fritter/ilder og børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2012

Bella89

Team Putte skriver:

De ser store og ik særlig hvalpede ud

Ja det frygtede jeg nok.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, syntes heller ikke de er særlig hvalpet.
Jeg tror også det bliver svært at, lære dem ikke at bide.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2012

Team Putte

Bella89 skriver:

Ja det frygtede jeg nok.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, syntes heller ikke de er særlig hvalpet.
Jeg tror også det bliver svært at, lære dem ikke at bide.

Du skal ihvertfald være hård og konsekvent hvis du vælger at prøve at opdrætte dem.. Men det var oz lidt derfor jeg rådede dig til at købe hos en opdrætter, man ved sgu ik hvad man får hos private eller i dyrehandlere for den sags skyld

Jeg tror de bliver svære at opdrage hvis de er et halvt års tid.. Primært fordi der er 2 af dem!

Prøv at spørge dig frem på ilderforum.dk f.eks.. De vil oz bedre kunne vurdere billederne og måske komme med råd til at opdrage når de er ældre end hvalpe..

Anmeld

11. august 2012

Bella89

Team Putte skriver:

Du skal ihvertfald være hård og konsekvent hvis du vælger at prøve at opdrætte dem.. Men det var oz lidt derfor jeg rådede dig til at købe hos en opdrætter, man ved sgu ik hvad man får hos private eller i dyrehandlere for den sags skyld

Jeg tror de bliver svære at opdrage hvis de er et halvt års tid.. Primært fordi der er 2 af dem!

Prøv at spørge dig frem på ilderforum.dk f.eks.. De vil oz bedre kunne vurdere billederne og måske komme med råd til at opdrage når de er ældre end hvalpe..

Jeg syntes bestemt også det er et svært valg at tage, de er slet ikke som forventet. Og tror heller ikke jeg ville kunne overskude to halv voksne ilder.

Jeg vil prøve at kigge lidt rundt inde på siden.

Anmeld

12. august 2012

Team Putte

Bella89 skriver:

Jeg syntes bestemt også det er et svært valg at tage, de er slet ikke som forventet. Og tror heller ikke jeg ville kunne overskude to halv voksne ilder.

Jeg vil prøve at kigge lidt rundt inde på siden.

Jah det er en skidt situation at sidde i

Har du fundet hjælp på ilderforum? Er lidt spændt på om de siger de ser ældre ud end 12 uger!

Anmeld

13. august 2012

Bella89

Team Putte skriver:

Jah det er en skidt situation at sidde i

Har du fundet hjælp på ilderforum? Er lidt spændt på om de siger de ser ældre ud end 12 uger!

Jeg fandt ikke hjælp på ilder forum, siden er lukket ned og flyttet over på FB.

De er mere en 6 måneder gamle, da jeg de sidste to dage har måtte kigge på at de har parring. Så jeg har fået en han og en hun som er mere en 6 måneder gamle Det er så også derfor at hanen er mere voldsom imod os, når vi nusse med dem.

Anmeld

13. august 2012

Team Putte

Bella89 skriver:

Jeg fandt ikke hjælp på ilder forum, siden er lukket ned og flyttet over på FB.

De er mere en 6 måneder gamle, da jeg de sidste to dage har måtte kigge på at de har parring. Så jeg har fået en han og en hun som er mere en 6 måneder gamle Det er så også derfor at hanen er mere voldsom imod os, når vi nusse med dem.

Det er fandme øv!

Hvis du beslutter at gå af med dem, så hør opdrættere i området om de er interesseret i at tage dem.. Evt. gratis og så må man leve med at have spildt de penge Tror næppe du får dem solgt! Slet ik når de bider

Og jeg mener de først bliver kønsmodne omkring 8 mdr. alderen og så er de jo virkelig gamle! Overvej om i skal melde hende sælgeren for et eller andet? I har jo helt klart fået en anden "varer" end i er blevet lovet!

Anmeld

13. august 2012

Bella89

Team Putte skriver:

Det er fandme øv!

Hvis du beslutter at gå af med dem, så hør opdrættere i området om de er interesseret i at tage dem.. Evt. gratis og så må man leve med at have spildt de penge Tror næppe du får dem solgt! Slet ik når de bider

Og jeg mener de først bliver kønsmodne omkring 8 mdr. alderen og så er de jo virkelig gamle! Overvej om i skal melde hende sælgeren for et eller andet? I har jo helt klart fået en anden "varer" end i er blevet lovet!

Ja det er sQ trist

Ja det er rigtigt trist, vi har besluttet at prøve og sælge dem, men så fortælle det som det er.

Ja det gjorde jo ikke sagen bedre Vi eller retter min kæreste ringet til hende, og fortalte hende det som det stod nu, og hun vil ikke lytte.

Vi har også snakke om at mælde hende, men ved ikke om vi kan- da, jeg mener, jeg måske, også selv er skyld i at jeg ikke fik andet med hjem. Jeg bestilte to hanner men fik "kastede" to i mine hænder og dem SKULLE det være. Jeg kunne jo bare sige fra, men det er jeg bestemt ikke god til Men hun har i grunden løget for os omkring alder og køn.

Anmeld

13. august 2012

Team Putte

Bella89 skriver:

Ja det er sQ trist

Ja det er rigtigt trist, vi har besluttet at prøve og sælge dem, men så fortælle det som det er.

Ja det gjorde jo ikke sagen bedre Vi eller retter min kæreste ringet til hende, og fortalte hende det som det stod nu, og hun vil ikke lytte.

Vi har også snakke om at mælde hende, men ved ikke om vi kan- da, jeg mener, jeg måske, også selv er skyld i at jeg ikke fik andet med hjem. Jeg bestilte to hanner men fik "kastede" to i mine hænder og dem SKULLE det være. Jeg kunne jo bare sige fra, men det er jeg bestemt ikke god til Men hun har i grunden løget for os omkring alder og køn.

I kan sagens melde hende! Du har handlet i god tro om det du har "bestilt" oz er det du har fået! Jeg synes klart hun ik skal slippe afsted med sådan noget svineri, for så gør hun det klart igen!

Og tænk at have sådan en lemfældig omgang med sine dyr! Hun burde skamme sig! Ring evt. til politiet og fortæl dem som det er, så kan de råde om hvor og hvad i skal anmelde hende for, måske er det en dyreværns-sag, men jeg tror politiet er det rigtige sted for sådan noget! I burde jo kunne kræve jeres penge retur for "fejl-leveringen"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.