Jeg er bange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2012

fif

Laulund87 skriver:

Tak jeg skal nok prøve

Tak for svaret

Godt  Og selv tak!!!

Held og lykke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

Nettemor

Laulund87 skriver:

Haha ja det lyder vist kraftigt ud af hende at hun er sådan "kan selv, vil selv, gør selv"

Tak for svar, jeg glæder mig også til at møde kontaktpersonen så man ved hvem man overlader sit barn til

Ja det hjælper meget at vide!

Anmeld

6. august 2012

Laulund87

Wimmie skriver:

Ja, jeg tænkte netop at hun dermed vil være i vante omgivelser - og hvis de kan se at det måske ikke går så godt i børnehaven, så kan det være hun evt. kunne være lidt i vuggestueafdelingen indtil hun var klar? Ved ikke om de gør sådan noget 

Men nu læste jeg også lige dine andre svar, og det er klart at hvis de vurderer at hun er klar, så er det sikkert rigtigt - og så er det nok netop dig der ikke er 

Sådan er det nok ofte - man bekymrer sig jo om de små pus - især hvis de har haft en hård start 

Jeg ved at hun får en meget blid overgang til børnehaven og jeg er så heldig at jeg kan hente tidligt for hun er nok ret udkørt efter få timer det første stykke tid

Åhh men altså det er så hårdt og troede ikke jeg ville føle sådan når det slet ikke var sådan ved vuggestuestart

Men selvfølgelig klarer hun det! (Håber jeg)

Anmeld

6. august 2012

Laulund87

Brams skriver:

Uhhh hvor jeg kender det. Min datter er lige startet i BH og er også meget lille af alder (bruger str. 80/86 tøj) og vejer bare lige over 10 kg.

Jeg synes hun er MEGET mindre end de andre børn og har været så bekymret for opstarten, da indkøring i DP tog flere måneder pga. hendes sind og det at hun er meget sensitiv.

Derudover gik Lærke først sent (22 mdr.) pga. af problemer med hendes hofte, så hun er også lidt bagud grovmotorisk i forhold til de andre. Til gengæld er hun langt foran hvad angår sprog og finmotorik, og det kan hun jo gøre godt brug af nede i BH.

DP mente at hun var klar og det er skrevet rigtig meget til BH om hvad der ville gøre det nemmest for Lærke at klare skiftet, så det valgte vi at stole på.

Vores bekymringer har heldigvis (og meget uventet) vist sig at være helt ubegrundet, for fra første dag har hun synes det var super fedt at være der og jeg har sat god tid af til at køre hende ind, så vi ikke skulle haste os igennem noget og det tror jeg har betydet meget.

De store børn - både piger og en enkelt dreng er søde til at hjælpe og synes nok at hun er ekstra sød fordi hun er så lille, så de vil meget gerne hjælpe hende.

Nå ville heller ikke andet end lige give dig en solstråle historie, for som sagt er vi SÅ overraskede over hvordan det er gået og det samme er vores omgangskreds, som også kender Lærke rigtig godt.

Jeg håber at det vil gå godt for Jer

P.S. Så har vi valgt en lille BH (29 børn), da vi mener det er det bedste for Lærke, det var måske også noget for Jer?

Sikke en fantastisk histore! Skal vi ikke bare sige at det bliver på samme måde her?! Hehe

Det er en lille børnehave i forvejen og den er integreret med vuggestuen, så tror næsten ikke vi kan finde et "bedre" sted. Men 1000 tak for din historie, det hjælper SÅ meget at læse noget så positivt

Anmeld

6. august 2012

Laulund87

fif skriver:

Godt  Og selv tak!!!

Held og lykke 

Tak!

Anmeld

6. august 2012

Brams

Laulund87 skriver:

Sikke en fantastisk histore! Skal vi ikke bare sige at det bliver på samme måde her?! Hehe

Det er en lille børnehave i forvejen og den er integreret med vuggestuen, så tror næsten ikke vi kan finde et "bedre" sted. Men 1000 tak for din historie, det hjælper SÅ meget at læse noget så positivt

Det siger vi selvfølgelig at det gør

Selv tak, jeg har selv haft meget gavn af nogle gode historier

Anmeld

6. august 2012

Laulund87

MariaKyedDK skriver:

Jeg forstår virkelig godt din bekymring, sådan vil jeg selv have det, sådan HAVDE jeg det da min søn startede i BH også , og sådan HAR jeg det også nu, hvor han skal starte i SKOLE her om et par dage ...

Han er kun 5 år og 3 måneder, og bliver også en af de mindste børn, sådan var det os i BH, der varhan os den mindste...

men jeg er sikker på at din lille søde datter nok skal klare sig, og som en anden skriver : kan man måske få lov at hun går i vuggestue ½ til 1 helt år mere inden BH start, ??? det vil jeg nok kikke lidt på, men er det dog ikke muligt, tror jeg du skal tage det helt roligt, de er alligevel nogle selvstændige små nogen det er helt utroligt med børn, de kan virkelig mange flere ting end man lige tror og ved

håber du finder en god løsning for dig og din datter....

men jeg er sikker på det nok skal gå, og hun får IKKE tæsk af de andre børn

SKOLE! Det må du slet ikke nævne, hun skal aldrig i skole haha

Hun er klar til det siger vuggestuen, så det skulle være for min skyld at vente, og det synes jeg ikke

Ja de kan mere end man tror og tit er bekymringerne ubegrundede, håber det vil være det samme her

Hehe jeg håber heller ikke hun får tæsk, men altså hvad skal de dumme drømme gøre godt for

Tak for dit svar

Anmeld

6. august 2012

Laulund87

Brams skriver:

Det siger vi selvfølgelig at det gør

Selv tak, jeg har selv haft meget gavn af nogle gode historier

Det er en aftale så

Anmeld

6. august 2012

LinLin

Kan ikke lade være med at smile lidt, for med det du har fortalt om Maria de billeder jeg har set herinde virker hun bare som en frisk pige med gå på mod - så ud fra det og selvfølgelig at Pædagogerne allerede nu siger hun er klar, så tror jeg altså 'bare' det er dig :-) men det er jo også hård! Man vil helst have at end barn skal føle sig tryg fra starten og det kan jo påvirke det, hvis man ikke selv føler sig tryg....

Har du besøgt dem? Set hvordan der er derinde?
Angående kontaktpædagog så har vi altid een som er den primære når et nyt barn starter - det tror jeg da man gør de fleste steder og ellers må I da spørge om det hvis det er et behov! Alt for at I og Maria for den bedste start på børnehavelivet :-)

Anmeld

6. august 2012

LinLin

DAs mor skriver:

Kan ikke lade være med at smile lidt, for med det du har fortalt om Maria de billeder jeg har set herinde virker hun bare som en frisk pige med gå på mod - så ud fra det og selvfølgelig at Pædagogerne allerede nu siger hun er klar, så tror jeg altså 'bare' det er dig :-) men det er jo også hård! Man vil helst have at end barn skal føle sig tryg fra starten og det kan jo påvirke det, hvis man ikke selv føler sig tryg....

Har du besøgt dem? Set hvordan der er derinde?
Angående kontaktpædagog så har vi altid een som er den primære når et nyt barn starter - det tror jeg da man gør de fleste steder og ellers må I da spørge om det hvis det er et behov! Alt for at I og Maria for den bedste start på børnehavelivet :-)

beklager stavefejl - skriver fra tlf

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.