Udslæt især på ben - med billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

45.938 visninger
36 svar
0 synes godt om
31. juli 2012

stm2812

Godaften

Jeg har en pige på 15mdr, som nu i længere tid har døjet med en eller anden form for udslæt. Vi var til læge med hende for 2-3 mdr siden, hvor vi fik af vide at vi bare skulle smøre det med en fed creme. Vi kan ikke få det til at forsvinde fuldstændigt, men ofte så er der ikke særlig meget. Men her i dag er det blevet helt galt.

Hun virker ikke til at være generet af det. Hun klør ikke i det, og ja virker ikke som om hun har opdaget det er der. Men det er nogle røde plamager, som kan være lidt tørre og nogle af dem er med lidt knopper også.

Jeg kan ikke rigtig finde nogen sammenhæng i hvordan/hvorfor det bryder frem.

Men er der nogen som selv har oplevet dette ved deres børn, som har gode råd, eller ved hvad det evt kan skyldes?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2012

Tulle28

Hmm uden at være ekspert kunne det måske godt ligne børneeksem? Jeg ville forlange at få en henvisning til en hudlæge, som kunne fastslå en gang for alle, hvad det er.

Anmeld

31. juli 2012

Ina33

Jeg har selv døjet med nældefeber, og jeg vil mene at det der det er nældefeber.

Nældefeber er en allergisk reaktion. Har i skiftet vaskepulver, skyllemiddel? Er hun begyndt at spise noget hun ikke er vant til? Får hun medicin?

Anmeld

31. juli 2012

stm2812

Tulle28 skriver:

Hmm uden at være ekspert kunne det måske godt ligne børneeksem? Jeg ville forlange at få en henvisning til en hudlæge, som kunne fastslå en gang for alle, hvad det er.

Hun skal 'heldigvis' have sin vaccination på mandag, og der håber jeg også lægen/sygeplejersken har mulighed for at enten kunne sige hvad det er, eller som du siger komme med en henvisning.

Det har ikke før været så slemt som i dag, og føler lidt det er til grin at man står troligt og smører hende ind i en rigtig fed creme hver gang det blusser frem, og så uden resultat.

Men tak for svar.

Anmeld

31. juli 2012

oerbaek

umiddelbart hælder jeg også til børneekseme det har jeg selv haft siden jeg var baby og har det stadig i en alder af 29 og alle mine 3 børn har været så uheldige at få det også. det ligner det rigtig meget. 

Anmeld

31. juli 2012

Tulle28

stm2812 skriver:

Hun skal 'heldigvis' have sin vaccination på mandag, og der håber jeg også lægen/sygeplejersken har mulighed for at enten kunne sige hvad det er, eller som du siger komme med en henvisning.

Det har ikke før været så slemt som i dag, og føler lidt det er til grin at man står troligt og smører hende ind i en rigtig fed creme hver gang det blusser frem, og så uden resultat.

Men tak for svar.

Så lige een nævnte nældefeber - min datter kan ikke tåle Neutral vaskepulver og kender en, hvis mand heller ikke kan tåle det. Noget med et eller andet stof der er i. Det kan jo være så meget andet hun ikke kan tåle, men bruger man Neutral, tænker man måske ikke lige over at det kan være det (det skænkede jeg ihvertfald ikke en tanke, for man burde er jo være på den sikre side når man bruger det)

Anmeld

31. juli 2012

stm2812

Ina33 skriver:

Jeg har selv døjet med nældefeber, og jeg vil mene at det der det er nældefeber.

Nældefeber er en allergisk reaktion. Har i skiftet vaskepulver, skyllemiddel? Er hun begyndt at spise noget hun ikke er vant til? Får hun medicin?

Den eneste medicin hun får er det mod astmatisk bronkitis som hun har fået siden hun var 10 mdr. Og det er kun når hun begynder at hvæse i vejrtrækningen.

Hun får vasket sit tøj separat, med flydende vaskemiddel og ingen skyllemiddel. Har før brugt Neutral til hende, men da det ikke blev bedre har jeg prøvet at gå over til Änglemarks. Jeg er meget forsigtig med også shovergel og andet creme. Alt jeg bruger til hende er uden parfume og lavet til sart hud. Hvad mad angår, kan jeg ikke se hvad det skulle være. Hun spiser meget varieret og har ikke kunne finde et mønster i udbruddene.

Burde nældefeber ikke klø eller genere på en måde?

Anmeld

31. juli 2012

stm2812

Tulle28 skriver:

Så lige een nævnte nældefeber - min datter kan ikke tåle Neutral vaskepulver og kender en, hvis mand heller ikke kan tåle det. Noget med et eller andet stof der er i. Det kan jo være så meget andet hun ikke kan tåle, men bruger man Neutral, tænker man måske ikke lige over at det kan være det (det skænkede jeg ihvertfald ikke en tanke, for man burde er jo være på den sikre side når man bruger det)

Vi har brugt neutrals flydende skyllemiddel. er skiftedeover til Änglemarks, men kan da godt være det ikke er helt ude af tøjet endnu måske. Eller hun lige netop i går havde et par bukser på der ikke havde været vasket i det nye vaskemiddel endnu.

for at det er det. Og ja, man tror da man er på den sikre side ved brug af det. Det vil jeg da i hvert fald lige være ekstra opmærksom på og sørge for ALT har været igennemen vask meddet nye

Anmeld

31. juli 2012

stm2812

oerbaek skriver:

umiddelbart hælder jeg også til børneekseme det har jeg selv haft siden jeg var baby og har det stadig i en alder af 29 og alle mine 3 børn har været så uheldige at få det også. det ligner det rigtig meget. 

puuha, det håber jeg ikke. Og hvor er det træls for jer at I alle skal døje med det. Stort herfra

Anmeld

31. juli 2012

B&J

for mig ser det ud som børne eksem.... daniel døjer ind i mellem med det og han får det til at blusse op hvis han sveder meget eller er i bad og vi smør ham hverdag med en fed crem uden vand og når det er helt galt har vi fået en anden crem til at putte på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.