Jeg er bange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2012

LinLin

DAs mor skriver:

Kan ikke lade være med at smile lidt, for med det du har fortalt om Maria de billeder jeg har set herinde virker hun bare som en frisk pige med gå på mod - så ud fra det og selvfølgelig at Pædagogerne allerede nu siger hun er klar, så tror jeg altså 'bare' det er dig :-) men det er jo også hård! Man vil helst have at end barn skal føle sig tryg fra starten og det kan jo påvirke det, hvis man ikke selv føler sig tryg....

Har du besøgt dem? Set hvordan der er derinde?
Angående kontaktpædagog så har vi altid een som er den primære når et nyt barn starter - det tror jeg da man gør de fleste steder og ellers må I da spørge om det hvis det er et behov! Alt for at I og Maria for den bedste start på børnehavelivet :-)

beklager stavefejl - skriver fra tlf

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

Laulund87

DAs mor skriver:

Kan ikke lade være med at smile lidt, for med det du har fortalt om Maria de billeder jeg har set herinde virker hun bare som en frisk pige med gå på mod - så ud fra det og selvfølgelig at Pædagogerne allerede nu siger hun er klar, så tror jeg altså 'bare' det er dig :-) men det er jo også hård! Man vil helst have at end barn skal føle sig tryg fra starten og det kan jo påvirke det, hvis man ikke selv føler sig tryg....

Har du besøgt dem? Set hvordan der er derinde?
Angående kontaktpædagog så har vi altid een som er den primære når et nyt barn starter - det tror jeg da man gør de fleste steder og ellers må I da spørge om det hvis det er et behov! Alt for at I og Maria for den bedste start på børnehavelivet :-)

Jeg ved godt det bare er mig og det siger vuggestuen også med et smil..

Vi har ikke besøgt den endnu, men det kommer indenfor et par uger når alle har holdt ferie Vores familierådgiver tager også med og snakker med dem for hun kender Maria, så det er dejligt. Mon ikke jeg bliver mere rolig når jeg har set stedet for får snakket med kontaktpersonen

Anmeld

6. august 2012

LinLin

Laulund87 skriver:

Jeg ved godt det bare er mig og det siger vuggestuen også med et smil..

Vi har ikke besøgt den endnu, men det kommer indenfor et par uger når alle har holdt ferie Vores familierådgiver tager også med og snakker med dem for hun kender Maria, så det er dejligt. Mon ikke jeg bliver mere rolig når jeg har set stedet for får snakket med kontaktpersonen

Det lyder som en god idé

Håber du bliver beroliget!

Anmeld

6. august 2012

Laulund87

DAs mor skriver:

Det lyder som en god idé

Håber du bliver beroliget!

Tak

Anmeld

14. august 2012

Carina:-)

Laulund87 skriver:

Mit datter skal starte i børnehave til vinter og jeg er SLET ikke klar til det.

Det vil mange nok mene er normalt, men hun er meget lille af sin alder pga en sygsom og hun har været igennem mange operationer som baby. Derfor vil hun altid syne mindre end hun er, og folk gætter hende til at være 1,5 år.

Vuggestuen er begyndt at snakke om at lave samtaler med børnehaven og finde en kontaktperson. Både fordi de ved hvordan jeg har det og fordi hun er "speciel" i forhold til at spise osv.

Fysisk kan hun ikke helt følge med. Hun går langsomt, er lige begyndt at finde ud af at løbe, bliver hurtigt træt osv.

Vuggestuen siger hun er klar og at BH'en nok skal tage sig fint af hende. MEN jeg er bare så bange for om hun kan klare det

Jeg havde det ikke på den måde da hun startede i vuggestuen, men det er nok fordi jeg tænker på de store, vilde børnehavebørn på 4-5-6 år. Er endda begyndt at drømme om natten at hun bliver banket af de andre børn

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg vil med denne tråd, måske nogen kan beroligere mig med at hun selvfølgelig kan klare det og at de større børn måske endda vil tage hende under deres vinger

Min datter er lille af str.

Hun vejede 6,7 kg som 1 årig og var 68 cm

Da hun startede i bh som 2 år og 9 mdr vejede hun 9 kg.

Nu er hun 4½ og vejer 14 kg.

Men hun havde det så godt i bh,.Der blev taget hensyn til hendes str. -Hun sad i vogn når de var på tur ,og skulle kun gå det hun kunne holde til.

Blev hjulpet op på toilettet,og de store gynger osv.

Og de store børn var meget søde ved hende

Det enest minus var at hun var lidt træt af at hun altid skulle være babyen i rollelege,og at de voksne var slemme til at bære rundt på hende.

Men alt i alt så var der stor hensyn pga hendes str.

Så det hele skal nok gå

Anmeld

14. august 2012

Laulund87

Carina:-) skriver:

Min datter er lille af str.

Hun vejede 6,7 kg som 1 årig og var 68 cm

Da hun startede i bh som 2 år og 9 mdr vejede hun 9 kg.

Nu er hun 4½ og vejer 14 kg.

Men hun havde det så godt i bh,.Der blev taget hensyn til hendes str. -Hun sad i vogn når de var på tur ,og skulle kun gå det hun kunne holde til.

Blev hjulpet op på toilettet,og de store gynger osv.

Og de store børn var meget søde ved hende

Det enest minus var at hun var lidt træt af at hun altid skulle være babyen i rollelege,og at de voksne var slemme til at bære rundt på hende.

Men alt i alt så var der stor hensyn pga hendes str.

Så det hele skal nok gå

Hvor er det dejligt der var så meget hensyn! Kan allligevel godt forestille mig at det bliver trættende for hende i længden at skulle være "den lille", men det er vel til at leve med ift. hvis det var omvendt

Tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.