At elske et barn mere?!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

morethanperfect

Ka+Ma=Be skriver:

Jeg forstår ikke, hvad i alle hidser jer op over! :-) nu ved jeg ikke hvor gammelt jeres barn er, men det er da ikke unaturlige følelser. Jeg har ikke selv flere børn end et, men de fleste af dem jeg kender med flere fortæller da, at de i begyndelse elsker den første højst. Man har lært dem og deres personlighed at kende og man skal jo også lære den lille ny at kende før man knytter sig til det :-)

Det er åbenbart et lige så tabubelagt emne som "ikke at elske sit barn fra det sekundt de kommer ud"!
Jeg er sikker på at hans kærlighed til jeres fælles barn nok skal vokse sig lige så stor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

Frk. Himmelblå

MorDk skriver:

Jeg må jo indrømme at min tanke har været: hvordan kan jeg nogensinde komme til at elske lillesøster lige så højt som storebror... Og det har da gjort mig lidt ked. MEN har hørt at den tanke er helt normal. Man elsker dem på hver deres "unikke" måde... ♥ Og heldigvis. MEN ja jeg sys ikke det er noget man skal "råbe højt" om...

Av mit hjerte.... hvis min mand sagde at han fx. elskede storebror meget højere end lillesøster

Ja, præcis.

Man kan ikke forestille sig, at man virkelig kan elske nr 2 lige så sindssygt højt, som man elsker nr. 1, men det kan man! MEN MEN MEN det er FARLIGT at forvente, at man gør det lige fra 1. sekund. Meget farligt.

1. Barn er MAGISK.

2. Barn har gemmer ofte fortryllelsen et par måneder - som for at vise hensyn til den bror eller søster, hvis verden det invaderer på godt og ondt.

Og så skal forældrene jo ikke gå og føle sig utilstrækkelige, kede og forkerte i mellemtiden..

Får man et barn, som er sygt, født for tidligt, handicappet eller har man en hård fødsel er det også meget almindeligt at det stærke bånd er lidt løst i begyndelsen. Naturen beskytter os, - uanset om vi ønsker det eller ej.

Anmeld

16. august 2012

132319

Jeg elsker mine børn lige højt men forskelligt i guess.

Min søn og jeg har et særligt bånd fordi jeg var alene med ham da han var spæd og vi var igennem et ophold på neonatalafdelingen. Man kan vel sige at jeg elskede ham dobbelt fordi der ikke var en far at dele den kærlighed med?

Min datter er min lille puttemus og hun minder utroligt meget om mig selv. Det er et helt andet bånd jeg har med hende og hun har haft sin far fra start så jeg har ikke følt at jeg skulle beskytte hende helt på sammme måde som min søn fordi hun jo fra start havde en far der også elskede hende.

Lyder det helt skørt??

Anmeld

16. august 2012

MorDk

Jeg forstår ikke, hvad i alle hidser jer op over! :-) nu ved jeg ikke hvor gammelt jeres barn er, men det er da ikke unaturlige følelser. Jeg har ikke selv flere børn end et, men de fleste af dem jeg kender med flere fortæller da, at de i begyndelse elsker den første højst. Man har lært dem og deres personlighed at kende og man skal jo også lære den lille ny at kende før man knytter sig til det :-)

Det er åbenbart et lige så tabubelagt emne som "ikke at elske sit barn fra det sekundt de kommer ud"!
Jeg er sikker på at hans kærlighed til jeres fælles barn nok skal vokse sig lige så stor

Jeg kan godt sætte mig ind i TS følelser. Det barn hun har sammen med sin kæreste er IKKE det barn hendes kæreste har de største følelser for. Det må da for pokker da gøre ondt! Så jo jeg kan godt forstå hendes reaktion. Den er lige så naturlig som faderens (efter nogens mening)

Jeg tror ikke det hedder sig man elsker højrere... jeg tror bare der er foreskel... da børnene er unikke... og ikke kan samlignes.

Anmeld

16. august 2012

Ka+Ma=Be

Frk. Himmelblå skriver:

Ja, præcis.

Man kan ikke forestille sig, at man virkelig kan elske nr 2 lige så sindssygt højt, som man elsker nr. 1, men det kan man! MEN MEN MEN det er FARLIGT at forvente, at man gør det lige fra 1. sekund. Meget farligt.

1. Barn er MAGISK.

2. Barn har gemmer ofte fortryllelsen et par måneder - som for at vise hensyn til den bror eller søster, hvis verden det invaderer på godt og ondt.

Og så skal forældrene jo ikke gå og føle sig utilstrækkelige, kede og forkerte i mellemtiden..

Får man et barn, som er sygt, født for tidligt, handicappet eller har man en hård fødsel er det også meget almindeligt at det stærke bånd er lidt løst i begyndelsen. Naturen beskytter os, - uanset om vi ønsker det eller ej.

Lige præcis!
Det er faktisk noget af det der holder mig tilbage med at få flere børn. Selvom jeg hører at det "går over"

Anmeld

16. august 2012

Ka+Ma=Be

MorDk skriver:

Jeg kan godt sætte mig ind i TS følelser. Det barn hun har sammen med sin kæreste er IKKE det barn hendes kæreste har de største følelser for. Det må da for pokker da gøre ondt! Så jo jeg kan godt forstå hendes reaktion. Den er lige så naturlig som faderens (efter nogens mening)

Jeg tror ikke det hedder sig man elsker højrere... jeg tror bare der er foreskel... da børnene er unikke... og ikke kan samlignes.

Ja det vil jeg give dig ret i :-) det ernok svært for ts at høre, da det ikke begge er hendes børn og dermed ikke sammenlignelige følelser. Jeg synes bare der kom nogle ret voldsomme kommentare og føler derfor også det er vigtigt at vide, at ikke alle der elsker sine børn lige højt fra dag 1. Men jeg er også sikker på, at det nok skal komme.
Det er for mit vedkommende noget af det der holder mig fra at få flere børn. det er svært for mig at forestille hvordan man kan elske dem lige højt, men forskelligt, hvis du forstår :-)

Anmeld

16. august 2012

Leneur

Et eller andet sted kan jeg godt følge ham, for min søster har et hold tvillinger og så et barn der kom efter. Jeg tumlede meget med den tanke at hvordan ville jeg kunne elske nr 3 ligeså højt, som de 2 andre. Når hjertet blot var fyldt med kærlighed til de to og der gik altså noget tid inden hun kom op på pladsen ved siden af. Jeg skulle lige lære hende at kende og finde ud hvad hun var for en men i dag elsker jeg ALLE 3 LIGE meget, så jeg tror på at det nok skal komme for din kæreste også.
Noget helt andet er at han slet ikke skulle have sagt noget til dig om det.

Anmeld

16. august 2012

Frk. Himmelblå

MorDk skriver:

Jeg tror, du har ret i, at kærligheden er der til alle ens børn.

Og det er ikke konstruktivt at tale om at "elske højest".

Men måske det kan give mening at tale om åben og indpakket kærlighed.

Min kærlighed til min yngste er stadig ved at blive pakket ud. Jeg elsker hende helt op til skyerne, men sådan har det ikke altid været. Hun var ved at dø, hun var ikke som "de andre"... Min krop tog al kærligheden og knugede den til en lille fin pakke, som blev gemt bag ved mit hjerte. Nu er den åbnet. Det varmer, men det giver også anledning til mange skrupskøre glædestårer. Jeg er ikke færdig med at pakke den ud endnu, og jeg tvvler på, at jeg nogensinde bliver det. Det er nemlig den største pakke! 

Min første pige havde også en pakke med, men i samme sekund hun landede på mit bryst, da sprang den op som et festfyrværkeri, med hornorkester, glimmer og balloner . Orkestret spiller endnu med præcis samme styrke, som den solskinsdag, hun kom til os med sin kæmpestore gave.

Anmeld

16. august 2012

MorDk

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg tror, du har ret i, at kærligheden er der til alle ens børn.

Og det er ikke konstruktivt at tale om at "elske højest".

Men måske det kan give mening at tale om åben og indpakket kærlighed.

Min kærlighed til min yngste er stadig ved at blive pakket ud. Jeg elsker hende helt op til skyerne, men sådan har det ikke altid været. Hun var ved at dø, hun var ikke som "de andre"... Min krop tog al kærligheden og knugede den til en lille fin pakke, som blev gemt bag ved mit hjerte. Nu er den åbnet. Det varmer, men det giver også anledning til mange skrupskøre glædestårer. Jeg er ikke færdig med at pakke den ud endnu, og jeg tvvler på, at jeg nogensinde bliver det. Det er nemlig den største pakke! 

Min første pige havde også en pakke med, men i samme sekund hun landede på mit bryst, da sprang den op som et festfyrværkeri, med hornorkester, glimmer og balloner . Orkestret spiller endnu med præcis samme styrke, som den solskinsdag, hun kom til os med sin kæmpestore gave.

Åhh hvor du kan beskrive det... så levende... og oprigtigt! Får helt kuldegys!

Anmeld

16. august 2012

MorDk

Ka+Ma=Be skriver:

Ja det vil jeg give dig ret i :-) det ernok svært for ts at høre, da det ikke begge er hendes børn og dermed ikke sammenlignelige følelser. Jeg synes bare der kom nogle ret voldsomme kommentare og føler derfor også det er vigtigt at vide, at ikke alle der elsker sine børn lige højt fra dag 1. Men jeg er også sikker på, at det nok skal komme.
Det er for mit vedkommende noget af det der holder mig fra at få flere børn. det er svært for mig at forestille hvordan man kan elske dem lige højt, men forskelligt, hvis du forstår :-)

Kan sagtens forstå dig/følge dig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.