er jeg fair?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2012

KarinaA

Jeg synes bestemt ikke du er fair .. 

og du vil fortryde det den dag du og din datter ikke har hende mere, at du ligefrem holdte din datter fra hende, er du overhoved klar over hvor meget glæde oldebørn giver de gamle?? 

at sige at et familiemedlem er ulækker fordi at hun savle, pga. en alvorlig dødsygdom, det synes jeg ikke er sart, det synes jeg er grotesk.. 

hvor ville jeg dog være ked af det hvis det var mig at mine børn/børnebørn eller oldebørn ikke måtte sidde ved mig,fordi jeg savlede ?? 

det er der da løsninger på ? giv hende et ekstra klæde på, eller pak datteren ind i regntøj.. er sikker på olde hellere vil det, end at blive frataget det at kunne have sine oldebørn tæt .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

M (:

FruK skriver:

Jeg har rigtig ondt af olde, som har været vant til at sidde med sit oldebarn og nu pludselig ikke må mere, fordi hun er for klam.  Hun kan ikke gøre for at hun savler. Og hun er der måske ikke så længe endnu. Jeg ville klart lade hende sidde med barnet. Også fordi hun da udemærket ved, hvorfor hun ikke må - det må gøre så ondt på hende...

Vel er det klamt - det har jeg fuld forståelse for at du synes - men det kunne jeg godt leve med, for at give min mormor lidt glæde i den sidste tid af hendes liv, hvis jeg var så heldig at have hende endnu.

Jeg ville tage et håndkælde med hun kunne sidde på, ekstra skiftetøj og putte barnet i bad bagefter.

Som du selv skriver - dit barn er ikke stor nok til at vide, hvad det er - hun vil vel ikke have noget i mod at sidde hos oldemor som hun plejede. At du skal skåne barnet synes jeg er noget pjat. Så længe barnet er så lille, at det ikke selv synes det er klamt, er det udelukkende din egen opfattelse - og dig selv du skåner.
Det er da synd for både oldemor og barn.

Bare min holdning - jeg kan godt se på dine svar, at du ikke laver om på din. Fair nok - det er din mormor.

Vi er fuldstændig enige! 

Anmeld

14. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Jeg synes bestemt heller ikke, at det er fair.
Så synes jeg næsten det er bedre at den bette ikke er med!
Hvor må det være smertefulde, at man kun må se - men ikke røre!
Helt ærligt, damen kan jo ikke selv gøre for det. Og tror dit barn er ligeglad. Og hvad betyder det, så længe hun ikke får spyttet i munden (ja undskyld, synes savl er et nedladende ord), så er det da ikke så slemt. Man kan som andre skriver, pakke hende ind i regntøj - eller du kunne give din mormor lidt værdighed, og hjælpe med at tørre spyttet væk fra mundvigerne, mens hun sidder med sit oldebarn. Giv dog konen lidt værdighed!

Og som MorDk skriver - hvorfor oprette denne 'debat' når du tydeligvis allerede har taget din beslutning, og fejer alle forslag og ideer af bordet! Tag 'ja'-hatten på.

Bliver sgu sur og stødt på din oldemors vejne. Ja, undskyld - men mit ømme punkt blev lige ramt der!

Anmeld

14. august 2012

Levi&LilysMor

mor-til-en-dejlig-baby skriver:

Hej piger. Min mormor er blevet ramt af en dødelig sygsom ALS.

hun har fået det så skidt - at hun måtte flytte i noget andet - hvor hjælpen var bedre. Hun sidder i kørestol og er blevet larm i sine ben og hendes stemme er også blevet ramt nu og taler ikke mere. Vi kominikere ved hun skriver. Men, når jeg besøger hende og har min datter med på 1 år - undgår jeg at hun skal sidde på skødet af hende. Fordi hun savler ekstremt meget og har en pøl af sjavl og skidt ned af trøjen da den sygsom gør hun blir slap i muskerne. Og det finder jeg ikke særlig lækkert og derfor undgår min datter skal sidde på skødet af hende. Er det fair overfor olde? jeg kan bare ikke stå og se på at hun savler min datter til

er jeg for pylret?

Forstil dig du sidder og har den sygdom, og du ikke måtte få lov at mærke dit lille oldebarn, jeg ville hvert fald blive ked af det, og savl det kan tøres væk 

Anmeld

14. august 2012

mor-til-en-dejlig-baby

Olivia's Moar skriver:

Jeg synes bestemt heller ikke, at det er fair.
Så synes jeg næsten det er bedre at den bette ikke er med!
Hvor må det være smertefulde, at man kun må se - men ikke røre!
Helt ærligt, damen kan jo ikke selv gøre for det. Og tror dit barn er ligeglad. Og hvad betyder det, så længe hun ikke får spyttet i munden (ja undskyld, synes savl er et nedladende ord), så er det da ikke så slemt. Man kan som andre skriver, pakke hende ind i regntøj - eller du kunne give din mormor lidt værdighed, og hjælpe med at tørre spyttet væk fra mundvigerne, mens hun sidder med sit oldebarn. Giv dog konen lidt værdighed!

Og som MorDk skriver - hvorfor oprette denne 'debat' når du tydeligvis allerede har taget din beslutning, og fejer alle forslag og ideer af bordet! Tag 'ja'-hatten på.

Bliver sgu sur og stødt på din oldemors vejne. Ja, undskyld - men mit ømme punkt blev lige ramt der!

Anmeld

14. august 2012

mor-til-en-dejlig-baby

KarinaA skriver:

Jeg synes bestemt ikke du er fair .. 

og du vil fortryde det den dag du og din datter ikke har hende mere, at du ligefrem holdte din datter fra hende, er du overhoved klar over hvor meget glæde oldebørn giver de gamle?? 

at sige at et familiemedlem er ulækker fordi at hun savle, pga. en alvorlig dødsygdom, det synes jeg ikke er sart, det synes jeg er grotesk.. 

hvor ville jeg dog være ked af det hvis det var mig at mine børn/børnebørn eller oldebørn ikke måtte sidde ved mig,fordi jeg savlede ?? 

det er der da løsninger på ? giv hende et ekstra klæde på, eller pak datteren ind i regntøj.. er sikker på olde hellere vil det, end at blive frataget det at kunne have sine oldebørn tæt .. 

okey

Anmeld

14. august 2012

KarinaA

okey

må jeg spørge hvorfor du oprettede denne debat ? synes alle dine familie medlemmer du er for sart på dit barns vegne, ? 

og havde du regnet med at vi alle herinde ville sige, "ja enig, det er pisse ulækkert at hun savler, hold barnet fra hende" .. 

kan godt blive lidt harm over du bare skriver okey når man prøver at give dig gode råd til hvordan de sammen kan nyde den sidste tid der er inden hun ikke er her mere .... 

når du allrede har taget en beslutning, hvorfor så søge råd fra os ?

Anmeld

14. august 2012

ESV

Hej piger. Min mormor er blevet ramt af en dødelig sygsom ALS.

hun har fået det så skidt - at hun måtte flytte i noget andet - hvor hjælpen var bedre. Hun sidder i kørestol og er blevet larm i sine ben og hendes stemme er også blevet ramt nu og taler ikke mere. Vi kominikere ved hun skriver. Men, når jeg besøger hende og har min datter med på 1 år - undgår jeg at hun skal sidde på skødet af hende. Fordi hun savler ekstremt meget og har en pøl af sjavl og skidt ned af trøjen da den sygsom gør hun blir slap i muskerne. Og det finder jeg ikke særlig lækkert og derfor undgår min datter skal sidde på skødet af hende. Er det fair overfor olde? jeg kan bare ikke stå og se på at hun savler min datter til

er jeg for pylret?

Nej du er ikke fair og ja du er for pylret!

Anmeld

14. august 2012

ESV

KarinaA skriver:

må jeg spørge hvorfor du oprettede denne debat ? synes alle dine familie medlemmer du er for sart på dit barns vegne, ? 

og havde du regnet med at vi alle herinde ville sige, "ja enig, det er pisse ulækkert at hun savler, hold barnet fra hende" .. 

kan godt blive lidt harm over du bare skriver okey når man prøver at give dig gode råd til hvordan de sammen kan nyde den sidste tid der er inden hun ikke er her mere .... 

når du allrede har taget en beslutning, hvorfor så søge råd fra os ?

Jeg er SÅ enig!

Anmeld

14. august 2012

Clisolka

MorDk skriver:

Må jeg så spørge dig hvor du opretter denne debat? Hvis allerede fra start af har besluttet dig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.