Kom med dit aller bedste fif mod mælkeknuder....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2012

Mor til L&S

Mamalou skriver:

Så var jeg ikke helt tabt bag en vogn. Jeg krydser alt hvad der krydses kan for at du får knuden væk og slipper for brystbetændelse. Glæden ved amningen kan da helt forsvinde ellers.

Tak - det håber jeg også... Det gir en masse bekymringer, især når man er på penicillin for 2. gang på 3 uger mod brystbetændelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2012

Mor til L&S

Mussen2 skriver:

Åh din stakkel. Jeg føler virkelig med dig.
Her er mine råd/erfaringer.
Undgå bøjle bher - særligt i den første tid
Brug uldindlæg- de er kanon!
Have altid sokker på
Undgå træk ( jeg var ved strandedn i bikini i weekenden og det blæste ret friskt, men det var varmt ellers.. Det var nok til at jeg fik de vildest knud og måtte masserer intenst i et par dage for at få bugt med en begyndende betændelse)
Når du masser så må du ikke trykke, men gnide fra top ud mod vorten
Masser gerne når baby dier
Gå evt undedr den varme bruser og varm knuderne op og masser igen.
Brug evt, en varmepude til lindring..

Jeg synes jeg mærker en effekt umiddelbart efter jeg har masseret. Det kan godt være jeg skal igang igen men jeg mærker klart bedring.

Måske du allerede kender mine råd, men tænkte jeg ville skrive dem til dig.

Rigtig god bedring.

1000 tak!!
Tak for dine gode råd... De er til stor hjælp.. Jeg aner virkelig ikk hvad jeg skal gøre.... Bruger varmepude, massere både i og udenfor badet, og malker ud og jeg kan bare ikk få den knude væk - kan man ha en knude, spm man bare ikke kan få væk?!

Nu vil jeg snart i bad og kommer ikk ud før knuden er væk..

Har penicillin til i morgen og er så bange for at brystbetændelsen blusser op igen hvis jeg ikk får den knude væk inden

Anmeld

5. august 2012

Mussen2

Mor til Liva skriver:

1000 tak!!
Tak for dine gode råd... De er til stor hjælp.. Jeg aner virkelig ikk hvad jeg skal gøre.... Bruger varmepude, massere både i og udenfor badet, og malker ud og jeg kan bare ikk få den knude væk - kan man ha en knude, spm man bare ikke kan få væk?!

Nu vil jeg snart i bad og kommer ikk ud før knuden er væk..

Har penicillin til i morgen og er så bange for at brystbetændelsen blusser op igen hvis jeg ikk får den knude væk inden

Jeg hår du er i bedring og knuden er på vej væk? Ellers synes jeg du skal kontakte syndhedsplejerske eller læge for at dnakke med dem om den knude der unne vil gå væk. De skal sinpelthn væk på en eller anden måde

Anmeld

5. august 2012

eliasogmor

Mor til Liva skriver:

Tak

Jeg er også på penicillin for 2. gang nu, og er ved at gå ud af mit gode skind over hvordan jeg får de knuder væk og samtidig er jeg SÅ bange for at få brystbetændelse for 3 gang når jeg er færdig med penicillin

Når du masserede kunderne forsvandt de så derefter eller først efter noget tid?
Jeg aner simpelthen ikk hvad jeg skal gøre... Skal ha de knuder væk inden min penicillin er væk...

de forsvandt først da jeg var færdig  på pencillin... mit bedste råd er bare at massere og lade ham sutte mest muligt da han er den mest effektive.. og jeg ved det gør mega ondt.... men det hjælper..... jeg var ikke en dyt hver under brystbetændelse, hvis jeg ikke ammede maserede jeg...

Anmeld

5. august 2012

Mor til L&S

Mussen2 skriver:

Jeg hår du er i bedring og knuden er på vej væk? Ellers synes jeg du skal kontakte syndhedsplejerske eller læge for at dnakke med dem om den knude der unne vil gå væk. De skal sinpelthn væk på en eller anden måde

Desværre - Jeg kan simpelthen ikk få den knude væk og brystet er rødt der hvor knuden er... tror jeg må ha ringet til lægen i morgen...

Aner ikk hvad jeg skal gøre...

Anmeld

5. august 2012

Mor til L&S

eliasogmor skriver:

de forsvandt først da jeg var færdig  på pencillin... mit bedste råd er bare at massere og lade ham sutte mest muligt da han er den mest effektive.. og jeg ved det gør mega ondt.... men det hjælper..... jeg var ikke en dyt hver under brystbetændelse, hvis jeg ikke ammede maserede jeg...

Har kun pencillin til i morgen, så tvivler på at knuden forsvinder... brystet er rødt hvor knuden er....

måske jeg skal ha ringet til lægen i morgen...

Anmeld

5. august 2012

Lusi

Mor til Liva skriver:

Har kun pencillin til i morgen, så tvivler på at knuden forsvinder... brystet er rødt hvor knuden er....

måske jeg skal ha ringet til lægen i morgen...

Du skal ringe til lægen!
Jeg var indlagt, fordi min søn er født 2 1/2 måned før termin, så var heldigvis på sygehuset, da jeg fik virkelig slem brystbetændelse kunne slet ik ligge på siden og bare jeg tænkte på at bevæge mig gjorde det ONDT ;(
Jeg havde også fået penicillin flere gange og det hjalp bare ik..
Til sidst kom de og sagde at brystet skulle scannes, for det kunne være det havde lavet en eller anden knude, det åbenbart ik måtte.. Havde det dét, skulle jeg så ha lagt dræn
Altså en nål ind i brystet og så et plastikrør ind.. Jeg var dødnervøs, men ville bare ha smerten væk hurtigst muligt.. Det var så heldigvis ik, så jeg slap for det, meeen måtte så leve med smerten i flere dage
Fik noget penicillin der hjalp til sidst..
Fik det igen da jeg kom hjem og bad om en pille der stoppede produktionen af mælk.. Jeg kunne simpelthen ik gå det igennem igen!
Men når dit bryst er rødt, skal du kontakte din læge!
Det var dét de reagerede på med mig og det kan jo være dit har udviklet sig til sådan en knude ting, som de snakkede om med mig..

Er ikke for at gøre dig nervøs (er jo ik noget man dør af) men held og lykke med det!

Anmeld

5. august 2012

Mor til L&S

Lusi skriver:

Du skal ringe til lægen!
Jeg var indlagt, fordi min søn er født 2 1/2 måned før termin, så var heldigvis på sygehuset, da jeg fik virkelig slem brystbetændelse kunne slet ik ligge på siden og bare jeg tænkte på at bevæge mig gjorde det ONDT ;(
Jeg havde også fået penicillin flere gange og det hjalp bare ik..
Til sidst kom de og sagde at brystet skulle scannes, for det kunne være det havde lavet en eller anden knude, det åbenbart ik måtte.. Havde det dét, skulle jeg så ha lagt dræn
Altså en nål ind i brystet og så et plastikrør ind.. Jeg var dødnervøs, men ville bare ha smerten væk hurtigst muligt.. Det var så heldigvis ik, så jeg slap for det, meeen måtte så leve med smerten i flere dage
Fik noget penicillin der hjalp til sidst..
Fik det igen da jeg kom hjem og bad om en pille der stoppede produktionen af mælk.. Jeg kunne simpelthen ik gå det igennem igen!
Men når dit bryst er rødt, skal du kontakte din læge!
Det var dét de reagerede på med mig og det kan jo være dit har udviklet sig til sådan en knude ting, som de snakkede om med mig..

Er ikke for at gøre dig nervøs (er jo ik noget man dør af) men held og lykke med det!

Jeg er lige nu på pencillin pga brystbetændelse, så ved at jeg har det... problemet er bare at jeg ikke kan få knuden til at forsvinde og så længe den er der, vil jeg jo have betændelse

Min søn er 3 uger og har haft brystbetændelse 2 gange nu og begge gange på piller....

Men tror jeg ringer til lægen i morgen - så jeg evt kan få scannet mit bryst....

Anmeld

5. august 2012

Lusi

Mor til Liva skriver:

Jeg er lige nu på pencillin pga brystbetændelse, så ved at jeg har det... problemet er bare at jeg ikke kan få knuden til at forsvinde og så længe den er der, vil jeg jo have betændelse

Min søn er 3 uger og har haft brystbetændelse 2 gange nu og begge gange på piller....

Men tror jeg ringer til lægen i morgen - så jeg evt kan få scannet mit bryst....

Ja lige præcis.. Jeg kunne jo heller ik få mit til at forsvinde og brystet var ildrødt!
Så ja, se hellere hvad de siger til det

Anmeld

15. august 2012

ck

Jeg har, efter at have haft brystbetændelse flere gange med min førstefødte, spist nogle specielle havregryn der forebygger brystbetændelse. Man skal begynde at spise dem ca 14 dage før forventet fødsel og så spise dem 1-2 mdr. Jeg har nu spist dem i 2,5 mdr. og har ikke haft problemer. Man kan også spise dem når man har betændelse men virkningen kommer først efter nogle dage. Jeg er ikke så glad for at skulle spise al det penicillin. Havregrynene er jo et naturpræparat. De hedder SPC Flakes og man kan købe dem på nettet på www.poapharma.com. Det er lidt svært at finde, man skal se under kompetanceområder og derefter medicinsk nutrition så finder man dem. Man kan også ringe og bestille på tlf. 31174300. Håber du kan bruge dette råd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.