Er i tvivl om hvad vi skal gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2012

Fenja09

samantha1986 skriver:

Grunden til at vi valgte at putte hende på eget værelse var pga vi følte at hendes fars snorken fik hende til at mosle rundt. Og hendes moslen vækkede mig to timer før hun selv vågnede fordi jeg troede hun var ved at vågne. Og så spurgte jeg herinde og ud fra der vurdere vi at hun måske havdr brug for mere fred om natten. 

Vi ønsker ikke hun skal over i vores seng og ligge det har vi prøvet og jeg sover slet ikke. Så det bliver i hendes egen seng. 

Personligt vil jeg ikke have hende hos os til hun er et År. Så hvordan min søster kæmpede med deres pige da hun skulle på eget værelse og hun var ni måneder. 

Sådan er vi jo så forskellige - jeg synes det er trygt og godt for vores datter at sove inde hos os og har hun nogle dage brug for at ligge imellem os, så er det hvad vi gør. Jeg tror ikke at vi kommer til at kæmpe med noget som andre ikke kæmper med - eller også så er der bare noget andet. Derudover så behøver jeg heller ikke at skal helt ud af sengen for at give den ene flaske hun får om natten, har jo ikke barsel længere så vi skal alle op om morgenen. Så natten bliver ikke så afbrudt når hun ligger i egen seng lige ved siden af.

Man skal ikke sammenligne børnene, for alle er jo forskellige og har brug for forskellige ting - det gælder bare om at finde det bedste for det enkelte barn.

Håber i finder en god løsning.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

samantha1986

Fenja09 skriver:

Sådan er vi jo så forskellige - jeg synes det er trygt og godt for vores datter at sove inde hos os og har hun nogle dage brug for at ligge imellem os, så er det hvad vi gør. Jeg tror ikke at vi kommer til at kæmpe med noget som andre ikke kæmper med - eller også så er der bare noget andet. Derudover så behøver jeg heller ikke at skal helt ud af sengen for at give den ene flaske hun får om natten, har jo ikke barsel længere så vi skal alle op om morgenen. Så natten bliver ikke så afbrudt når hun ligger i egen seng lige ved siden af.

Man skal ikke sammenligne børnene, for alle er jo forskellige og har brug for forskellige ting - det gælder bare om at finde det bedste for det enkelte barn.

Håber i finder en god løsning.

/Fenja

Hun kommer ind til os igen og så ser vi om ikke det går. Men jeg skal op når hun skal have flaske og hun får den på hendes eget værelse så for mig var det nemmere hvis hun blev der. Men hun skal heller ikke være utryg. Og var hun det mindste ked af at sove selv så ville hun komme ind igen. Det var nemlig kub for hendes skyld at viprøvedes 

Anmeld

9. august 2012

Vidunderligeunger

samantha1986 skriver:

For os var det et eksperiment fordi vi følte hendes søvn blev forstyrret af hendes fars snorken. Og den kan forstyrre selv naboen og vi havde sagt at blev det et problen kom hun bare tilbage igen. Værre var det ikke. Hun kunne jo nemt ske at sove fantastisk. 

hvad med at putte farmand på eget værelse  

Anmeld

9. august 2012

Sujan

Synes mange har meninger om at det er for tidligt. Hvorfor???

Tror bare man skal se hvordan det passer i familien.
Vores datter er 5 mdr. Hun har sovet på eget værelse siden hun var 3 mdr. Og har sovet igennem hver eneste nat siden hun er kommet for sig selv... Har et par gange skulle sove sammen med hende og det gider hun ikke.. så det har fungeret godt for os..

Men kan jo godt lyde til at din lille pige ikke er klar.. man skal følge barnets behov tænker jeg.. men ved ikke hvad jeg ville gøre. Evt. Fortsætte indtil hun vænner sig til det eller tage hende ind til jer igwb og prøve igen om et par måneder... Tror jeg ville tage hende ind og prøve igen om et par måneder. Selvom din kæreste snorker lære hun jo at vænne sig til lyden, så burde ikke være et problem.. men ved jeg selvfølgelig ikke

Anmeld

10. august 2012

MarieMor

samantha1986 skriver:

Jo kan man viSt.  Men han tør ikke. 

Han tilbyder selv at gå i stuen. Men når jeg skal op med den lille vil jeg bare vække ham da stue og køkken er i et. 

Okay , det er da sødt ham så ..

Håber det er gået fint i nat 

Anmeld

10. august 2012

samantha1986

Sujan skriver:

Synes mange har meninger om at det er for tidligt. Hvorfor???

Tror bare man skal se hvordan det passer i familien.
Vores datter er 5 mdr. Hun har sovet på eget værelse siden hun var 3 mdr. Og har sovet igennem hver eneste nat siden hun er kommet for sig selv... Har et par gange skulle sove sammen med hende og det gider hun ikke.. så det har fungeret godt for os..

Men kan jo godt lyde til at din lille pige ikke er klar.. man skal følge barnets behov tænker jeg.. men ved ikke hvad jeg ville gøre. Evt. Fortsætte indtil hun vænner sig til det eller tage hende ind til jer igwb og prøve igen om et par måneder... Tror jeg ville tage hende ind og prøve igen om et par måneder. Selvom din kæreste snorker lære hun jo at vænne sig til lyden, så burde ikke være et problem.. men ved jeg selvfølgelig ikke

Jeg har det sådan at der ikke er noget mere rigtigt end andet. Det er op til det enkelte barn og vores er åbenbart ikke klar endnu selv om jeg tolkede det sådan. Så hun skal da bare ind til os igen. Hende og jeg tager den sidste nat på sofaen og i morgen rykker vi i soveværelset hvor vi endelig får et vindue der kan åbnes. 

MOg så prøver vi da bare igen når hun viser tegn til det. 

Anmeld

10. august 2012

samantha1986

MarieMor skriver:

Okay , det er da sødt ham så ..

Håber det er gået fint i nat 

Jeg var oppe en gang for at give mad. Og så sov hun ellers. Men hun er meget hængende om dageN og vil ikke sove selv hvis hun falder i søvn hos mig og jeg så vil lægge hende fra mig. Men det er jo bare hendes måde at vise hun skal have tryghed

Anmeld

10. august 2012

stm2812

samantha1986 skriver:

Grunden til at vi valgte at putte hende på eget værelse var pga vi følte at hendes fars snorken fik hende til at mosle rundt. Og hendes moslen vækkede mig to timer før hun selv vågnede fordi jeg troede hun var ved at vågne. Og så spurgte jeg herinde og ud fra der vurdere vi at hun måske havdr brug for mere fred om natten. 

Vi ønsker ikke hun skal over i vores seng og ligge det har vi prøvet og jeg sover slet ikke. Så det bliver i hendes egen seng. 

Personligt vil jeg ikke have hende hos os til hun er et År. Så hvordan min søster kæmpede med deres pige da hun skulle på eget værelse og hun var ni måneder. 

Lige for aT kommentere din bemærkning ( er ts's søster) vi kæmpede ikke med at få ronja til at sove selv på værelset. Hun skulle vænnes af med bryst om natten og det var sådan set det 'kampen' gik ud på. (:

Anmeld

10. august 2012

Misscbn

samantha1986 skriver:

Jeg skrev vist i sidste uge et indlæg om vores datter var klar til at komme på eget værelse. Hun var begyndt at mosle en del to timer før hun vågnede. 

Den første nat hun sov selv gik fint. Jeg var oppe en gang og give mad. Anden nat måtte jeg op to gange og det fortsatte et par nætter. Natten til i går var det helt tosset. Hver gang hun faldt i søvn og jeg lagde hende så vågnede hun. Det stod på i to timer. Jeg tog hende med på sofaen hvor jeg lagde mig med hende og hun faldt i søvn med det samme. I aftes valgte jeg at lægge mig med hende på sofaen denne gang på en dyne ved siden af mig. Dagen før lå hun på mig. Hun faldt i søvn efter en halv time mens jeg holdt hende i hånden og lod hende mærke jeg var der. Og dælme om ikke hun sov hele natten. 

Siden hun røget på eget værelse har hun ikke ville sove selv ón dagen. Men nu tænker jeg om der er en sammenhæng. At hun måske ikke føler sig tryg. Det skal lige siges hun er to måneder. 

På lørdag kommer der håndværkere der skal sætte nyt vindue i soveværelset så derfor vil vi ikke rykke hende ind til os før efter. Men er det dybt at tage hende ind til os igen eller skal vi bare give det mere tid?

min søn sov også alene fra han var 3 mdr..

det var simplethen fordi der ik var plads til tremmesengen i soveværelset så han skulle sove i stuen da jeg kun havde en 2 værelses lejlighed inden jeg fik min 4 værelses så han kunne få sit eget værelse

det har fungeret fint, du kan evt give ham en stofble han kan nusse med eller en sove/nusseklud som du måske har sovet lidt med så den dufter af dig, det giver som regl lidt tryghed

Marcello sov helt igennem fra han var ca 4 mdr og har gjordt det lige siden 

Anmeld

10. august 2012

samantha1986

stm2812 skriver:

Lige for aT kommentere din bemærkning ( er ts's søster) vi kæmpede ikke med at få ronja til at sove selv på værelset. Hun skulle vænnes af med bryst om natten og det var sådan set det 'kampen' gik ud på. (:

NÅ synes bare du sagde hun skreg meget den gang. Men det er så længe siden at jeg ikke kan huske det så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.