Hamster ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2012

SHERO

en degu???

har set at de har nogle guldhamster til salg på dba som jeg har overvejet at købe

Jep, den på billedet.. det er også en gnaver på størrelse/lidt større end en guldhamster... De er virkelig skønne og er mere vågne om dagen end hamstre er..  Men dem skal man have mindst to af..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2012

SHERO

Du kan læse om deguer her: http://www.dyroggrej.dk/da/102135-Gnavere/

De kan også blive noget ældre end hamstre..

Anmeld

15. august 2012

Ina33

L83 skriver:

Går og overvejer at købe et hamster til ungerne ( og mig selv ) . Hvilken Ulember er der ved hamster ??? Vi har aldrig haft et og kender ingen der har så er der nogen der kan hjælpe , os mht hvad vi skal købe før vi skaffer os et

Vi har haft hamstre, som jo er natdyr, og derfor sover det meste af dagen. De er svære at gøre tamme, og så bliver de ikke ret gamle (2-3 år).

Umiddelbart vil jeg troa t børn vil få mere ud af marsvin, sådan en har jeg dog aldrig selv ejet.

Anmeld

15. august 2012

foto på lærred

Jeg havde et hamseter som barn. Selv om vi havde det fra den var en unge og brugte meget tid på hende, så blev hun nu aldrig tam (mht at ville kæle osv) . Hun spurtede altid afsted Minus var, at hamsteret larmede rigtig meget hele natten.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager på lærred, invitationer til dåb og wallsticke s til børneværelset.

Anmeld

15. august 2012

Missq4

hamster er et nat dyr og ikke alle hamster syntes det er fedt at blive taget ud om dagen da man jo så vækker det hvis det var mig havde jeg valgt marsvin de er en smule større det vil sige at de er nemmer at håndter og de kommer med lyde så man kan høre om de er sure eller hygger sig (vilket er super til brøn da de så kan høre hvornår de evt. gør noget dyret ikke kan lide og marsvin bider meget sjælden men ulempen ved marsvin er at det er en flok dyr og det er der for syndt at holde et marsvin alen så skal man ha to men så behøver man heller ikke ha dårlig samvittehed hvis man en uge ikke lige har så meget tid til at nusse da de så han hinanden at snakke med bare man søger for de for mad og vand og hø.

men vælger i at købe gnaver vil jeg råde til at købe hos en opdrætter de er som regle super til at hjælpe hvis man skulle ha nogen spørsmål

Anmeld

15. august 2012

Maja_4000

Jeg ville helt sikkert vælge et marsvin eller en kanin i stedet når det er til børn

Anmeld

15. august 2012

Missq4

L83 skriver:

okay så forskellen på guldhamster og alm hamster er kun str ?
er det synd kun at købe et , for har hørt at de ikke kan gå sammen uden at slå hinanden ihjel medmindre at det er en hun og han

de kan kun gå alene også selv om at det er en han og hun når man parre en hun med en han skal man være hurtig efter de har parret da hunnen godt kan finde på at slå ham ihjæl bagefter

Anmeld

15. august 2012

Mother-love

Jeg har selv både haft guldhamstre og dværghamster. Dværghamster er vildt søde fordi de er så små. Jeg havde to hanner de kunne fint sammen. Jeg har haft en han og en hun guldhamster og der åd hunnen altså hannen. Pænt klamt at der lå et lille kranie i burret dagen efter.

Jeg har haft et guldhamster som var sig selv en lille pige som hed lady. Og min lillebror havde en langhåret en der hed molly. De var vildt søde. Men de larmer af h.... Til om natten. Så vil ihvertfald anbefale at de ikke står på ungernes værelse.
Mine hamstre blev 3 år. Og jeg tænker det er en god ide fordi man hurtigt kan miste interessen for dem. Og så er det godt de ikke bliver ældre.
Det er ikke som sådan et nussedyr. Så skulle man måske vælge et marsvin eller en kanin. Men de lever jo længere.

Jeg tænker helt andre baner hvad med en undulat? Hvis man får dem fra unger af er de utrolig nemme at gøre tamme hvis man bruger 10 min. På dem hver dag bare at sidde med hånden inde i burret. Jeg havde en undulat der var utrolig tam, hun fløj frit nogle timer om dagen. Og elskede at sætte sig på min skulder og nusse i mit hår. Og hun elskede at blive nuldret på maven

Håber du finde ud af det.

Anmeld

15. august 2012

L83

Missq4 skriver:

hamster er et nat dyr og ikke alle hamster syntes det er fedt at blive taget ud om dagen da man jo så vækker det hvis det var mig havde jeg valgt marsvin de er en smule større det vil sige at de er nemmer at håndter og de kommer med lyde så man kan høre om de er sure eller hygger sig (vilket er super til brøn da de så kan høre hvornår de evt. gør noget dyret ikke kan lide og marsvin bider meget sjælden men ulempen ved marsvin er at det er en flok dyr og det er der for syndt at holde et marsvin alen så skal man ha to men så behøver man heller ikke ha dårlig samvittehed hvis man en uge ikke lige har så meget tid til at nusse da de så han hinanden at snakke med bare man søger for de for mad og vand og hø.

men vælger i at købe gnaver vil jeg råde til at købe hos en opdrætter de er som regle super til at hjælpe hvis man skulle ha nogen spørsmål

så marsvin kan godt gå sammen hvis det er 2 hunner eller 2 hanner ?

Anmeld

15. august 2012

Missq4

men som du selv er inde på kunne en kanin også være en ide de er også vågen om dagen og sover om natten og hvis man vælger kanin så er en han nemmer at få tam end en hun.

som burstrølse vil jeg anbefalde hampstrølse som kan købes i de større foderstof forrigting og det holder længer og det tager dårlig lugt det er helt super.

det skal lige siges at jeg har haft hamster og at jeg har avlet marsvin i mange år og har den dag i dag 3 kaniner (det er der jeg har min viden fra)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.