide hvis man gør den tam men er det ikke synd kun og have en af dem ?

kommer lige til at tænke på at min søn jo har allergi han kan ikke tåle hund og kat... mon ikke at et marsvin og en kanin så er et no go

Jeg ville ikke anbefale dig at købe en gnaver hvis han ikke kan tåle hund eller kat. Jeg kunne ikke tåle hund eller kat som barn hvis de sov i samme rum som jegog jeg kunne heller ikke tåle den kanin vi havde hvis den var i samme rum som jeg. Så jeg ville nok ikke købe sådan et dyr for i kan komme ud for at han heller ikke kan tåle dem.

En undulat ville klart være bedre. Og de er jo også vågen om dagen og så kan man ligge et håndklæde over burret om natten og hvis man gør det fra de er helt små så lærer de hurtigt at så er det sove tid. Og så larmer de sjældent.
Og nej en undulat kan sagtens gå alene. Self er det altid bedre at have en legekammerat. Men hvis den daglig bliver snakket med. Også bare igennem burret så kan den sagtens gå alene. Og chancerne for at den bliver tam er meget større. Den jeg havde var alene.
Jeg havde den i køkkenet for så var der jo som regel altid en der lige kunne snakke lidt med den.

Der er også en nynfeparakit. Den er bare noget større og kræver lidt mere tid at gøre tam. Men tilgengæld kan man lære dem utrolig mange lyde. Den vi havde hjemme han kunne en speciel fløjtelyd som vi havde lært ham. Plus han kunne sige ligeaom hvis f.eks skal lokke et dyr hvor man rækker hånden ned til dyret og siger denne lyd for at lokke dem hen til sig. Det var så sødt når ham sagde den lyd. Og nu boede vi så også i et område hvor der var mange sirener. Så ja han kunne også sige som en politibil.

Men en undulat kræver ikke ret meget. Og de bidder ikke så meget som andre fugle kan gøre når de bliver bange.

Anmeld

15. august 2012

Princesspigen

L83 skriver:

Går og overvejer at købe et hamster til ungerne ( og mig selv ) . Hvilken Ulember er der ved hamster ??? Vi har aldrig haft et og kender ingen der har så er der nogen der kan hjælpe , os mht hvad vi skal købe før vi skaffer os et

svar har du fået masser af kan jeg se..

alm. hamster ved jeg ikke meget om, men derimod de små sebiriske hamster er personligt et dyr jeg er ret glad for..

de er et at de nemmeste mindre dyr at gøre tamme(ifølge experterne)

og så har de så mange "sjove" ting man kan få til dem, bure, rør, miljøer der ligner rumfærger eller andet spændende..

men jo nogle mister hurtigt interessen for dem da de passer meget sig selv og er nat dyr..

om disse ting gælder for de almindelige hamster ved jeg ikke.. men held og lykke

Anmeld

15. august 2012

simone-baby93

Jeg har både haft dværg og guld hamstere og syns da helt klart at guld hamster var bedst mest fordi hun var mega kæle og dejlig hånd tam. Hun var sku heller ik så hurtig fordi hun måske var en lille fed dame men hun var sku dejlig lige til det sidste. Ulempen ved et hamster er dog bare at de ik lever så længe. Men man kan nu få mange timer til at gå med sådan et lille kræ min hamster (candyfloss som hun nu så smukt hed ) havde en ide om at hun skulle putte mellem mine babser og der lå hun gerne i flere timer og sov  

Dværg hamstere har det med at blive hidsige og bide fra sig. 

Anmeld

15. august 2012

Skifreaken

Stemmer helt klart også for undulater Har selv  den skønneste lille dame Vi fik hende her http://www.123hjemmeside.dk/familienhansen-fugle

Her er ungerne håndterede, dvs. de kommer ud af kassen hver dag fra de har en vis alder og er derfor vant til mennesker lige fra starten. Så vores bette tøs var super tam lige fra dag 1. Der kommer mange og købe fugle ved hende da de har haft den bedste start de kan få og er meget tillidsfulde

Så selvom hun bor på fyn tog vi gerne turen derover fra midtjylland - og har nu haft vores undulat i et år og besluttet at hun skal have en kammerat - så det glæder vi os meget til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.