At anskaffe sig en hund :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2012

Masig

Anonym skriver:

Ja vi har også altid haft meget glæde af vores hunde i hjemmet 

Det er rart at høre at hunden også kan acceptere og endda beskytte baby, selvom den ikke har prøvet det før 

Ja jeg tror det ligger til deres natur at tage sig af de små i flokken...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Orv, det lyder ikke behageligt 

Så må i have skabet fyldt med allergipiller for at kunne holde ud at være hjemme?

Men ja, dyr er simpelthen så hyggelige  Jeg ville blive sønderknust hvis jeg skulle af med de katte vi har lige nu.

jeg selv reagere ikke på dyern, gjorde jeg som barn med en vokset fra megetaf min astma..

kæresten derimod klarer det med kattene med lidt astma medicin.. hvor hvis han er sammen med hunde eller endnu værre, heste så får han knubber, det klør, han kan ikke trække vejret og sådan noget ting..

Anmeld

10. august 2012

Rosengreen

Anonym skriver:

Hej alle

Vi går med seriøse tanker om at anskaffe os en lille Cavalier King Charles 

Penge til foder, dyrlæge osv er ikke det store problem, men vil alligevel gerne lige høre jer, hvad i ca. bruger på en hund i den str (7-8 kg) om måneden/året

Foder?

Dyrlæge?

Sygeforsikring?

Hundensvarsforsikring?

Dertil vil jeg høre om hvordan i valgte om det skulle være en han eller tæve? Og hvad "forskellen" på dem er, udover tæven kan få hvalpe og hannen ikke kan 

Vi er jo også igang med PB (og dette er grunden til min anonymitet).

Det har ikke lykkedes os endnu, at blive gravide og venter på at komme i behandling, men er det i teorien bedst at få hvalpen inden vi er blevet gravide, så vi har god til til opdragelsen osv? Eller at vente til "baby er født" så baby og hvalp kan vænne sig til hinanden fra starten?

Vi ved jo ikke OM det lykkedes os at blive gravide, og jeg mener selv at førstnævnte er bedst, da vi jo så har god til at træne med hvalpen, inden der evt. kommer en lille baby 

Men lad os høre hvad i siger? 

Vi har en dansk/svensk gårdhund på ca 7 kg.

Den har tørfoder til at stå døgnet rundt. Det koster os omkring 150-200 kr. om måneden. (Vi køber 10 kg af gangen til 600,- ) Derudover er den lidt forkælet og får hver dag aftensmad bestående af: ris og kogt lever tilsat hvidløg, ingefær og lakseolie. Det koster vel en 100 kr. yderlig om måneden

så lad os sige 300 på mad 

Vi har en lovpligtig ansvarsforsikring som koster 150 kr om året

På dyrelæge er det forskelligt hvad der bliver brugt. Det første år brugte vi en del. Først de obligatoriske sundhedstjek, vacciner og ormekur. Derudover skulle hun have fjernet en hjørnetand, som ikke selv ville falde ud, samt en knude på poten. 

Den faste udgift ligger her på ca 500 for den årlige vaccine.

Vi valgte en tæve fordi det var det vi kendte til. Jeg har hele min barndom haft en dansk/svensk tæve. 

Om man før hvalpen eller babyen først er vel en vurderingssag  Vi fik vores hvalp da vores datter var 3 mdr. Dog var vores datter et meget nemt barn, der bl.a. sov hele natten. Så vi havde masser af overskud til en hvalp -og det skal man have! 

De har rigtig meget glæde af hinanden, og er hinandens bedste venner  (Henviser lige til en tråd jeg lavede tidligere i år her

Så er der jo træning, hvis man vil gå til det. Her er priserne meget svingene alt efter hvor man bor i landet. Jeg vil i hvert fald foreslå at man går til hvalpetræning. Her kan man lære de grundlæggende ting, plus at hvalpen lærer at omgåes andre hunde 

Håber det kan give bare et lille billede af hvad det koster at have hund

Held og lykke med det hele! 

Anmeld

10. august 2012

Skouboe

Vær opmærksom på at den hunderace I har valgt har tendens til øreproblemer, allergier og skal børstes og trimmes ret tit, for ikke at få filt under maven, i ørerne og mellem tæerne, så hvis I ikke selv er gode til trimningen, skal I beregne 700-1000 kr pr. kvartal til en frisør. Derudover skal I regne med ekstraudgifter vedr. øreinfektioner mv.

Og hvis de 3 jeg kender er repræsentative, er racen generelt ikke særligt kvik (en IQ kun en anelse højere end en våd avis), de ahr et højt aktivitetsniveau og kræver masser af motion.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.