Jeg har selv både haft guldhamstre og dværghamster. Dværghamster er vildt søde fordi de er så små. Jeg havde to hanner de kunne fint sammen. Jeg har haft en han og en hun guldhamster og der åd hunnen altså hannen. Pænt klamt at der lå et lille kranie i burret dagen efter.
Jeg har haft et guldhamster som var sig selv en lille pige som hed lady. Og min lillebror havde en langhåret en der hed molly. De var vildt søde. Men de larmer af h.... Til om natten. Så vil ihvertfald anbefale at de ikke står på ungernes værelse.
Mine hamstre blev 3 år. Og jeg tænker det er en god ide fordi man hurtigt kan miste interessen for dem. Og så er det godt de ikke bliver ældre.
Det er ikke som sådan et nussedyr. Så skulle man måske vælge et marsvin eller en kanin. Men de lever jo længere.
Jeg tænker helt andre baner hvad med en undulat? Hvis man får dem fra unger af er de utrolig nemme at gøre tamme hvis man bruger 10 min. På dem hver dag bare at sidde med hånden inde i burret. Jeg havde en undulat der var utrolig tam, hun fløj frit nogle timer om dagen. Og elskede at sætte sig på min skulder og nusse i mit hår. Og hun elskede at blive nuldret på maven

Håber du finde ud af det.
Anmeld