Jeg er bange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.336 visninger
35 svar
0 synes godt om
6. august 2012

Laulund87

Mit datter skal starte i børnehave til vinter og jeg er SLET ikke klar til det.

Det vil mange nok mene er normalt, men hun er meget lille af sin alder pga en sygsom og hun har været igennem mange operationer som baby. Derfor vil hun altid syne mindre end hun er, og folk gætter hende til at være 1,5 år.

Vuggestuen er begyndt at snakke om at lave samtaler med børnehaven og finde en kontaktperson. Både fordi de ved hvordan jeg har det og fordi hun er "speciel" i forhold til at spise osv.

Fysisk kan hun ikke helt følge med. Hun går langsomt, er lige begyndt at finde ud af at løbe, bliver hurtigt træt osv.

Vuggestuen siger hun er klar og at BH'en nok skal tage sig fint af hende. MEN jeg er bare så bange for om hun kan klare det

Jeg havde det ikke på den måde da hun startede i vuggestuen, men det er nok fordi jeg tænker på de store, vilde børnehavebørn på 4-5-6 år. Er endda begyndt at drømme om natten at hun bliver banket af de andre børn

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg vil med denne tråd, måske nogen kan beroligere mig med at hun selvfølgelig kan klare det og at de større børn måske endda vil tage hende under deres vinger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

Nettemor

Kan du ikke få bevilliget et ekstra halvt år i vuggestuen? Hvis det er det i som familie har behov for?

Ellers så tror jeg da selvfølgelig nok hun skal klare det! Det kunne være super fint med en kontaktperson.

Da jeg var i praktik i en børnehave for nogle år tilbage så var der en dreng som var født for tidlig og havde lidt forskellige ting samtidig med at han var tosproget. Han havde en kontakt person og var faktisk 'mandsopdækket' det første år eller sådan noget i børnehaven. Og han klarede det super godt. (ved godt det ikke er det samme)

Anmeld

6. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
6. august 2012

fif

Laulund87 skriver:

Det vil mange nok mene er normalt, men hun er meget lille af sin alder pga en sygsom og hun har været igennem mange operationer som baby. Derfor vil hun altid syne mindre end hun er, og folk gætter hende til at være 1,5 år.

Vuggestuen er begyndt at snakke om at lave samtaler med børnehaven og finde en kontaktperson. Både fordi de ved hvordan jeg har det og fordi hun er "speciel" i forhold til at spise osv.

Fysisk kan hun ikke helt følge med. Hun går langsomt, er lige begyndt at finde ud af at løbe, bliver hurtigt træt osv.

Vuggestuen siger hun er klar og at BH'en nok skal tage sig fint af hende. MEN jeg er bare så bange for om hun kan klare det

Jeg havde det ikke på den måde da hun startede i vuggestuen, men det er nok fordi jeg tænker på de store, vilde børnehavebørn på 4-5-6 år. Er endda begyndt at drømme om natten at hun bliver banket af de andre børn

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg vil med denne tråd, måske nogen kan beroligere mig med at hun selvfølgelig kan klare det og at de større børn måske endda vil tage hende under deres vinger

Hej nu kender jeg slet ik til din datter, og det er ikke en rar følelse du går rundt med. Men jeg er sikker på at det nok ska gå, og som du selv siger at de større børn vil "passe" lidt på hende! Hvis det er nogle gode pædagoger, så holder de jo osse øje med hende og de andre børn  Kan godt forstå dig, og lige meget hvad ska hun jo den vej og møde større/ældre børn! 

Håber det ku hjælpe lidt på det. 

Anmeld

6. august 2012

Laulund87

Nettemor skriver:

Kan du ikke få bevilliget et ekstra halvt år i vuggestuen? Hvis det er det i som familie har behov for?

Ellers så tror jeg da selvfølgelig nok hun skal klare det! Det kunne være super fint med en kontaktperson.

Da jeg var i praktik i en børnehave for nogle år tilbage så var der en dreng som var født for tidlig og havde lidt forskellige ting samtidig med at han var tosproget. Han havde en kontakt person og var faktisk 'mandsopdækket' det første år eller sådan noget i børnehaven. Og han klarede det super godt. (ved godt det ikke er det samme)

Jeg har tænkt på det, men vuggestuen siger hun er klar så jeg vil ikke gøre det for min skyld kun. Hun er lille, men har en stor personlighed og ved hvad hun vil, så derfor mener de hun er helt klar og det er jo dejligt

Jeg er også rigtig glad for at de nævner det med en kontaktperson som kan holde lidt øje med hende!

I bund og grund er det nok mig der ikke er klar () for jeg er sikker på vuggstuen ville sige hun skulle blive lidt hvis hun ikke er klar.

Anmeld

6. august 2012

Laulund87

Omsorgsgiver skriver:

Tak

Anmeld

6. august 2012

Wimmie

Laulund87 skriver:

Er det samme sted hun skal gå? Altså integreret vuggestue/børnehave?

Anmeld

6. august 2012

Laulund87

fif skriver:

Hej nu kender jeg slet ik til din datter, og det er ikke en rar følelse du går rundt med. Men jeg er sikker på at det nok ska gå, og som du selv siger at de større børn vil "passe" lidt på hende! Hvis det er nogle gode pædagoger, så holder de jo osse øje med hende og de andre børn  Kan godt forstå dig, og lige meget hvad ska hun jo den vej og møde større/ældre børn! 

Håber det ku hjælpe lidt på det. 

Det kunne det bestemt

Jeg prøver at sige til mig selv at det nok skal gå, måske vil hun endda elske det! Men selvom jeg siger det til mig selv 100 gange om dagen, vender tankerne til det negative. Hun skal først starte om 4 måneder og jeg har det allerede sådan, så hvordan er det ikke når vi kommer til dagen 

Jeg må bare prøve at slappe af omkring det for ellers kan hun jo mærke det på mig.

Anmeld

6. august 2012

Ina33

Laulund87 skriver:

Jeg kan godt forstå dig, jeg havde det på præcis samme måde da min datter startede i børnehaven, og da dagplejemoren begyndte at antyde, at hun ikke synes hun var helt klar, så blev jeg endnu mere bekymret.

Det jeg oplevede var at de lidt større børn faktisk synes de helt små var rigtig søde, og tog sig ekstra af dem. De synes f.eks. det var rigtig sjovt at køre min datter rundt i en lille dukkevogn, og min datter synes det var super sjovt. Der BLEV faktisk taget ekstra hensyn til hende, og alt var bare super positivt.

Min datter havde dog ingen sygdom, som din datter, hun var bare først ude og blive passet for første gang da hun var 2½ år, og hun var meget lille og meget forsigtig af sin alder, men det forsvandt i løbet af en måned i børnehave...

Anmeld

6. august 2012

Nettemor

Laulund87 skriver:

Jeg har tænkt på det, men vuggestuen siger hun er klar så jeg vil ikke gøre det for min skyld kun. Hun er lille, men har en stor personlighed og ved hvad hun vil, så derfor mener de hun er helt klar og det er jo dejligt

Jeg er også rigtig glad for at de nævner det med en kontaktperson som kan holde lidt øje med hende!

I bund og grund er det nok mig der ikke er klar () for jeg er sikker på vuggstuen ville sige hun skulle blive lidt hvis hun ikke er klar.

Når du har fortalt om hende har jeg heller aldrig haft indtryk af andet end at hun har en personlighed der siger spar 2!! Det kan man også se på billederne af hende

Så jeg er da sikker på at det nok skal gå super godt. Hun vil sikkert elske det. Men jeg ville også høre nærmere om den kontaktperson. Bare i starten i hvert fald. For at sikre at alt går som det skal når hun nu netop har den 'fortid' som hun har

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.