Til jer der venter på tid ved gyn. mht. fertilitetsudredning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.131 visninger
43 svar
0 synes godt om
10. august 2012

gædde/gitte

Hej igen

nu har jeg tjekket post kassen morgen og aften, hver dag i 14 dage  

og ingen brev om en tid til fertilitetsudredning .... så da jeg alligevel lige skulle ringe til lægen ( YES! HELT ALM CELLER I LIVMODERHALSEN!!!!) så hørte jeg lige til brev, og fik nummeret til patienttelefonen.

Super sød dame fortalte mig at man SKAL ha svar inden for 10 hverdage, så mon ikke brevet kommer i dag /i morgen!!

man har så krav på en tid indenfor 3 mrd. ellers må man vælge privat klinik

Så ved I det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2012

tarkoflen

gædde skriver:

Hej igen

nu har jeg tjekket post kassen morgen og aften, hver dag i 14 dage  

og ingen brev om en tid til fertilitetsudredning .... så da jeg alligevel lige skulle ringe til lægen ( YES! HELT ALM CELLER I LIVMODERHALSEN!!!!) så hørte jeg lige til brev, og fik nummeret til patienttelefonen.

Super sød dame fortalte mig at man SKAL ha svar inden for 10 hverdage, så mon ikke brevet kommer i dag /i morgen!!

man har så krav på en tid indenfor 3 mrd. ellers må man vælge privat klinik

Så ved I det

Sikke nogle dejlige nyheder du fik i dag jeg for at brevet ligger i postkassen i morgen men der kan måske være noget ferie, der spiller ind! Ved i hvert fald at den ene af vores læger på Skejby arbejdede søndag, for at få sendt breve ud til dem, der var blevet henvist i sommerferien! Hun var nemlig så vanvittig sød, at tage os ind til en ekstra skanning, fordi hun alligevel var på arbejde

Anmeld

10. august 2012

gædde/gitte

tarkoflen skriver:

Sikke nogle dejlige nyheder du fik i dag jeg for at brevet ligger i postkassen i morgen men der kan måske være noget ferie, der spiller ind! Ved i hvert fald at den ene af vores læger på Skejby arbejdede søndag, for at få sendt breve ud til dem, der var blevet henvist i sommerferien! Hun var nemlig så vanvittig sød, at tage os ind til en ekstra skanning, fordi hun alligevel var på arbejde

ja jeg er også bare glad for at jeg lige ringede og forstyrrede dem

Anmeld

11. august 2012

Nessie

Det var da gode nyheder

Hvis brevet ikke er der mandag, må du lige ringe til dem og sige, at det vist er blevet væk hos Postdanmark, det vil jo være rart at vide hvornår I har fået tid

Anmeld

11. august 2012

gædde/gitte

Nessie skriver:

Det var da gode nyheder

Hvis brevet ikke er der mandag, må du lige ringe til dem og sige, at det vist er blevet væk hos Postdanmark, det vil jo være rart at vide hvornår I har fået tid

ja, for jeg undrede mig jo en del.... men det er heller ikke kommet i dag 

ih... det er også bare svært når man tildels skal holde det hemmeligt for jobbet, men er nød til at kunne tage fri til det (har kun fri om søndagen)

Anmeld

11. august 2012

Nessie

gædde skriver:

ja, for jeg undrede mig jo en del.... men det er heller ikke kommet i dag 

ih... det er også bare svært når man tildels skal holde det hemmeligt for jobbet, men er nød til at kunne tage fri til det (har kun fri om søndagen)

Jeg kan godt forstå at du godt vil holde det hemmeligt, men det er faktisk en fordel at fortælle arbejdsgiver om forløbet.

De ved for det første hvorfor du kan have nogle dage hvor du er ked af det eller "fraværende", da det er en lang og hård proces, men du kan også få en §56 aftale med kommunen, så du har ret til at holde fri til de behandlinger og skanninger du nu engang skal til.
Din arbejdsgiver får kompensation for de dage.

Håber at brevet ligger til dig på mandag

Anmeld

11. august 2012

gædde/gitte

Nessie skriver:

Jeg kan godt forstå at du godt vil holde det hemmeligt, men det er faktisk en fordel at fortælle arbejdsgiver om forløbet.

De ved for det første hvorfor du kan have nogle dage hvor du er ked af det eller "fraværende", da det er en lang og hård proces, men du kan også få en §56 aftale med kommunen, så du har ret til at holde fri til de behandlinger og skanninger du nu engang skal til.
Din arbejdsgiver får kompensation for de dage.

Håber at brevet ligger til dig på mandag

det vil jeg bestemt også gøre  

men venter lige til vi har været til den der udredning, så jeg har lidt mere præcise oplysninger at komme med

Anmeld

11. august 2012

Nessie

gædde skriver:

det vil jeg bestemt også gøre  

men venter lige til vi har været til den der udredning, så jeg har lidt mere præcise oplysninger at komme med

Det er også fint, jeg ville have fået alt for mange sygedage/feriedage, hvis jeg ikke havde fået den §56 aftale.

Blev skannet næsten hver anden dag op til ægudtagning, fordi mine æg vokser lidt langsomt

Anmeld

11. august 2012

gædde/gitte

Nessie skriver:

Det er også fint, jeg ville have fået alt for mange sygedage/feriedage, hvis jeg ikke havde fået den §56 aftale.

Blev skannet næsten hver anden dag op til ægudtagning, fordi mine æg vokser lidt langsomt

hold da op!........ ja jeg ved tydeligt vist intet om hvad jeg kan havne ud i..... hver aanden dag?

ja okay..... den der §56 er det noget jeg skal sørge for eller chefen??

Anmeld

11. august 2012

Nessie

gædde skriver:

hold da op!........ ja jeg ved tydeligt vist intet om hvad jeg kan havne ud i..... hver aanden dag?

ja okay..... den der §56 er det noget jeg skal sørge for eller chefen??

Det lyder heldigvis værre end det var

Jeg gik på Brædstrup første gang, og den klinik jeg går på nu, siger at de er meget glade for at skanne deroppe, så jeg har ikke været helt så mange skanninger igennem denne gang
Tror det er forskelligt fra klinik til klinik.

Men hvis æggene ellers vokser som de skal, så er der jo heller ikke det store behov for at skanne, og man vænner sig til det, og blufærdigheden forsvinder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.