gudmor ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2012

chael

Det var ikke særlig svært.

Jeg hAr 2 søskende jeg er meget tæt med og manden har sin søster, som vi også har et godt forhold til.

Min storebror er gudfar til vores ældste, det har jeg altid ønsket.

Mandens søster er gudmor til vores mellemste.

Og min storesøster er gudmor til den yngste. Så er det delt ud over de mennesker der står os nær og kær.

Ville aldrig vælge venner, for min erfaring siger, at de kan komme og gå i livet og mine bør skulle have nogen der var tæt på dem i hverdagen.

*C

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

LilleLene

Lullusen skriver:

Måske et dumt spørgsmål, men jeg var sidste år til en barnedåb og mener bestemt der var valgt 2 gudmødre, er der nogen "regler" her eller vælger man normalt blot én gudmor? 

Var den ene under 13 ? eller ikke konfirmeret

Min søster bar nemlig én da hun var 10, og der skulle min mor svare ja for hende, fordi hun ikke var gammel nok

Anmeld

1. august 2012

L&V

Mogensen&Peanot skriver:

Halløj ..
Hvordan vælger i hvem der skal være gudmor til bebsen ? Jeg skal vælge mellem 3 forskellige der er :
Min moster og egen gudmor ..
Min halv søster .. Men hun bor ret langt væk . :s
Eller god veninde .. - har bare den indstilling at venner tit bare kommer og går .. :i

Fortæl .. Hvordan har i valgt . . Og hvem synes i evt. Jeg skulle vælge !
Vh

Vi var ret enige om at det ikke sku være familie der sku ha den tjans men nogle som betød noget for os og som vi vidste ville elske og være sammen med Laura. Så vi valgte en af min mands venners kone, vi spiser til til aften sammen, hygger, tager på ture og det er dem der passer vores hund når vi ska noget og bonus så bor de lige oppe for enden af vejen så når Laura bliver større så kan hun bare smutte derop når mor og far er dumme

Vi er 100% overbevidst om at det var det rette valg, de to har så meget glæde af hinanden og Laura lyser op når hun ser sin gudmor.. Syntes det er en dejlig tanke at man har familie man er bundet til af blod men man os har familie som man er bundet til fordi de har lyst

Anmeld

1. august 2012

L&V

Lullusen skriver:

Måske et dumt spørgsmål, men jeg var sidste år til en barnedåb og mener bestemt der var valgt 2 gudmødre, er der nogen "regler" her eller vælger man normalt blot én gudmor? 

Du må ha 2 gudforældre ofte er ik sikker på om det ska være gudmor og gudfar eller om det må være to af samme køn Også må du ha op til 5 faddere

Anmeld

1. august 2012

Musen5

Mogensen&Peanot skriver:

Halløj ..
Hvordan vælger i hvem der skal være gudmor til bebsen ? Jeg skal vælge mellem 3 forskellige der er :
Eller god veninde .. - har bare den indstilling at venner tit bare kommer og går .. :i

Vh

Mine 3 ældste har min bedste veninde som gudmor. (De er dog ikke døbt)

Min yngste har sin onkel som gudfar og min bedste veninde som gudmor (Hun er heller ikke døbt)

Jeg ved ikk hvorfor vi lige faldt over min veninde, men tror det var den eneste min x og jeg i sin tid kunne blive enige om. Min veninde var selvskrevet til oxo at være det for den lille og hendes onkel var bare et must.

/Mette

Anmeld

1. august 2012

De3Guldklumper

Mogensen&Peanot skriver:

Halløj ..

Vh

Her var det nemt hvem der skulle være gudfader.

Jeg har båret begge børn i 9 måneder så deres far bar dem til dåben og blev derfor gudfader til dem begge..

Jeg ville ingen skruble have over at vælge min veninde til gudmor - da det aldrig bliver aktuelt at hun ikke skal være i mit liv heldigvis.

Der udover har vi valgt ungernes mostre og onkler som fadddere og så min veninde som står fadder til den yngste

Jeg er selv gudmor til en venindes dreng samt jeg også har stået fadder

Anmeld

1. august 2012

De3Guldklumper

Du må ha 2 gudforældre ofte er ik sikker på om det ska være gudmor og gudfar eller om det må være to af samme køn Også må du ha op til 5 faddere

Du kan kun have en - enten en gudmor el. gudfar da det er personen som bærer barnet til dåben  

Anmeld

1. august 2012

De3Guldklumper

Lullusen skriver:

Du kan kun have en gudmor el gudfar da det er personen som bære barnet til dåben

Anmeld

1. august 2012

L&V

Pylle3 skriver:

NONøj

Du kan kun have en - enten en gudmor el. gudfar da det er personen som bærer barnet til dåben  

Nope har lige kigget i de papire vi fik da Laura sku døbes Der er jo os nogle forældre der bære selv

Anmeld

1. august 2012

De3Guldklumper

Månsson skriver:

Nope har lige kigget i de papire vi fik da Laura sku døbes Der er jo os nogle forældre der bære selv

Jamen der er stadig kun een person som bære barnet til dåben om det er en forælder, moster eller andet så er det den person som er gudmor/far og derfor kan der ikke være mere en een om man så har flere med til døbefonten så hedder der ikke gudmødre/fædre - så har man selv opfundet det ihvertfald..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.