barnedåb, en masse spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

mybaby-girl

Princesspigen skriver:

jeg skal føde i oktober, vile det være okay at trække barnedåben i 6 måneder og så få den lille døbt i april hvor man ku håbe på et bedere vejr ?

det ville sikkert være helt iorden

Min første søn er født i Oktober 2010, og vi holdte barnedåben Marts 2011 ..

Og ved lillebror, som har termin d. 8 september, skal også være 5-6 måneder pga kjolen, så bliver det nok i Februar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Princesspigen

mybaby-girl skriver:

Har skrevet svarene i dit indlæg med orange skrift, det var lidt nemmere at svare på den måde

Håber du kan bruge noget af det

super svar, tak for din tid

Anmeld

2. august 2012

Princesspigen

mybaby-girl skriver:

det ville sikkert være helt iorden

Min første søn er født i Oktober 2010, og vi holdte barnedåben Marts 2011 ..

Og ved lillebror, som har termin d. 8 september, skal også være 5-6 måneder pga kjolen, så bliver det nok i Februar

okay rart at vide det er "okay"

Anmeld

2. august 2012

Chili

Princesspigen skriver:

da vi ingen dåbs kjole har ender vi nok med at sy en selv, så har det jo ingen betydning hvor stor baby er..

ja jeg har nemlig os hørt det sku være inden 6 måneder så tænker jeg ikke kan trække den længere end april..

men ville da være fedest hvis det var lidt bedere vejr og sådan og ikke midt om vinteren

Bestemt  Hehe.

Vi har bare ikke noget valg, jo altså, armene kan bare ikke komme ud så

Anmeld

2. august 2012

XXSS

Princesspigen skriver:

jeg skal føde i oktober, vile det være okay at trække barnedåben i 6 måneder og så få den lille døbt i april hvor man ku håbe på et bedere vejr ?

Ja, hvorfor ikke, man skal vel blot gøre det inden for de 6 måneder.. Undersøg da, hvad priserne er brug google, google er din ven!

Anmeld

2. august 2012

Princesspigen

Chili skriver:

Bestemt  Hehe.

Vi har bare ikke noget valg, jo altså, armene kan bare ikke komme ud så

nej rigtigt nok

Anmeld

2. august 2012

Princesspigen

Miss Flowerpower skriver:

Ja, hvorfor ikke, man skal vel blot gøre det inden for de 6 måneder.. Undersøg da, hvad priserne er brug google, google er din ven!

priserne ?

der er måske ikke en "standart" pris eller hvordan ?

og gætter på det vel er præst/kirke vi snakker pris på her ?

Anmeld

2. august 2012

Chili

Princesspigen skriver:

nej rigtigt nok

Så jeg ved næsten ikke hvad vi skal ønske os, med jul også barnedåb lige efter  

Der er det jo bedre at vente lidt, da man jo så har brug for lidt andre ting, hehe

Anmeld

2. august 2012

Princesspigen

Chili skriver:

Så jeg ved næsten ikke hvad vi skal ønske os, med jul også barnedåb lige efter  

Der er det jo bedre at vente lidt, da man jo så har brug for lidt andre ting, hehe

ja det kan du have ret i

Anmeld

2. august 2012

Giraffen

Chili skriver:

Jeg føder jo også i Oktober, og vi har tænkt os at holde barnedåb i Januar, da den dåbskjole vi har i familien er meget lille, så baby må helst ikke blive for stor!  Haha.

Men jeg tror godt du kan trække den til marts/april. Barnet skal bare dåbes eller navngives minimum 6 måneder efter fødsel mener jeg  Så der må ikke gå mere end 6 måneder.

det er ikke helt rigtigt - barnet skal være navngivet inden 6 månder - men dåben må vente så længe man vil - ligesom at nogle først bliver døbt lige før konfirmationen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.