Jeg er bange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2012

fairlady

måske en mindre børnehave, vil virke mindre overvældene for jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

Laulund87

Wimmie skriver:

Er det samme sted hun skal gå? Altså integreret vuggestue/børnehave?

Børnehaven ligger lige ved siden af og de to er lige gjort til integreret

Marias yndlingspædagog siger at hun vil følge med ind og aflevere i starten og hun må gerne komme ind i børnehaven en gang imellem. Desuden deler de legeplads og hun kan altid gå hen til det hun kender hvis hun har brug for det. Så det er jo virkelig beroligende! Måske det var sådan noget du tænkte på?

Anmeld

6. august 2012

fif

Laulund87 skriver:

Det kunne det bestemt

Jeg prøver at sige til mig selv at det nok skal gå, måske vil hun endda elske det! Men selvom jeg siger det til mig selv 100 gange om dagen, vender tankerne til det negative. Hun skal først starte om 4 måneder og jeg har det allerede sådan, så hvordan er det ikke når vi kommer til dagen 

Jeg må bare prøve at slappe af omkring det for ellers kan hun jo mærke det på mig.

Er sikker på at det nok ska gå! Det er jo osse din lille pige, men hun vilsikkert sys det er vildt spændende, og blir da nok lidt svært i starten for jer alle sammen, men i sidste ende godt 

Ja, og du ska bare slappe mere af, og være glad for at pædagogerne siger hun virker klar til børnehaven !! 

Anmeld

6. august 2012

Laulund87

Ina33 skriver:

Jeg kan godt forstå dig, jeg havde det på præcis samme måde da min datter startede i børnehaven, og da dagplejemoren begyndte at antyde, at hun ikke synes hun var helt klar, så blev jeg endnu mere bekymret.

Det jeg oplevede var at de lidt større børn faktisk synes de helt små var rigtig søde, og tog sig ekstra af dem. De synes f.eks. det var rigtig sjovt at køre min datter rundt i en lille dukkevogn, og min datter synes det var super sjovt. Der BLEV faktisk taget ekstra hensyn til hende, og alt var bare super positivt.

Min datter havde dog ingen sygdom, som din datter, hun var bare først ude og blive passet for første gang da hun var 2½ år, og hun var meget lille og meget forsigtig af sin alder, men det forsvandt i løbet af en måned i børnehave...

Sikke en djlig positiv historie!

Håber også de store tager sig af hende, det kunne da være perfekt

Anmeld

6. august 2012

Laulund87

fairlady skriver:

måske en mindre børnehave, vil virke mindre overvældene for jer?

Den er lille i forvejen og integreret med vuggestuen, så tror stedet er det bedste for hende

Anmeld

6. august 2012

Wimmie

Laulund87 skriver:

Børnehaven ligger lige ved siden af og de to er lige gjort til integreret

Marias yndlingspædagog siger at hun vil følge med ind og aflevere i starten og hun må gerne komme ind i børnehaven en gang imellem. Desuden deler de legeplads og hun kan altid gå hen til det hun kender hvis hun har brug for det. Så det er jo virkelig beroligende! Måske det var sådan noget du tænkte på?

Ja, jeg tænkte netop at hun dermed vil være i vante omgivelser - og hvis de kan se at det måske ikke går så godt i børnehaven, så kan det være hun evt. kunne være lidt i vuggestueafdelingen indtil hun var klar? Ved ikke om de gør sådan noget 

Men nu læste jeg også lige dine andre svar, og det er klart at hvis de vurderer at hun er klar, så er det sikkert rigtigt - og så er det nok netop dig der ikke er 

Sådan er det nok ofte - man bekymrer sig jo om de små pus - især hvis de har haft en hård start 

Anmeld

6. august 2012

Brams

Mit datter skal starte i børnehave til vinter og jeg er SLET ikke klar til det.

Det vil mange nok mene er normalt, men hun er meget lille af sin alder pga en sygsom og hun har været igennem mange operationer som baby. Derfor vil hun altid syne mindre end hun er, og folk gætter hende til at være 1,5 år.

Vuggestuen er begyndt at snakke om at lave samtaler med børnehaven og finde en kontaktperson. Både fordi de ved hvordan jeg har det og fordi hun er "speciel" i forhold til at spise osv.

Fysisk kan hun ikke helt følge med. Hun går langsomt, er lige begyndt at finde ud af at løbe, bliver hurtigt træt osv.

Vuggestuen siger hun er klar og at BH'en nok skal tage sig fint af hende. MEN jeg er bare så bange for om hun kan klare det

Jeg havde det ikke på den måde da hun startede i vuggestuen, men det er nok fordi jeg tænker på de store, vilde børnehavebørn på 4-5-6 år. Er endda begyndt at drømme om natten at hun bliver banket af de andre børn

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg vil med denne tråd, måske nogen kan beroligere mig med at hun selvfølgelig kan klare det og at de større børn måske endda vil tage hende under deres vinger

Uhhh hvor jeg kender det. Min datter er lige startet i BH og er også meget lille af alder (bruger str. 80/86 tøj) og vejer bare lige over 10 kg.

Jeg synes hun er MEGET mindre end de andre børn og har været så bekymret for opstarten, da indkøring i DP tog flere måneder pga. hendes sind og det at hun er meget sensitiv.

Derudover gik Lærke først sent (22 mdr.) pga. af problemer med hendes hofte, så hun er også lidt bagud grovmotorisk i forhold til de andre. Til gengæld er hun langt foran hvad angår sprog og finmotorik, og det kan hun jo gøre godt brug af nede i BH.

DP mente at hun var klar og det er skrevet rigtig meget til BH om hvad der ville gøre det nemmest for Lærke at klare skiftet, så det valgte vi at stole på.

Vores bekymringer har heldigvis (og meget uventet) vist sig at være helt ubegrundet, for fra første dag har hun synes det var super fedt at være der og jeg har sat god tid af til at køre hende ind, så vi ikke skulle haste os igennem noget og det tror jeg har betydet meget.

De store børn - både piger og en enkelt dreng er søde til at hjælpe og synes nok at hun er ekstra sød fordi hun er så lille, så de vil meget gerne hjælpe hende.

Nå ville heller ikke andet end lige give dig en solstråle historie, for som sagt er vi SÅ overraskede over hvordan det er gået og det samme er vores omgangskreds, som også kender Lærke rigtig godt.

Jeg håber at det vil gå godt for Jer

P.S. Så har vi valgt en lille BH (29 børn), da vi mener det er det bedste for Lærke, det var måske også noget for Jer?

Anmeld

6. august 2012

Laulund87

Nettemor skriver:

Når du har fortalt om hende har jeg heller aldrig haft indtryk af andet end at hun har en personlighed der siger spar 2!! Det kan man også se på billederne af hende

Så jeg er da sikker på at det nok skal gå super godt. Hun vil sikkert elske det. Men jeg ville også høre nærmere om den kontaktperson. Bare i starten i hvert fald. For at sikre at alt går som det skal når hun nu netop har den 'fortid' som hun har

Haha ja det lyder vist kraftigt ud af hende at hun er sådan "kan selv, vil selv, gør selv"

Tak for svar, jeg glæder mig også til at møde kontaktpersonen så man ved hvem man overlader sit barn til

Anmeld

6. august 2012

Laulund87

fif skriver:

Er sikker på at det nok ska gå! Det er jo osse din lille pige, men hun vilsikkert sys det er vildt spændende, og blir da nok lidt svært i starten for jer alle sammen, men i sidste ende godt 

Ja, og du ska bare slappe mere af, og være glad for at pædagogerne siger hun virker klar til børnehaven !! 

Tak jeg skal nok prøve

Tak for svaret

Anmeld

6. august 2012

MariaKyedDK

Laulund87 skriver:

Mit datter skal starte i børnehave til vinter og jeg er SLET ikke klar til det.

Det vil mange nok mene er normalt, men hun er meget lille af sin alder pga en sygsom og hun har været igennem mange operationer som baby. Derfor vil hun altid syne mindre end hun er, og folk gætter hende til at være 1,5 år.

Vuggestuen er begyndt at snakke om at lave samtaler med børnehaven og finde en kontaktperson. Både fordi de ved hvordan jeg har det og fordi hun er "speciel" i forhold til at spise osv.

Fysisk kan hun ikke helt følge med. Hun går langsomt, er lige begyndt at finde ud af at løbe, bliver hurtigt træt osv.

Vuggestuen siger hun er klar og at BH'en nok skal tage sig fint af hende. MEN jeg er bare så bange for om hun kan klare det

Jeg havde det ikke på den måde da hun startede i vuggestuen, men det er nok fordi jeg tænker på de store, vilde børnehavebørn på 4-5-6 år. Er endda begyndt at drømme om natten at hun bliver banket af de andre børn

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg vil med denne tråd, måske nogen kan beroligere mig med at hun selvfølgelig kan klare det og at de større børn måske endda vil tage hende under deres vinger

Jeg forstår virkelig godt din bekymring, sådan vil jeg selv have det, sådan HAVDE jeg det da min søn startede i BH også , og sådan HAR jeg det også nu, hvor han skal starte i SKOLE her om et par dage ...

Han er kun 5 år og 3 måneder, og bliver også en af de mindste børn, sådan var det os i BH, der varhan os den mindste...

men jeg er sikker på at din lille søde datter nok skal klare sig, og som en anden skriver : kan man måske få lov at hun går i vuggestue ½ til 1 helt år mere inden BH start, ??? det vil jeg nok kikke lidt på, men er det dog ikke muligt, tror jeg du skal tage det helt roligt, de er alligevel nogle selvstændige små nogen det er helt utroligt med børn, de kan virkelig mange flere ting end man lige tror og ved

håber du finder en god løsning for dig og din datter....

men jeg er sikker på det nok skal gå, og hun får IKKE tæsk af de andre børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.