Har "vores" mænd det for godt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2012

Ciss

Mamalou skriver:

Du skal ikke beklage for et langt svar, det er bare dejligt at du vil deltage og give dine erfaringer med.

Jeg kan godt forstå, at du bliver frustreret over din mands opførsel til tider. Jeg synes det er en (meget) gammeldags holdning at have til tingene, og det hører - for mig at se - ikke hjemme i 2012, hvor os kvinder arbejder lige så mange timer som vores mænd. 

Kan din mand ikke se hvordan det er at være dig? Eller tænker han, at når mor kunne, så kan du også? 

Nej, tilsyneladende fatter han det slet ikke.

Han synes selv, at han gør en del (han henter børnene i børnehaven 2-3 dage om ugen og laver middagen 3-4 dage om ugen. Opvask og oprydning mm er det mig, som tager, (samt alt som ellers har med børnene at gøre.) ellers står det der stadig, når jeg skal lave morgenmad til børnene næste dag.), og han synes jo ikke, at han har kapacitet til at gøre mere (jvf at han jo skal have fri og hvile, når han har fri), så han mener jo ikke, at jeg kan tillade mig at kræve mere af ham. Han ser slet ikke, at han dermed kræver det umulige af mig. Det er egentlig mærkeligt, for på andre områder er han jo en helt almindelig mand. Han tager det da som en selvfølge, at vi begge arbejder, og at vi skal hjælpe hinanden med diverse. Jeg har flere gange forsøgt at sætte foden ned og været på vippen til at gå. Det hjælper ikke et hak.

Helt enig i at det er hamrende gammeldags!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2012

Adrina

Mamalou skriver:

Der kan selvfølgelig være forskel på, hvornår hver enkelt ser et hjem som trængende til rengøring eller oprydning. HVordan er din kærestes værdier i den forbindelse? Vil han gerne have det ryddeligt? 

I mit barndomshjem er min mor også et værre rodehovede, men det har gjort, at jeg er ryddeligt og ved hvordan jeg i hvert fald ikke vil have det. Så jeg tænker det kan gå begge veje?

Måske skal I være helt strukturerede omkring hvem der gør hvad hvornår? A la ugeskema? 

Han kan ikke klarer meget rod, men fx tøj overalt i soveværelset og hans vandflasker kan han ikke se. 

Men vi er meget forskelligt opdraget. Dog lærte han sin datter at hun sq rydde op efter sig selv. Så han kan skam godt. 

Idag har han støvsuget, bagt kage og ordnet forskellige ting uden at jeg har sagt noget 

Anmeld

12. august 2012

5timesacharm..right?

Mamalou skriver:

Du har gjort det godt Jeg tror også, at det er vigtigt ikke at overtage svigermors rolle, og gøre arbejdet for dem. Der er formentlig ingen kvinder, der gider være mor for deres kærester, ligesom vi jo heller ikke ønsker, at vores kærester skal være fædre  

præcis, og jeg er opvokset med at man hjælper hinanden

og det kan da ik være rigtigt at jeg skal arbejde 37 timer i ugen og så også ordne ALT derhjemme, og det har han da så heldigvis forstået :b

det rart endelig at få noget hjælp

og jeg elsker min svigermor rigtig højt, men hun har godt nok gjort hendes sønner en kæmpe bjørnetjeneste med at ha gjort alt for dem..

Anmeld

12. august 2012

Mettefpigen

Mamalou skriver:

Min tidligere kæreste arbejdede også ofte aften/nat. Det kunne godt give lidt udfordringer, fordi han nemt kom til at sove dagen væk indtil jeg fik fri. Dog var han god til at tage den store rengøringstur en gang om ugen, og god til at handle ind og hente bettemanden, så jeg bare kunne komme hjem og nyde tiden med ham og sønnen indtil han skulle på job igen. 

Kan du ikke sende manden ud efter indkøbene? 

Det kunne jeg godt men vores kiwi ligger lige ved siden af dp så det kan ikk rigtig betale sig at gøre det før bassen blir hentet..... Men her er det ikk altid at han sover dagen væk, han kan bare ikk tage sig sammen... Her dem anden dag stod han op kl 1030 fordi der var noget OL noget han skulle se, men det kan han ikk til hverdag..... Bare irriterende når jeg ikk har tid til alt det rengøring, og ikk har lyst til at bruge min weekend på det når jeg ikk ser bassen særlig meget til hverdag.....

Anmeld

12. august 2012

Kay

Mamalou skriver:

Det tror jeg også, at du har ret i. Mødre der gør alt for deres sønner, gør dem altså ikke en tjeneste i det lange løb. For mig er der ikke noget mere uattraktivt, end en fyr der ikke kan starte en vaskemaskine selv og iøvrigt forventer, at tingene bliver gjort. 

Jeg ville også have fået pip af en fyr som din tidligere kæreste. Bliver næsten helt irriteret ved tanken 

Så det må være en opfordring til alle mødre inkl. mig selv, at sønner også kan tage del i husholdning og indgå på ligefod med andre i ansvaret!

jeg fik bestemt også pip... derfor røg han ud... nok efter lidt for lang tid... men man kan altid være bagklog

Anmeld

12. august 2012

katrine26

JA...

Katrine26

Anmeld

13. august 2012

Mamalou

Mettefpigen skriver:

Det kunne jeg godt men vores kiwi ligger lige ved siden af dp så det kan ikk rigtig betale sig at gøre det før bassen blir hentet..... Men her er det ikk altid at han sover dagen væk, han kan bare ikk tage sig sammen... Her dem anden dag stod han op kl 1030 fordi der var noget OL noget han skulle se, men det kan han ikk til hverdag..... Bare irriterende når jeg ikk har tid til alt det rengøring, og ikk har lyst til at bruge min weekend på det når jeg ikk ser bassen særlig meget til hverdag.....

Så giver det ikke så meget mening, at han handler ind. Jeg kan godt forstå, at det kan være træls, at han ikke kan tage sig sammen omkring rengøringen når det betyder, at du så må bruge tiden du kunne bruge med din søn.  

Kan han ikke se det fra din side? 

Anmeld

13. august 2012

Mamalou

Ciss skriver:

Nej, tilsyneladende fatter han det slet ikke.

Han synes selv, at han gør en del (han henter børnene i børnehaven 2-3 dage om ugen og laver middagen 3-4 dage om ugen. Opvask og oprydning mm er det mig, som tager, (samt alt som ellers har med børnene at gøre.) ellers står det der stadig, når jeg skal lave morgenmad til børnene næste dag.), og han synes jo ikke, at han har kapacitet til at gøre mere (jvf at han jo skal have fri og hvile, når han har fri), så han mener jo ikke, at jeg kan tillade mig at kræve mere af ham. Han ser slet ikke, at han dermed kræver det umulige af mig. Det er egentlig mærkeligt, for på andre områder er han jo en helt almindelig mand. Han tager det da som en selvfølge, at vi begge arbejder, og at vi skal hjælpe hinanden med diverse. Jeg har flere gange forsøgt at sætte foden ned og været på vippen til at gå. Det hjælper ikke et hak.

Helt enig i at det er hamrende gammeldags!

Det er meget gammeldags. 

Det lyder til, at det er noget du må gøre op med dig selv om du kan leve med eller ej. For ud fra dine beskrivelser, så lader det ikke til, at han vil ændre på det. 

Anmeld

13. august 2012

Mamalou

Adrina skriver:

Han kan ikke klarer meget rod, men fx tøj overalt i soveværelset og hans vandflasker kan han ikke se. 

Men vi er meget forskelligt opdraget. Dog lærte han sin datter at hun sq rydde op efter sig selv. Så han kan skam godt. 

Idag har han støvsuget, bagt kage og ordnet forskellige ting uden at jeg har sagt noget 

Anmeld

13. august 2012

Mamalou

Kay skriver:

jeg fik bestemt også pip... derfor røg han ud... nok efter lidt for lang tid... men man kan altid være bagklog

Man kan og skal være bagklog. Ellers lærer man aldrig noget af sine erfaringer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.