MorDk skriver:
Jeg kan godt sætte mig ind i TS følelser. Det barn hun har sammen med sin kæreste er IKKE det barn hendes kæreste har de største følelser for. Det må da for pokker da gøre ondt! Så jo jeg kan godt forstå hendes reaktion. Den er lige så naturlig som faderens (efter nogens mening)
Jeg tror ikke det hedder sig man elsker højrere... jeg tror bare der er foreskel... da børnene er unikke... og ikke kan samlignes.
Jeg tror, du har ret i, at kærligheden er der til alle ens børn.
Og det er ikke konstruktivt at tale om at "elske højest".
Men måske det kan give mening at tale om åben og indpakket kærlighed.
Min kærlighed til min yngste er stadig ved at blive pakket ud. Jeg elsker hende helt op til skyerne, men sådan har det ikke altid været. Hun var ved at dø, hun var ikke som "de andre"... Min krop tog al kærligheden og knugede den til en lille fin pakke, som blev gemt bag ved mit hjerte. Nu er den åbnet. Det varmer, men det giver også anledning til mange skrupskøre glædestårer. Jeg er ikke færdig med at pakke den ud endnu, og jeg tvvler på, at jeg nogensinde bliver det. Det er nemlig den største pakke! 
Min første pige havde også en pakke med, men i samme sekund hun landede på mit bryst, da sprang den op som et festfyrværkeri, med hornorkester, glimmer og balloner . Orkestret spiller endnu med præcis samme styrke, som den solskinsdag, hun kom til os med sin kæmpestore gave.
Anmeld