Bedste opskrift uden kød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

TR

Mamalou skriver:

Er der mon nogle, der vil dele deres bedste opskrift uden brug af kød? Rigtig gerne børnevenlig

Vh. Louise

- tarteletter med æggekage fyld mums !!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Dinna88

Mamalou skriver:

Jeg søger ingen konkrete opskrifter, men ønsker en kost med mindre kød. Både af økonomiske og sundhedsmæssige årsager

Jeg er klar over, at der selvfølgelig er et hav af opskrifter, men måske du kunne komme med lidt inspiration, eller måske en hjemmeside eller lign med opskrifter.

Det forstår jeg godt!! Er du vimmer, vi sparer mange penge

Pizza: tomat, grøn pesto, løg, ananas og ost - MUMS!!

Diverse tærter: jeg elsker personligt en med porre, majs og tomat. Du kan putte ALT i

Diverse supper! Vi laver rigtig tit porre/kartoffel suppe Bare HUSK noget med stivelse i - f.eks. kartoflerne

Lasagne: diverse grøntsager propper du bare i, i stedet for kød

diverse deller: du kan lave deller af næsten alle grøntsager.

http://vegetarkontakt.dk/?vegetar=opskrifter&vistypeopskrift=6 - værsågod 

Håber det kan hjælpe lidt. Er der noget du gerne vil lave, men som du er i tvivl om, så kan du bare skrive måske kan jeg hjælpe.
Et tip er et at putte speltmel i dine deller. Så bliver de meget mere faste! 

Anmeld

2. august 2012

Mamalou

Dinna88 skriver:

Det forstår jeg godt!! Er du vimmer, vi sparer mange penge

Pizza: tomat, grøn pesto, løg, ananas og ost - MUMS!!

Diverse tærter: jeg elsker personligt en med porre, majs og tomat. Du kan putte ALT i

Diverse supper! Vi laver rigtig tit porre/kartoffel suppe Bare HUSK noget med stivelse i - f.eks. kartoflerne

Lasagne: diverse grøntsager propper du bare i, i stedet for kød

diverse deller: du kan lave deller af næsten alle grøntsager.

http://vegetarkontakt.dk/?vegetar=opskrifter&vistypeopskrift=6 - værsågod 

Håber det kan hjælpe lidt. Er der noget du gerne vil lave, men som du er i tvivl om, så kan du bare skrive måske kan jeg hjælpe.
Et tip er et at putte speltmel i dine deller. Så bliver de meget mere faste! 

Der var mange gode! Takker!

Hvilke grøntsager bruger du til dine ynglings deller?

Anmeld

2. august 2012

Mamalou

TR skriver:

- tarteletter med æggekage fyld mums !!!! 

Hvordan laver du det?

Anmeld

2. august 2012

Dinna88

Mamalou skriver:

Der var mange gode! Takker!

Hvilke grøntsager bruger du til dine ynglings deller?

Det var da så lidt !

Uh, jeg ELSKER rødbededellerne (de er vist inde på hjemmesiden) og jordskokkedeller er også bare så fantastisk lækre.

Derudover er kikærtedeller også bare lækre i en burger - nøj, jeg elsker det!! kogte og blendede kikærter med en masse hvidløg, løg og andre krydderier  MUUUUUUUUUUUUUUMS!! 

Anmeld

2. august 2012

Mamalou

Dinna88 skriver:

Det var da så lidt !

Uh, jeg ELSKER rødbededellerne (de er vist inde på hjemmesiden) og jordskokkedeller er også bare så fantastisk lækre.

Derudover er kikærtedeller også bare lækre i en burger - nøj, jeg elsker det!! kogte og blendede kikærter med en masse hvidløg, løg og andre krydderier  MUUUUUUUUUUUUUUMS!! 

Det lyder virkelig lækkert alt sammen!

De burger bøffer af kikærter, er det lige ud af landevejen eller?

Anmeld

2. august 2012

Dinna88

Mamalou skriver:

Det lyder virkelig lækkert alt sammen!

De burger bøffer af kikærter, er det lige ud af landevejen eller?

Det er det virkelig også - jeg sidder og bliver helt sulten

Forresten - på en nem dag køber vi lækre wokblandinger (10 kr. i rema) og blander med couscous (fuldkorns) - lækkert, billigt og sundt

mht. kikærterne, så ja De skal udblødes, koges og så blender du dem. (de er giftige inden de står i vand og koges, så husk det endelig!) når de er blendet smider jeg en masse hvidløg i, finthakket løg og andre krydderier. Du kan evt. lige putte et æg i, så det klistrer lidt og ikke bliver så tørt.  Nogle gange putter jeg hakket persille i - smager lækkert. Det er bare om at prøve en masse forskelligt. De skal på en varm pande og have skorpe på begge sider, så de ikke falder fra hinanden

Anmeld

2. august 2012

TR

Mamalou skriver:

Hvordan laver du det?

Opskriften: 

Til 4 personer 

6 æg 

2 2/1 mælk

4 spsk krydderurter ( persille, dild, purløg osv) 

Salt og peber

250 g grønne asparges ( havde jeg ikke i) 

2 fede hvidløg

3 spsk olie

200 g små tomater ( til pynt) 

1/2 purløg (pynt)

8 tarteletter 

1) del æggene og pisk dem sammen med mælk, krydderurter , salt og peber. Skylaspargesene 

2) pil hvidløgene , varm olien op på panden og svits aspargesene sammen med hvidløgene i 6-7 minutter 

3) hæl ægge-urte-massen på. Lad den stivne ved svag varme i 3-5 min.

4) skyl tomaterne og purløg ud 

5) fordel ægge massen med det hele i , i tarteletterne og pynt dem med tomaterne og drys purløg henover 

E det til at gå til ? 

Anmeld

2. august 2012

Isabella_mor

Mamalou skriver:

Jeg søger ingen konkrete opskrifter, men ønsker en kost med mindre kød. Både af økonomiske og sundhedsmæssige årsager

Jeg er klar over, at der selvfølgelig er et hav af opskrifter, men måske du kunne komme med lidt inspiration, eller måske en hjemmeside eller lign med opskrifter.

jeg lavede idag tomatsuppe.

jeg brugte.

friske tomater.. forskellige slags. hvad jeg nu havde og spædede til med nogle alm,, og blendede det med en stavblender...

kogende vand med bouillonterning. i mit tilfælde kylling, men en grøntsagsterning eller to i stedet skader bestemt ikke..

så hakkede jeg løg, hvidløg, chili, og gulerødder og blendede det da det var kogt så gulerødderne var møre..

derefter hældre jeg lidt over en kvart kaffefløde i (det feder mindre end piskefløde)  

salt og peber..

og så med brød til

DET BLEV SÅÅÅÅ GODT og det tog kun en lille times tid. 

Anmeld

2. august 2012

Mamalou

Dinna88 skriver:

Det er det virkelig også - jeg sidder og bliver helt sulten

Forresten - på en nem dag køber vi lækre wokblandinger (10 kr. i rema) og blander med couscous (fuldkorns) - lækkert, billigt og sundt

mht. kikærterne, så ja De skal udblødes, koges og så blender du dem. (de er giftige inden de står i vand og koges, så husk det endelig!) når de er blendet smider jeg en masse hvidløg i, finthakket løg og andre krydderier. Du kan evt. lige putte et æg i, så det klistrer lidt og ikke bliver så tørt.  Nogle gange putter jeg hakket persille i - smager lækkert. Det er bare om at prøve en masse forskelligt. De skal på en varm pande og have skorpe på begge sider, så de ikke falder fra hinanden

Det lyder rigtig lækkert, det skal helt sikkert prøves.

Hvor længe har du ikke spist kød - og hvorfor, hvis jeg må spørge?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.