Mad til 12 - what to make?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2012

Dot D

Stumpen skriver:

Hvor er du sød 

Selv søde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2012

Becks

Stumpen skriver:

Laver du bulguren som du beskriver med boullion terningen?

Det smager altså også bare godt!!! Hvis man ikke er til SÅ meget hvidløg, kan man jo selv reducere det

Ja, det gør jeg.. Når jeg har kogt vandet på elkedlen, så hælder jeg lidt i en skål hvor terningerne ligger, når de er opløst hælder jeg det over bulguren sammen med resten af det kogte vand

Anmeld

12. august 2012

Polkaprik

Wraps!

Det ersuper nemt og det hele kan laves i forvejen. Jeg plejer at lave en hjemmelavet guacamole, chilipasta, mangosalsa, ristet bønnedip, agurker, peberfrugt, revet ost, salat, creme fraiche dressing og oksekød med masser af krydderier

Alle vores 4 unger elsker det og det hitter ALTID når jeg laver det til gæster! Og så er det fedt at man selv kan vælge hvad man vil have i så der er noget der smager alle

Anmeld

12. august 2012

Sophie90

Stumpen skriver:

Lyder spændende - har du en opskrift

Ja Her er linket:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=5310&Australsk%20squasht%C3%A6rte

Vi bruger den meget fordi vi dyrker squash og det er bare noget med at få det brugt fordi squash bliver hurtigt kæmpe store og ubrugelige hehe..

Anmeld

12. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Polkaprik skriver:

Wraps!

Det ersuper nemt og det hele kan laves i forvejen. Jeg plejer at lave en hjemmelavet guacamole, chilipasta, mangosalsa, ristet bønnedip, agurker, peberfrugt, revet ost, salat, creme fraiche dressing og oksekød med masser af krydderier

Alle vores 4 unger elsker det og det hitter ALTID når jeg laver det til gæster! Og så er det fedt at man selv kan vælge hvad man vil have i så der er noget der smager alle

Sikke en god idé. Ved ikke om Ts kan bruge den, men jeg vil da lige tage dit forslag til min søns fødselsdag

Anmeld

12. august 2012

Mussen2

Polkaprik skriver:

Wraps!

Lyd rigtig lækkert, kan du evt /smide opskirften på de forskellige ting

Anmeld

12. august 2012

Polkaprik

mor:) skriver:

Sikke en god idé. Ved ikke om Ts kan bruge den, men jeg vil da lige tage dit forslag til min søns fødselsdag

Anmeld

12. august 2012

Polkaprik

Mussen2 skriver:

Lyd rigtig lækkert, kan du evt /smide opskirften på de forskellige ting

Uh nu er meget af det jeg laver bare på slump og som regel til mange mennesker.. hehe. Men here goes..

Mangosalsa:

500 g modne cherrytomater

1 moden mango

1 lille løg

1 gul peberfrugt

chiliflager

Det hele finthakkes og blandes med chiliflagerne. Kan laves dagen i forvejen, men så hældes noget af saften fra for at det ikke skal blive for vådt. Jeg laver det helst samme dag et par timer før gæsterne kommer.

Ristet bønnemos:

2 ds kidneybeans (jeg kan ikke fordrage dem på andre end denne måde)

3 fed hvidløg

1 dl raspolie

2 dl creme fraiche 9%

Bønnerne drænes og blendes sammen med hvidløg. Olien varmes godt op på en pande og bønnemosen svitses i olien i ca 5-7 min. Tilsæt herefter creme fraiche og rør rundt til det er blandet godt og varmet igennem. Server straks.

Guacamole:

4 modne avokadoer

1 gul peberfrugt

2 fed hvidløg

1-2 dl creme fraiche 9%

chiliflager, salt og peber efter smag

Avokadoer, hvidløg og peberfrugt blendes. Blandes herefter med creme fraiche og smages til med salt, peber og chiliflager

Anmeld

12. august 2012

Mussen2

Polkaprik skriver:

Uh nu er meget af det jeg laver bare på slump og som regel til mange mennesker.. hehe. Men here goes..

Mangosalsa:

500 g modne cherrytomater

1 moden mango

1 lille løg

1 gul peberfrugt

chiliflager

Det hele finthakkes og blandes med chiliflagerne. Kan laves dagen i forvejen, men så hældes noget af saften fra for at det ikke skal blive for vådt. Jeg laver det helst samme dag et par timer før gæsterne kommer.

Ristet bønnemos:

2 ds kidneybeans (jeg kan ikke fordrage dem på andre end denne måde)

3 fed hvidløg

1 dl raspolie

2 dl creme fraiche 9%

Bønnerne drænes og blendes sammen med hvidløg. Olien varmes godt op på en pande og bønnemosen svitses i olien i ca 5-7 min. Tilsæt herefter creme fraiche og rør rundt til det er blandet godt og varmet igennem. Server straks.

Guacamole:

4 modne avokadoer

1 gul peberfrugt

2 fed hvidløg

1-2 dl creme fraiche 9%

chiliflager, salt og peber efter smag

Avokadoer, hvidløg og peberfrugt blendes. Blandes herefter med creme fraiche og smages til med salt, peber og chiliflager

Mums, mums,ums. Tak! Er bønnemosen tilbehør eller ala guCemole og salsa?

Anmeld

12. august 2012

Polkaprik

Mussen2 skriver:

Mums, mums,ums. Tak! Er bønnemosen tilbehør eller ala guCemole og salsa?

Jeps og alle der ser den er lidt skæptisk pga af farven men jeg har endnu ikke mødt en der ikke var helt pjattet med den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.