Mamalou skriver:
Du skal ikke beklage for et langt svar, det er bare dejligt at du vil deltage og give dine erfaringer med.
Jeg kan godt forstå, at du bliver frustreret over din mands opførsel til tider. Jeg synes det er en (meget) gammeldags holdning at have til tingene, og det hører - for mig at se - ikke hjemme i 2012, hvor os kvinder arbejder lige så mange timer som vores mænd.
Kan din mand ikke se hvordan det er at være dig? Eller tænker han, at når mor kunne, så kan du også?
Nej, tilsyneladende fatter han det slet ikke.
Han synes selv, at han gør en del (han henter børnene i børnehaven 2-3 dage om ugen og laver middagen 3-4 dage om ugen. Opvask og oprydning mm er det mig, som tager, (samt alt som ellers har med børnene at gøre.) ellers står det der stadig, når jeg skal lave morgenmad til børnene næste dag.), og han synes jo ikke, at han har kapacitet til at gøre mere (jvf at han jo skal have fri og hvile, når han har fri), så han mener jo ikke, at jeg kan tillade mig at kræve mere af ham. Han ser slet ikke, at han dermed kræver det umulige af mig. Det er egentlig mærkeligt, for på andre områder er han jo en helt almindelig mand. Han tager det da som en selvfølge, at vi begge arbejder, og at vi skal hjælpe hinanden med diverse. Jeg har flere gange forsøgt at sætte foden ned og været på vippen til at gå. Det hjælper ikke et hak.
Helt enig i at det er hamrende gammeldags!
Anmeld