Mamalou skriver:
Ja, har vores mænd det for godt?
Det er et emne jeg ofte har undret mig over, idet der ofte er en debat om "beklagelse" over, at manden i forholdet ikke bidrager til husholdning og/eller børnene.
Jeg kan ikke helt lade være med at tænke, om det er selvforskyldt?
Altså at kvinden i forholdet i starten, hvor der er masser af forelskelse og overskud, gerne vil varte manden op og sørge for at han føler sig forkælet. Når så hverdagen presser sig på, kvinden er måske blevet gravid eller parret har fået barn, så bliver det tydeligt, at hun gør størstedelen af arbejdet og naturligvis ikke vil eller kan finde sig i det...
Jeg siger ikke, at det er en undskyldning for at manden kan læne sig tilbage, men jeg har en idé om, at det er dét de gør... For sådan plejer tingene jo at være. Måske har de heller ikke de samme værdier omkring husholdningen, hvorfor de kan træde henover beskidt vasketøj og nullermænd i hjørnene, uden at tænke yderligere over det...
Jeg har kun boet sammen med en mand - min tidligere kæreste - og vi var meget fælles omkring husholdningen og børnene, så jeg har ingen erfaringer blot tanker om hvordan det hænger sammen.
Jeg prøver at forstå hvorfor tingene hænger sådan sammen i - tilsyneladende - mange familier, og vil ikke træde nogle qvinder over tæerne!
Hvad tænker I?
Vh. Louise
Det handler om at træne dem godt
hehe
Da min kæreste og jeg flyttede sammen i maj, vidste han ik engang hvordan man skulle tænde opvaskeren.
Han kommer fra et hjem hvor hans mor altid har gjort alt. ALT! Selv ordnet deres værelser når de var i slutningen af teenageårene..
Da vi så flyttede sammen kunne han heller ikke finde ud af noget. Men så lod jeg ogs bar vær med at gøre det, tøjvask osv, så kom han og spurgte om jeg ik ville vise ham hvordan!
Lige nu går han hjemme og venter på at kunne starte uddannelse, mens jeg går på arbejde hver dag, når jeg så kommer hjem er der ryddet op og vasket tøj, og jeg skal kun koncentrere mig om maden ( han er håbløs i et køkken)
Så de kan sagtens, det gælder bar om at vise dem hvordan og selv protestere lidt