Har "vores" mænd det for godt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2012

Mamalou

Adrina skriver:

Jeg er en af dem som har brokket sig herinde 

Min kæreste er vokset op i rod (virkelig meget rod) og har ikke lært det. Dog ku han godt da han boede med sin x. Han siger at det er fordi hun intet gad og så måtte han jo 

Har bare så svært ved at se hvorfor han ikke gør tingene , selv når jeg spørger. Tog en lang snak med ham, igen, igår og han lovede at tænke over hvorfor han har svært ved at gøre tingene. har fortalt ham konsekvensen af hva der kan ske, hvis jeg okser derud af med min bl og tendens til plukveer. 

Jeg har ikke forkælet ham i starten af vores forhold - tværtimod var det omvendt . Men det er jo så forsvundet ... Baaaah ..

Men da jeg  boede med min x, delte vi ogs om opgaverne. Og det var uden brok eller noget. 

Der kan selvfølgelig være forskel på, hvornår hver enkelt ser et hjem som trængende til rengøring eller oprydning. HVordan er din kærestes værdier i den forbindelse? Vil han gerne have det ryddeligt? 

I mit barndomshjem er min mor også et værre rodehovede, men det har gjort, at jeg er ryddeligt og ved hvordan jeg i hvert fald ikke vil have det. Så jeg tænker det kan gå begge veje?

Måske skal I være helt strukturerede omkring hvem der gør hvad hvornår? A la ugeskema? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2012

Mamalou

betina23 skriver:

I min fam er det nok mest mig der står for det hele især li for tiden manden aflevere vøres datter i vuggestue og henter nogle gange jeg laver mad og handler ind og det der nu følger Med i de hjemlige pligter manden føler han allerede har meget når han skifter ble og det men jeg føler han altid har følt "hvis han bære 1 glas er det som om han føler han bære 10 glas ud" han er lidt sløv i det Er faktisk bare lidt ierterne når ik ik selv kan se det
Men man elsker ham jo alligevel

Så længe du kan leve med, at tingene er som de er, så er der vel ingen grund til at ændre på det? Der er jo ingen der siger, at tingene skal foregå på en bestemt måde Jeg har bare studset over, at der er flere herind der har tendens til at brokke sig over manglende engagement fra deres mænd

Anmeld

12. august 2012

Mamalou

Bebsesmoar skriver:

Jeg opvarter min kæreste! Jeg gør utrolig meget for at glæde ham men jeg kræver også at han gør noget for at glæde mig! Hvis han stopper med at glæde mig så tilbereder jeg mad han frastøder,jeg sætter kvivene som jeg ved pisser ham af og jeg servere ikke kaffe for ham!! 

Det er vist det man kalder noget for noget Fedt

Anmeld

12. august 2012

Mamalou

Dinna88 skriver:

Haha, jep, men ingen af os har det FOR godt - det var nok sådan jeg skulle have skrevet det

ja, det er jo pludselig noget helt andet når man faktisk står med det alene. Men nej, det synes jeg heller ikke. Jeg kan forstå at det ved nogle er lidt ulige fordelt, hvis den ene f.eks. arbejder deltid og den anden fuldtid. Og sådan nogle faktorer der påvirker ens hverdag. Men at man er for doven til at tage del i slæbet, det skal ingen belemres med. Min kærestes søster er 100 % overbevist om at jeg hundser rundt med min kæreste, men det er fordi det er mig der har overblikket. Han hiver ikke støvsugeren frem af sig selv, af den ENE årsag at han slet ikke går op i det som jeg gør - han ser simpelthen ikke støvet Så jeg siger til når tid er, og så tøver han ikke med at gøre det. Det er ikke en sur pligt for ham Og sådan burde det være. Hans søster vil dog ikke få ind i sit hoved at det er sådan landet ligger. 

Der er selvfølgelig flere faktorer end det egentlig husholdningsarbejde, der spiller ind. I mit tidligere forhold stod jeg også alene med meget, fordi min daværende kæreste arbejdede på skæve tidspunkter og rigtig mange timer. Men han tog del og gjorde rent når han kunne - helt uden at blive bedt om det først

Jeg tror at der er forskel på, hvornår hver enkelt ser at det trænger til en tur med støvsugeren - eksempelvis. Og mon ikke din kæreste er blevet vant til, at du - med overblikket - siger til, når den skal svinges? Uanset hvad, så er det skønt at man er fælles. Alt andet er for gammeldags til min smag  

Anmeld

12. august 2012

Mamalou

Mettefpigen skriver:

Her er det egentlig fordi han er drøn langsom.... Det er slet ikk fordi han levede i luksus før..... Jeg har i et år prøvet at få ham til at lave noget men det virker sku ikk... Her har han aften/natarbejde så han er hjemme hele dagen, så jeg står op med bassen, kører ham i dp, tager selv afsted, henter ham med manden om eftermiddagen, handler, hjem og lave mad, manden tager på Arb og bassen kommer i seng..... Så kan jeg håbe på at der er lavet lidt i hjemmet mens jeg har været afsted.....

Min tidligere kæreste arbejdede også ofte aften/nat. Det kunne godt give lidt udfordringer, fordi han nemt kom til at sove dagen væk indtil jeg fik fri. Dog var han god til at tage den store rengøringstur en gang om ugen, og god til at handle ind og hente bettemanden, så jeg bare kunne komme hjem og nyde tiden med ham og sønnen indtil han skulle på job igen. 

Kan du ikke sende manden ud efter indkøbene? 

Anmeld

12. august 2012

Ciss

Jeg tror, den bagage man har med sig hjemmefra, har meget at sige.

Min eks var vandt til, at alle skulle hjælpe til, begge forældrer var i arbejde osv. Det var ham, som plejede at skubbe mig i gang med at rydde op osv, og så gjorde vi det sammen.

Min mand voksede op med, at moren var hjemme om dagen og passede hus og børn, mens faren var på arbejde, og når han kom hjem, havde hun middagen klar, og bagefter sov han lidt, før hun så gik på sit aftenarbejde. Hun gjorde absolut alt i huset. Gæt hvem som nu må gøre det aller meste?

Han vil gerne have det ryddigt og pænt - han har altid bare en del andre ting, som han regner som vigtigere at få gjort, og så skal han jo have fri, når han har fri, så det må jo være min fejl, når ting ikke er gjort. Jeg har kæmpet i mange år for at få ham til at forstå, at jeg har akkurat lige så meget ret til at have fri/kunne disponere min tid, som det han har. Han har bare et virkelig blindt punkt på det område. Jeg kan ikke acceptere det, men samtidig kan jeg ikke se, at det er skilsmisse grund heller, så det sker, at jeg godt kan blive temmelig frustreret. Og før folk begynder at komme med forslag: Ja, jeg har prøvet at få indført skemaer, faste aftaler, faste rutiner osv men jeg får det ikke igennem. Det er ikke fordi, jeg LADER ham være fri for husarbejde osv. Uanset, hvor hårdt jeg "sparker", går han ikke igang. Før jeg traf ham, faldt det mig ikke ind, at så gammeldagse holdninger kunne eksistere i vores generation. Det skal også lige siges, at det først blev rigtig tydeligt, efter at vi havde fået børn og husarbejdsmængden eksploderede.

På andre områder er han en virkelig god mand og far, men når det gælder husarbejde er han en huleboer.

Beklager langt svar...

Anmeld

12. august 2012

Bebsesmoar

Det er vist det man kalder noget for noget Fedt

Sådan er det bare!! Man skal være ligestillet i forholdet! Hvis jeg skulle gøre alt selv så kunne jeg lige så godt bo alene jo! Vi har haft en enkelt gang hvor jeg måtte markere at han skulle spænde hjelmen eller finde en thaier der ville gøre diverse for ham,for jeg vil ikke lade mig nøjes,men der findes kvinder der kan,og dem er jeg ikke en af! Han elsker mig,han vil have mig,men så må han sgu også vise det! Jeg gider ikke bare at høre orderne,jeg vil se dem ske!! Han er jo ikke i tvivl om hvis han har glemt noget! Istedet for at hakke på manden servere jeg kaffe uden sukker og mælk som jeg ved han ellers vil have den. Det er en kærlig advarsel som han somregl fatter hintet i 

Anmeld

12. august 2012

Mamalou

Ciss skriver:

Jeg tror, den bagage man har med sig hjemmefra, har meget at sige.

Min eks var vandt til, at alle skulle hjælpe til, begge forældrer var i arbejde osv. Det var ham, som plejede at skubbe mig i gang med at rydde op osv, og så gjorde vi det sammen.

Min mand voksede op med, at moren var hjemme om dagen og passede hus og børn, mens faren var på arbejde, og når han kom hjem, havde hun middagen klar, og bagefter sov han lidt, før hun så gik på sit aftenarbejde. Hun gjorde absolut alt i huset. Gæt hvem som nu må gøre det aller meste?

Han vil gerne have det ryddigt og pænt - han har altid bare en del andre ting, som han regner som vigtigere at få gjort, og så skal han jo have fri, når han har fri, så det må jo være min fejl, når ting ikke er gjort. Jeg har kæmpet i mange år for at få ham til at forstå, at jeg har akkurat lige så meget ret til at have fri/kunne disponere min tid, som det han har. Han har bare et virkelig blindt punkt på det område. Jeg kan ikke acceptere det, men samtidig kan jeg ikke se, at det er skilsmisse grund heller, så det sker, at jeg godt kan blive temmelig frustreret. Og før folk begynder at komme med forslag: Ja, jeg har prøvet at få indført skemaer, faste aftaler, faste rutiner osv men jeg får det ikke igennem. Det er ikke fordi, jeg LADER ham være fri for husarbejde osv. Uanset, hvor hårdt jeg "sparker", går han ikke igang. Før jeg traf ham, faldt det mig ikke ind, at så gammeldagse holdninger kunne eksistere i vores generation. Det skal også lige siges, at det først blev rigtig tydeligt, efter at vi havde fået børn og husarbejdsmængden eksploderede.

På andre områder er han en virkelig god mand og far, men når det gælder husarbejde er han en huleboer.

Beklager langt svar...

Du skal ikke beklage for et langt svar, det er bare dejligt at du vil deltage og give dine erfaringer med.

Jeg kan godt forstå, at du bliver frustreret over din mands opførsel til tider. Jeg synes det er en (meget) gammeldags holdning at have til tingene, og det hører - for mig at se - ikke hjemme i 2012, hvor os kvinder arbejder lige så mange timer som vores mænd. 

Kan din mand ikke se hvordan det er at være dig? Eller tænker han, at når mor kunne, så kan du også? 

Anmeld

12. august 2012

Mamalou

Bebsesmoar skriver:

Sådan er det bare!! Man skal være ligestillet i forholdet! Hvis jeg skulle gøre alt selv så kunne jeg lige så godt bo alene jo! Vi har haft en enkelt gang hvor jeg måtte markere at han skulle spænde hjelmen eller finde en thaier der ville gøre diverse for ham,for jeg vil ikke lade mig nøjes,men der findes kvinder der kan,og dem er jeg ikke en af! Han elsker mig,han vil have mig,men så må han sgu også vise det! Jeg gider ikke bare at høre orderne,jeg vil se dem ske!! Han er jo ikke i tvivl om hvis han har glemt noget! Istedet for at hakke på manden servere jeg kaffe uden sukker og mælk som jeg ved han ellers vil have den. Det er en kærlig advarsel som han somregl fatter hintet i 

dirty tricks I like  

Jeg har ofte brugt humor, hvis jeg synes kæreste burde have båret skraldespanden ned eksempelvis... Skrev en lille note til ham fra skraldespanden... total plat, men det hjalp - den blev sørme båret ned

Anmeld

12. august 2012

Bebsesmoar

Mamalou skriver:

dirty tricks I like  

Jeg har ofte brugt humor, hvis jeg synes kæreste burde have båret skraldespanden ned eksempelvis... Skrev en lille note til ham fra skraldespanden... total plat, men det hjalp - den blev sørme båret ned

hahaha..! Den var god. Den hapser jeg til senere i aften!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.