Hvordan er det gået med din datter siden?
Min søn på 14 måneder startede med at få lidt knobber på det ene ben for 14 dage siden startede der med at komme et lille område med nogle knobber men i dag ligner det meget det som din datter havde/har.
Vi var først til min læge som sagde at det var børneeksem og gav og en hormoncreme. Jeg syntes dog det var lidt mærkeligt, da børneeksem skulle klø rigtig meget og han klør næsten ikke i det (dog lidt af og til) og virker ikke videre generet af det. Så tog vi til min kærestes læge som ikke kunne udelukke at det var børneeksem men ikke syntes at det umiddelbart ligner det (ikke skællet og tørt nok). Vi skal se det an et par uger mere. En kollegas ban havde også udlæt på benene for et par år siden, men det forsvandt af sig selv efter lidt over en måned.
Vi smør det meget med decubal og dalens olie. Det er somregel værst om morgenen eller efter hans middagslur hvor det er meget rødt, men i løbet af dagen aftager det og bliver meget mindre rødt (tænkte om det kunne være dynen der fremkalder det??). Vi bruger også neutral men vel efter at have læst denne tråd prøve noget andet (jeg går ud fra det er en "neutral" ariel i bruger??). Tror også vi vil prøve den butter creme fra body shop som der anbefales.
Vi har også tænk om det kunne være tænder da det virker som om de sidste kindtænder kunne være på vej - han tager dig i hvert fald tit til munden og det bløder når vi børster. Storebror havde et udslæt dengang han fik tænder (det gik dog meget hurtigt over og var ikke lige så slemt).
Vi har også gået og tænkt over at det kunne være noget nældefeber der fremprovokeres af fødevarer eller konserveringsmidler. Hvordan finder man ud af det?
Håber det forsvinder for det er noget træls noget at de skal være plaget af, hvis det er børneeksem. Men heldigvis går det væk hos mange
Anmeld