gudmor ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2012

Amagerpigen82

Jeg ville klart vælge en fra din egen generation eller yngre. Jeg ville ikke vælge en fra bedsteforældregenerationen. Jeg synes en gudmor skal være lidt en man kan gå til i stedet for sine forældre, og som skal være der hele livet (hvorimod bedsteforældregenerationen jo formentligt går bort før).

Jeg ville vælge familie eller hvis det er venner man er sikker på at beholde. Mine venner har jeg hængt sammen med i over 15 år så de er så tæt på familie at jeg sagtens kunne vælge dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

tikka

Mogensen&Peanot skriver:

Halløj ..
Hvordan vælger i hvem der skal være gudmor til bebsen ? Jeg skal vælge mellem 3 forskellige der er :
Min moster og egen gudmor ..
Min halv søster .. Men hun bor ret langt væk . :s
Eller god veninde .. - har bare den indstilling at venner tit bare kommer og går .. :i

Fortæl .. Hvordan har i valgt . . Og hvem synes i evt. Jeg skulle vælge !
Vh

vi valgte en fælles veninde til at være gudmor for vores søn.. det gjorde vi fordi, jeg har boet sammen med hende, og været veninde med hende side jeg flyttede hertil, så det må blive 14 år efterhånden, og min kæreste har kendt hende i 10-12 år.. det var hende der præsenterede os for hinanden i sin tid.. hun har fulgt mig tæt i hele grviditeten, og hun stod på fødegangen og ventede med spændning, da han skulle til verden, så hun blev den første, udover mine forældre, der så ham...

så synes faktisk ikke det kunne være andre end hende... vores søskende og en meget god ven, stod fadder...

Anmeld

1. august 2012

MortilElias2010

Jeg valgte min yngste lillebror og skrev en lang tale til ham om hvorfor jeg valgte ham. For mig har han de bedste kvaliteter at give og spændende og bliver en meget modig, sjov og fantastisk voksen mand. Min mand valgte sin søsters ene datter, da hun er god for børn og sød - tror jeg. Kan ikke huske hans ord til hende. 

I parentes kunne jeg sagtens have valgt min veninde, vi har været veninder de sidste 20 år + siden vi mødtes da vi var 10 og 11 år gamle og vi har ingen planer om at forlade hinandens liv. Hun er som familie og vil altid være det! Skal Iøvrigt stå fadder til hendes yngste datter på søndag 

Anmeld

1. august 2012

DianaMalou

min mor er gudmor til min datter, da jeg ikke rigtig syntes jeg havde andre som passede ind.. og er os tryg ved at det blev min mor..

Anmeld

1. august 2012

MariaKyedDK

Mogensen&Peanot skriver:

Halløj ..
Hvordan vælger i hvem der skal være gudmor til bebsen ? Jeg skal vælge mellem 3 forskellige der er :
Eller god veninde .. - har bare den indstilling at venner tit bare kommer og går .. :i

Vh

Jeg havde først spurgt en '' veninde '' om hun vil være gudmor , men så siger min svigermor til mig: tror du ikke at din storesøster vil blive ked af det hvis du ik spørger hende, og det må jeg indrømme, jeg gjorde med det samme, og sagde til '' veninden '' som det var at det var blevet lavet om, ja hun blev rigtig skuffet , men jeg er overlykkelig over at hun ikke blev gudmor, fordi efterfølgende blev vi meget uvenner, og jeg kom ik med til hendes barns barnebåb osv senere i livet !!! ... så tænkl dig godt om...

det skal ik være en '' veninde '' som du tror at du stoler på .....

Anmeld

1. august 2012

Nadia&Daniel

Vi var ved at dumme os !!!!

Vi var ved at valge en af Daniel's ungdomsvenner (de ses stadig - og er til fodbold 3 gange om ugen sammen) men men men, da vi så fik at vide, at min svigerinde var ked af vores beslutning, tog vi den til overvejelse.

Det enten med at det blev min svigerinde som gudmor og Daniel's ven blev bestmann (da vi blev gift samme dag)

Grunden til at det havde været dumt andet - er at han viser meget lidt interessere i vores liv og Laura's liv, samt Daniel "ser" ham kun til fodbold træning (og fødselsdage), og der handler det kun om fodbold.

Så familie frem for venner - ALTID

Men tilgengæld tror jeg ikke på rollen som gudmor - det er bare en titel man er nød til at vælge (i min verden).. Hun er mere faster, end hun er gudmor - "blod" frem for religion/kirke..

Anmeld

1. august 2012

2babygirls

Nadia&Daniel skriver:

Vi var ved at dumme os !!!!

Vi var ved at valge en af Daniel's ungdomsvenner (de ses stadig - og er til fodbold 3 gange om ugen sammen) men men men, da vi så fik at vide, at min svigerinde var ked af vores beslutning, tog vi den til overvejelse.

Det enten med at det blev min svigerinde som gudmor og Daniel's ven blev bestmann (da vi blev gift samme dag)

Grunden til at det havde været dumt andet - er at han viser meget lidt interessere i vores liv og Laura's liv, samt Daniel "ser" ham kun til fodbold træning (og fødselsdage), og der handler det kun om fodbold.

Så familie frem for venner - ALTID

Men tilgengæld tror jeg ikke på rollen som gudmor - det er bare en titel man er nød til at vælge (i min verden).. Hun er mere faster, end hun er gudmor - "blod" frem for religion/kirke..

Det samme her.

Jeg er ikke voldsomt troende.. Er ingen i min familie. Så tror glæden er større for den "valgte" end den er for os!

Anmeld

1. august 2012

Lullusen

Måske et dumt spørgsmål, men jeg var sidste år til en barnedåb og mener bestemt der var valgt 2 gudmødre, er der nogen "regler" her eller vælger man normalt blot én gudmor? 

Anmeld

1. august 2012

DLM

Min kærestes søster er gudmor til vores, jeg valgte hende fordi jeg har et rigtig godt forhold til hende og jeg elsker min svigerfamilie og så ville jeg ikke selv bære ham til dåben

Anmeld

1. august 2012

LilleLene

Mogensen&Peanot skriver:

Halløj ..

Vh

Min søster og jeg var blevet gravide samme tid, men hun tabte det desværre, og inden der havde hun fået en abort nogle måneder inden fordi baby var død

Så da min søster tabte det igen, sagde jeg til min kæreste "min søster SKAL være gudmor, BASTA" så sådan bliver det altså her den 26/8

Jeg skal også være til hendes lille pige, som vi lige nu bare går og venter på kommer ud (termin i fredags)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.