At elske et barn mere?!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2012

modesty

Han siger simpelthen at han elsker det barn han har med en anden kvinde højere end det barn han har med dig?

Okay, det ville være grobund for en krise af de helt store herhjemme. Er han svagt begavet eller hvad, siden han tænker at det vil være en god idé at sige til dig, moren til hans mindst elskelige barn???

Det at han elsker det ene barn højere end det andet kan han jo ikke gøre for. Man føler som man føler og det kan man ikke lave om på. Men jeg synes godt nok det er ufølsomt at sige det til dig. Han skulle have holdt den information for sig selv.

Hvor gammel er jeres barn? Mange mænd har jo ret svært ved at relatere til babyer, så måske det bliver bedre med alderen?

Og lad nu endelig være med at lade det gå ud over det ældste barn, som du lægger op til i en kommentar. Det er jo på ingen måde barnets skyld.

Håber at I kommer videre fra den her øv situation på en ordentlig måde. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2012

Ina33

Bebsesmoar skriver:

I går fortalte min kæreste mig at han elsker den ældste højere end den yngste!! Jeg blev ret gal og er det stadig!! Den ældste har en anden mor,har det noget at sige?!!? Hvordan ville i reagere??!

Jeg har helt ærligt svært ved at tro på at han elsker den ene mere end den anden, for det tror jeg simpelthen ikke på er muligt.

MEN jeg tror derimod på at følelserne er forskellige for de to børn. Jeg har det selv på samme måde, nogle gange har jeg tænkt "jeg elsker den bette højere end den store", men med en del selvrefleksion osv., så er jeg kommet frem til at jeg elsker mine børn lige højt, men jeg elsker dem på forskellige måder. Den bette har det meget sværere i mange henseender i forhold til den store, og det gør at jeg har mere medlidenhed med den bette end den store. Men det gør stadig ikke at jeg elsker den bette højere end den store.

Jeg tror at i skal snakke mere om det, din kæreste og dig, og så er jeg næsten helt sikker på at i vil komme frem til at han ikke elsker den ene højere end den anden, men at hans kærlighed til dem er forskellig.

Anmeld

16. august 2012

NNL

Kan godt forstå du blev ked af det... Jeg har et vennepar, som har to børn sammen, hun har et i forvejen, som er noget ældre. Lad os kalde dem A, B og C efter alder. Mandens forhold til A og B er ens, selvom A ikke er hans eget. Men han har ikke ret meget forhold til den mindste, ganske enkelt fordi hun er så lille at hun stadig mest hænger ved sin mor (hun er 8 mdr). Først når hun bliver et års tid, regner han selv med at få et rigtigt forhold til sin egen datter. Han synes ganske enkelt først han kender sine egne børn når de lige bliver lidt ældre. Han er helt ærlig omkring det. Selvfølgelig elsker han alle 3 børn  Men kan det være den måde din kæreste også føler det? Og at han måske bare fik det forklaret uheldigt?

Anyway, du får lige et stort kram!

Anmeld

16. august 2012

chael

Det er faktisk helt normalt, at man har et farvorit barn. Bare man sørger for, børnene ikke mærker det.

Hvis din mand føler, at hans barn, med den anden mor, måske har mere brug for kærlighed, fordi han ikke kunne give barnet den kernefamile, som jeres fællesbarn nu har.

Det er stort tabu, man snakker ikke om det.

Anmeld

16. august 2012

MorDk

Jeg kan godt forstå du er ked af det og skuffet! Det ville jeg godt nok også blive! Puha! Ved slet ikke hvad jeg skal skrive... for kan slet ikke sætte mig ind i hans tankegang/følelser...

Anmeld

16. august 2012

Annette A

Puha, den er svær.

Har aldrig forstået hvorfor man har behov for at sige det højt, hvis man har det sådan. Det gør jo helt vildt ondt, men har desværre hørt at nogen mennesker har det sådan med deres børn. Fx siger min far lige ud at han elsker sit yngste barn mest og at han mener der altid vil være en man foretrækker. Jeg er nu ligeglad for han har alligevel aldrig rigtig været der.

Men kan slet ikke følge den tankegang. Man elsker jo sine børns forskelligheder. De er jo unikke med hver deres adfærd.

Synes det er meget hårdt din kæreste siger det sådan. Det kan være du skal spørge ham, hvorfor han mener han har det sådan. Om det er noget specifikt ved børnene der gør at han har det sådan. Men det er meget underligt at komme med sådan en udmelding, selvom han måske føler sådan, for hvad kan man bruge den viden til?

Er det noget du har bidt mærke i nu hvor du ved det, at han måske forskelsbehandler dem?

Kram

Anmeld

16. august 2012

Frk. Himmelblå

Bebsesmoar skriver:

I går fortalte min kæreste mig at han elsker den ældste højere end den yngste!! Jeg blev ret gal og er det stadig!! Den ældste har en anden mor,har det noget at sige?!!? Hvordan ville i reagere??!

Tarveligt at sige det!!

Men menneskeligt at føle det.

Hvorfor det er nødvendigt for ham at sige det til dig, er nok det, der bekymrer mig mest. 

Den ældste har hos mange den største plads i forældrenes hjerte, - i hvert fald mens den yngste endnu er lille. Nu ved jeg ikke, hvor gammelt jeres fælles barn er, men det vil altså sandsynligvis ændre sig med tiden, - hvordan han føler.

Svære følelser...

Anmeld

16. august 2012

MorDk

Frk. Himmelblå skriver:

Tarveligt at sige det!!

Men menneskeligt at føle det.

Hvorfor det er nødvendigt for ham at sige det til dig, er nok det, der bekymrer mig mest. 

Den ældste har hos mange den største plads i forældrenes hjerte, - i hvert fald mens den yngste endnu er lille. Nu ved jeg ikke, hvor gammelt jeres fælles barn er, men det vil altså sandsynligvis ændre sig med tiden, - hvordan han føler.

Svære følelser...

Jeg må jo indrømme at min tanke har været: hvordan kan jeg nogensinde komme til at elske lillesøster lige så højt som storebror... Og det har da gjort mig lidt ked. MEN har hørt at den tanke er helt normal. Man elsker dem på hver deres "unikke" måde... ♥ Og heldigvis. MEN ja jeg sys ikke det er noget man skal "råbe højt" om...

Av mit hjerte.... hvis min mand sagde at han fx. elskede storebror meget højere end lillesøster

Anmeld

16. august 2012

Ka+Ma=Be

Jeg forstår ikke, hvad i alle hidser jer op over! :-) nu ved jeg ikke hvor gammelt jeres barn er, men det er da ikke unaturlige følelser. Jeg har ikke selv flere børn end et, men de fleste af dem jeg kender med flere fortæller da, at de i begyndelse elsker den første højst. Man har lært dem og deres personlighed at kende og man skal jo også lære den lille ny at kende før man knytter sig til det :-)

Det er åbenbart et lige så tabubelagt emne som "ikke at elske sit barn fra det sekundt de kommer ud"!
Jeg er sikker på at hans kærlighed til jeres fælles barn nok skal vokse sig lige så stor

Anmeld

16. august 2012

morethanperfect

Alle har et favorit barn , men syns det er noget man bør holde for sig selv , og man bør ikke gøre forskel på børnene ..
Kender en del der faktisk elsker den ældste højest  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.