Stumpen skriver:
Det lyder bare rigtig lækkert! Men har aldrig lavet bulgur før - er det ikke lidt en balancegabg at lave det?
Kan du evt udspecificere din opskrift lidt mere? Kunne godt tænke mig at lave det...
Jeg laver aldrig bulguren som der står på pakken, synes det er nemmere at hælde kogene vand over dem, dække dem til og lade dem stå..
Den smager rigtig godt og kan serveres varm lige efter man har lavet den, men er også rigtig god kold.. Kan nemt laves dagen i forevejen 
Til 4 pers. ca.:
4 dl Grov bulgur (Jeg bruger fuldkorn)
8 dl kogt vand
2 stk. hønse bouillon terninger
ca. 4 spsk. rapsolie
10-12 fed (alt efter str.) hvidløg - fint hakket
1 bundt persille
3 stk peberfrugt
1-2 bakker cherrytomater
1 stor flaske sød chili
600-800 gr. kyllinge brystfilet i tern eller strimler
Kom bulguren i en stor skål, kog vandet på elkedel, kom hønse bouillontern i en lille skål og hæld lidt af det kogte vand på, så det bliver opløst. Hæld det over bulguren sammen med resten af det kogte vand, rør rundt og kom staniol/låg på skålen. Lad det stå i 30 min. Rør af og til i det..
Imens bulguren bliver "kogt", ordnes kyllingen for fedt og skæres ud. Hæld ca. 2 spsk. rapsolie i en gryde, varm op og svits kyllingen deri. Put ca. 6 fed finthakket hvidløg i sammen med lidt salt og peber, kom sød chili i (Pas på, det er stærkt i store mængder) Jeg kommer ca. ½ flaske i gryden. Skru ned på lavt blus (2), kom låg på, rør indimellem. Det er færdigt efter ca. ½ time. (Det kan godt lugte fælt, men det er chilisaucen når den bliver varm)
Imens skæres peberfrugten i tern, tomater i både. Ca. 4-6 fed hvidløg og persillen finthakkes. Blandes med 2 spsk. rapsolie og blandes sammen med bulguren hvis vandet er dampet fra. (Der må ikke være vand i bulguren).
Derefter kommes kød og grønt i og røres rundt. Serveres med flute...