barnedåb, en masse spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.431 visninger
64 svar
0 synes godt om
2. august 2012

Princesspigen

hvor gamle har jeres været når de er blevet døbt ?

har i lavet kort selv og kan det betale sig pris mæssigt i forhold til vi ikke har mange penge at rode rundt med ?

hvad med bord pynt, hvad har i lavet, købt osv ?

hvad med menu, er det bestilt ude, lavet slev eller hvad ? og hvad har den bestået af ?

hvor mange havde i med, var det kun de nærmeste eller ALLE ? hvordan finder man grænsen ?

hvor har i holdt festen ?

lavede, købte i bordkort og lavede bordplan ? og var det ikke svært at placere alle ?

vi har ingen dåbs kjole som arv, så skal vi sy en selv eller købe en ? hvad kan bedst betale sig der ? (jeg kan ikke selv sy men har en masse dyrgite menner til hjælp hvis det er)

hvor mange faddere må man have og hvor mange havde i ?

har man både gudmor og gudfar eller kun den ene ?

håber i vil være så søde at svare på et eller flere af mine spørgsmål, jeg ved godt jeg ikke har født endnu men går stadig og leger lidt med tanken om den kommende fest  det er jo godt at være forberedt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

MorDk

Princesspigen skriver:

hvor gamle har jeres været når de er blevet døbt ? Vores søn var omkring 6 uger gammel da han blev døbt.

har i lavet kort selv og kan det betale sig pris mæssigt i forhold til vi ikke har mange penge at rode rundt med ? Det er billigst selv at lave invitationerne... men kommer selvfølgelig an på hvad man ønsker. Ellers kan man købe dem der er foreskrevet og hvor man bare skriver sted og tidspunkt ind. Jeg lavede dem selv. Kan jeg bedst lide.

hvad med bord pynt, hvad har i lavet, købt osv ? Vi havde hvide bloklys hvor på vi havde malet med blåt dåbsdato og hans navn. Så havde vi små servietter i lyseblå som var foldet som en barnesko. Og mørkeblåt tyl på bordene...

hvad med menu, er det bestilt ude, lavet slev eller hvad ? og hvad har den bestået af ? Vi bestilte en Buffet udefra. Sydlansk/tyrkisk inspireret. Fik det til en god pris. Men det er generelt dyrt at få mad udefra sys jeg. Næste gang tror jeg vi laver mad selv.

hvor mange havde i med, var det kun de nærmeste eller ALLE ? hvordan finder man grænsen ? Ved vores søns barnedåb havde vi 55-60 mennesker med. Familie og venner. Næste gang tager vi ikke vennerne med. Kun 1 enkelt på mandens side.

hvor har i holdt festen ? Vi holdt festen i kirkens festlokaer (på nørrebro) Super lækkert sted!

lavede, købte i bordkort og lavede bordplan ? og var det ikke svært at placere alle ? Bordkort lavede vi selv. Og bordplan lavede vi også!

vi har ingen dåbs kjole som arv, så skal vi sy en selv eller købe en ? hvad kan bedst betale sig der ? (jeg kan ikke selv sy men har en masse dyrgite menner til hjælp hvis det er) Vi havde heller ikke en at arve så vi købte en billig og fin en i Lilly. den skal bruges til lillesøster

hvor mange faddere må man have og hvor mange havde i ? højst 5 mener jeg... vi havde det.

har man både gudmor og gudfar eller kun den ene ? Gudmor/gudfar er DEN der bær' barnet.

håber i vil være så søde at svare på et eller flere af mine spørgsmål, jeg ved godt jeg ikke har født endnu men går stadig og leger lidt med tanken om den kommende fest  det er jo godt at være forberedt

Hej med dig!

Jeg vil prøve at svare så godt jeg kan ....

Skrevet med rødt under dit indlæg *S*

Anmeld

2. august 2012

XXSS

Hej med dig,

Mine har været lige knap 6 måneder og 4 måneder.

Vi bor i rækkehus, har holdt det hjemme begge gange, den ene gang sommer og den anden gang vinter. Så har vi siddet ca. 17 mennesker i stuen ved langt bord.

Jeg lavede selv kort og sendte ud med tekst og billeder.

Pynt lavede jeg også, jeg købte også noget dåbspynt.

Af gæster inviterede vi kun den nære familie og de nære venner.

Mad og dessert lavede jeg selv (buffet).

Jeg lavede svinemørbrad, frikadeller, bulgursalat, kartoffelsalat, salat, brød, og i den dur og så lavede jeg en kage til kaffen. I sommerperioden grillede vi pølser og bøffer. Men laver i buffet kan i jo godt gøre det billigere end 3 retters menu eks.

Af drikkevarer havde vi vin og vand.

Vi havde en dåbdskjole som er i arv, måske kan I købe en brugt? Kender faktisk ikke prisen på dåbskjoler, kender i ikke´nogen der kan håndtere en symaskine?

Anmeld

2. august 2012

Princesspigen

MorDk skriver:

Hej med dig!

de der serviet sko du skriver du lavede, hvordan lavede du dem ? kan de findes i bøger eller nettet eller sådan ? ?

har du evt et billed jeg kan se

Anmeld

2. august 2012

Princesspigen

Miss Flowerpower skriver:

Hej med dig,

Mine har været lige knap 6 måneder og 4 måneder.

Vi bor i rækkehus, har holdt det hjemme begge gange, den ene gang sommer og den anden gang vinter. Så har vi siddet ca. 17 mennesker i stuen ved langt bord.

Jeg lavede selv kort og sendte ud med tekst og billeder.

Pynt lavede jeg også, jeg købte også noget dåbspynt.

Af gæster inviterede vi kun den nære familie og de nære venner.

Mad og dessert lavede jeg selv (buffet).

Jeg lavede svinemørbrad, frikadeller, bulgursalat, kartoffelsalat, salat, brød, og i den dur og så lavede jeg en kage til kaffen. I sommerperioden grillede vi pølser og bøffer. Men laver i buffet kan i jo godt gøre det billigere end 3 retters menu eks.

Af drikkevarer havde vi vin og vand.

Vi havde en dåbdskjole som er i arv, måske kan I købe en brugt? Kender faktisk ikke prisen på dåbskjoler, kender i ikke´nogen der kan håndtere en symaskine?

vi kan sikkert godt få syet en dåbs kjole selv.. men ved jo ikke om det pris mæssigt kan betale sig  hihi

Anmeld

2. august 2012

Princesspigen

jeg skal føde i oktober, vile det være okay at trække barnedåben i 6 måneder og så få den lille døbt i april hvor man ku håbe på et bedere vejr ?

Anmeld

2. august 2012

Chili

MorDk skriver:

Hej med dig!

Ja, de sko vil jeg også gerne se, haha  

Gerne med opskrift  

Også bliver jeg nød til at stjæle din ide med de bloklys, det virker bare som en så god ide!

Anmeld

2. august 2012

Chili

Princesspigen skriver:

jeg skal føde i oktober, vile det være okay at trække barnedåben i 6 måneder og så få den lille døbt i april hvor man ku håbe på et bedere vejr ?

Jeg føder jo også i Oktober, og vi har tænkt os at holde barnedåb i Januar, da den dåbskjole vi har i familien er meget lille, så baby må helst ikke blive for stor!  Haha.

Men jeg tror godt du kan trække den til marts/april. Barnet skal bare dåbes eller navngives minimum 6 måneder efter fødsel mener jeg  Så der må ikke gå mere end 6 måneder.

Anmeld

2. august 2012

mybaby-girl

Princesspigen skriver:

hvor gamle har jeres været når de er blevet døbt ?

Min søn var omkring 5-6 måneder

har i lavet kort selv og kan det betale sig pris mæssigt i forhold til vi ikke har mange penge at rode rundt med ?

Vi lavede indvitationer på computeren med billede

hvad med bord pynt, hvad har i lavet, købt osv ?

Der købte vi små bloklys, nogle blå sutter og ragler som man kan købe til at have liggende på bordene.

hvad med menu, er det bestilt ude, lavet slev eller hvad ? og hvad har den bestået af ?

Vi fik hjælp fra mine svigerforældre, vi lavede det selv, vi fik rugbrød og franskbrød fra bageren, med forskelligt pålæg og en svinekam, og tærter og kage.

hvor mange havde i med, var det kun de nærmeste eller ALLE ? hvordan finder man grænsen ?

vi var ca 47 i det hele, og det var stortset hele min familie, og kun min kærestes forældre, oog brødere og bedstemødre/farmor, da resten bliver vi ikk inviteret til.

hvor har i holdt festen ?

Vi har heldigvis et stort hus og nogle dejlige forældre til at hjælpe, så vi sad i stuen, og børnene var ovenpå.

lavede, købte i bordkort og lavede bordplan ? og var det ikke svært at placere alle ?

Det vaglte vi ikk at have med, folk måtte sidde som de ville.

vi har ingen dåbs kjole som arv, så skal vi sy en selv eller købe en ? hvad kan bedst betale sig der ? (jeg kan ikke selv sy men har en masse dyrgite menner til hjælp hvis det er)

Vi har heldigvis en der går i arv, men tror ikke det er dyrt ved Lilly. (Den der går i arv her, er min mors konfirmationskjole)

hvor mange faddere må man have og hvor mange havde i ?

Man må have 5 fadder, og vi var 3 til min søns barnedåb.

har man både gudmor og gudfar eller kun den ene ?

Gudmor/gudfar er den der bærer barnet, og der valgte vi at det bare skulle være mig.

Det er rigtig godt være forberedt, vi er allerede godt i gang med at lave indbyderslerne selv denne gang, og vores gæsteliste bliver så kun på 38 istedet for 47 mennekser (pga nogle skænderier imellem familie) vi skal bare have lillebror ud, så vi kan få aftalt dato og tid med præsten, og så når tid nærmere sig have handlet ind til maden

Håber du kunne bruge lidt herfra

Har skrevet svarene i dit indlæg med orange skrift, det var lidt nemmere at svare på den måde

Håber du kan bruge noget af det

Anmeld

2. august 2012

Princesspigen

Chili skriver:

Jeg føder jo også i Oktober, og vi har tænkt os at holde barnedåb i Januar, da den dåbskjole vi har i familien er meget lille, så baby må helst ikke blive for stor!  Haha.

Men jeg tror godt du kan trække den til marts/april. Barnet skal bare dåbes eller navngives minimum 6 måneder efter fødsel mener jeg  Så der må ikke gå mere end 6 måneder.

da vi ingen dåbs kjole har ender vi nok med at sy en selv, så har det jo ingen betydning hvor stor baby er..

ja jeg har nemlig os hørt det sku være inden 6 måneder så tænker jeg ikke kan trække den længere end april..

men ville da være fedest hvis det var lidt bedere vejr og sådan og ikke midt om vinteren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.