Kom med dit aller bedste fif mod mælkeknuder....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2012

malo

Mor til Liva skriver:

Ja Sander er nu 3 uger og jeg har brystbetændelse for 2. gang

Jeg bruger varme, massere og pumper ud.... Men har virkelig svært ved at få bugt på de mælkeknuder... Så har virkelig brug for Jeres BEDSTE råd....

Hvordan får jeg den væk?

Har ikke læst alle svarene så måske det allerede er foreslået. Men en stofble, frotteklud eller lignende i microovnen sammen med et glas vand (så der ikke går ild i kluden) den bliver dejlig varm og så skal du lægge det på brystet og når brystet er rigtig lunt, skal du  massere det. (Har sikkert samme effekt hvis du går i bad og gør det samme).

Håber du kommer af med brystbetændelse og mælkeknuder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Undgå at sove på maven. Det virker i hvert fald for mig. Vh stine

Anmeld

24. august 2012

fairlady

du skal massere til knuden er væk! Jeg havde brystbetændelse med barn nr 1 og min mand masserede brystet i 2 TIMER til knuden var væk. Næste dag var min feber væk.

Du kan også ligge dit barn i tvillingestilling, når du ammer. Så tømmer barnet de mælkekirtler der er på siden af brystet. Det er der man oftes får problemer, ved jeg jo ikke om du har?

Anmeld

24. august 2012

Isabella_mor

babyolie på babs og nutte og så masser med sådan en massagedims.. (plastic dims med tre/fire ben med kugler som "fødder")

malk ud malk ud malk ud.. og am en masse..

Anmeld

26. august 2012

babymus77

Kigger lige med da jeg også har brystvetændelse nu, og på primcillin øvv hvor er det møg træls hvad gjorde du så dit endelig forsvandt?? Knuser

Anmeld

26. august 2012

MortilCilas

Mor til Liva skriver:

Ja Sander er nu 3 uger og jeg har brystbetændelse for 2. gang

Jeg bruger varme, massere og pumper ud.... Men har virkelig svært ved at få bugt på de mælkeknuder... Så har virkelig brug for Jeres BEDSTE råd....

Hvordan får jeg den væk?

Jeg gik i meget meget varmt bad, tog brysterne lige midt i også masserede jeg dem, det løsnede en del op.

Også skal du pas på at du ikke pumper for meget ud, da det vil gøre at der kommer mere mælk. Min sundhedsplejerske frarådet det, da grænse er svær at finde med hvor meget det er man skal pumpe ud.

Det er så ulideligt, jeg havde feber af det i fjorten dage, og håber virkelig at du får bugte med dit

Anmeld

26. august 2012

babymus77

MortilCilas skriver:

Jeg gik i meget meget varmt bad, tog brysterne lige midt i også masserede jeg dem, det løsnede en del op.

Også skal du pas på at du ikke pumper for meget ud, da det vil gøre at der kommer mere mælk. Min sundhedsplejerske frarådet det, da grænse er svær at finde med hvor meget det er man skal pumpe ud.

Det er så ulideligt, jeg havde feber af det i fjorten dage, og håber virkelig at du får bugte med dit

Jeg har ikke pumpet så meget ud... Lader det løbe:-) Og varme på, og forskellige amme stillinger.... Og ja så desværre primcillin syns det øv at vide, jeg gir det videre til bette mand ... Jeg har også feber, og så har jeg det som om jeg har influ. Øm i krop;-) Det hele lindres dog når jeg kigger på mit smukke guld

Anmeld

26. august 2012

Mor til L&S

babymus77 skriver:

Kigger lige med da jeg også har brystvetændelse nu, og på primcillin øvv hvor er det møg træls hvad gjorde du så dit endelig forsvandt?? Knuser

Jeg fik brystbetændelse 3 gange og 3. gang fik jeg nogle andre piller (ved ikk om det var dem som hjalp)

Jeg var ude at købe en brystpumpe og pumpede det sidste mælk ud efter han havde spist.. Tit var det kun lige 10 ml.

Så brugte jeg en varmepude inden jeg masserede og ammede, brugte mange forskellige amme stillinger og varme bade hvor jeg også masserede m baby olie...

Det tog mig lang tid, men efter 4 uger forsvandt det endeligt Nu er Sander 6 uger og jeg har ikk haft BB i 14 dage og håber det er væk for altid...

Det er forfærdeligt - håber du snart blir rask og god bedring

Anmeld

26. august 2012

babymus77

Mor til Liva skriver:

Jeg fik brystbetændelse 3 gange og 3. gang fik jeg nogle andre piller (ved ikk om det var dem som hjalp)

Jeg var ude at købe en brystpumpe og pumpede det sidste mælk ud efter han havde spist.. Tit var det kun lige 10 ml.

Så brugte jeg en varmepude inden jeg masserede og ammede, brugte mange forskellige amme stillinger og varme bade hvor jeg også masserede m baby olie...

Det tog mig lang tid, men efter 4 uger forsvandt det endeligt Nu er Sander 6 uger og jeg har ikk haft BB i 14 dage og håber det er væk for altid...

Det er forfærdeligt - håber du snart blir rask og god bedring

Okay..... Hvilke piller fik du??? Ja det så træls... Feber, øm i hele kroppen...  Gad vide om brystet er anderledes når det er?? Julius har været pyller om aftenen, over week her, og har rykket i brystet, og suttet meget mere end han plejer... Lige til det brød ud i går!!! 

Anmeld

26. august 2012

Mor til L&S

babymus77 skriver:

Okay..... Hvilke piller fik du??? Ja det så træls... Feber, øm i hele kroppen...  Gad vide om brystet er anderledes når det er?? Julius har været pyller om aftenen, over week her, og har rykket i brystet, og suttet meget mere end han plejer... Lige til det brød ud i går!!! 

Kan desværre ikke huske hvad de hed

Min læge og SP sagde at brystet er anderledes når man har BB - mælken har sværere ved at komme ud pga mælkeknuderne og kan smage anderledes... Men lad ham bare spise alt det han vil, så du kan få tømt brystet....

Jeg har stadig 2 små kunderne i mit ene bryst, så de kan altså tage lang tid om at forsvinde

Ja, det er ikke sjovt at ha feber, influenza symptomer når man har en lille gut... Husker det tydeligt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.