Udslæt især på ben - med billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2012

Ina33

stm2812 skriver:

Den eneste medicin hun får er det mod astmatisk bronkitis som hun har fået siden hun var 10 mdr. Og det er kun når hun begynder at hvæse i vejrtrækningen.

Hun får vasket sit tøj separat, med flydende vaskemiddel og ingen skyllemiddel. Har før brugt Neutral til hende, men da det ikke blev bedre har jeg prøvet at gå over til Änglemarks. Jeg er meget forsigtig med også shovergel og andet creme. Alt jeg bruger til hende er uden parfume og lavet til sart hud. Hvad mad angår, kan jeg ikke se hvad det skulle være. Hun spiser meget varieret og har ikke kunne finde et mønster i udbruddene.

Burde nældefeber ikke klø eller genere på en måde?

Mit nældefeber kløede ikke.

Jeg får nældefeber af Neutral og Bio Tex. Min datter kan ikke tåle nogen af Neutrals produkter. Og som ena nden også skriver, så er man ikke på den sikre side blot fordi man kæber Neutral, desværre...

Hvad med at prøve at undgå sæbe, showergel, shampoo og ligende for en periode, så kan du jo se om det er noget af det hun evt. ikke kan tåle.

Her hjemme bruger vi Ariel vaskepulver, eller det billige fra Rema1000, som i øvrigt også er svanemærket og parfumefri, det er stort set det eneste vi kan tåle.

Lad os da håbe lægen kigger nærmere på det på mandag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2012

oerbaek

stm2812 skriver:

puuha, det håber jeg ikke. Og hvor er det træls for jer at I alle skal døje med det. Stort herfra

ja det er træls... Jeg har prøvet alverdens hormoncremer gennem årerne men intet har virket. 

der var så et meget sødt medlem her på siden der anbefalede the body shop aloe vera body butter creme mod ekseme og jeg må sige efter jeg har prøvet den vil jeg aldrig bruge de dyre hormon cremer mere, så det er lige før jeg vil sige du skal prøve den hvis du bor i nærheden af en the body shop butik, det er helt fantastisk ug uden alt muligt mærkeligt i. 

Anmeld

31. juli 2012

stm2812

Ina33 skriver:

Mit nældefeber kløede ikke.

Jeg får nældefeber af Neutral og Bio Tex. Min datter kan ikke tåle nogen af Neutrals produkter. Og som ena nden også skriver, så er man ikke på den sikre side blot fordi man kæber Neutral, desværre...

Hvad med at prøve at undgå sæbe, showergel, shampoo og ligende for en periode, så kan du jo se om det er noget af det hun evt. ikke kan tåle.

Her hjemme bruger vi Ariel vaskepulver, eller det billige fra Rema1000, som i øvrigt også er svanemærket og parfumefri, det er stort set det eneste vi kan tåle.

Lad os da håbe lægen kigger nærmere på det på mandag...

Okay Super. Håber det 'bare' er det så, for det kan der da nemt gøres noget ved. Bruger heller ikke shover gel ved hver vask af hende, dog har cremen været lidt nødvendig, da mærkerne hun får tørrer en del ud.

Men må dai indrømme at det godt kan komme lidt bag på en at neutrals ikke er så venlig som man skulle tro. Du har ikke nogen erfaring med Änglemarks? eller hørt om den? (; kan lige så godt prøve at gøre det rigtigt første gang, end risikere det bliver værre for hende

Anmeld

31. juli 2012

stm2812

oerbaek skriver:

ja det er træls... Jeg har prøvet alverdens hormoncremer gennem årerne men intet har virket. 

der var så et meget sødt medlem her på siden der anbefalede the body shop aloe vera body butter creme mod ekseme og jeg må sige efter jeg har prøvet den vil jeg aldrig bruge de dyre hormon cremer mere, så det er lige før jeg vil sige du skal prøve den hvis du bor i nærheden af en the body shop butik, det er helt fantastisk ug uden alt muligt mærkeligt i. 

Den skriver jeg mig lige bag øret. Min mor sværger også til deres produkter.

Men den må jeg da helt klart have fat i så.

Anmeld

31. juli 2012

Ina33

stm2812 skriver:

Okay Super. Håber det 'bare' er det så, for det kan der da nemt gøres noget ved. Bruger heller ikke shover gel ved hver vask af hende, dog har cremen været lidt nødvendig, da mærkerne hun får tørrer en del ud.

Men må dai indrømme at det godt kan komme lidt bag på en at neutrals ikke er så venlig som man skulle tro. Du har ikke nogen erfaring med Änglemarks? eller hørt om den? (; kan lige så godt prøve at gøre det rigtigt første gang, end risikere det bliver værre for hende

Uden at kunne huske det, så mener jeg altså at vi en enkelt gang har prøvet ängelmarks vaskepulver, og jeg mener at vi begge slog ud på det, men jeg kan ikke huske præcis om det var den, eller om det var en anden vi købte i Kvickley.

Ja lad os da håbe det bare er det, for så er det jo nemt at gøre noget ved. Det ville da være rigtig synd hvis det er børneeksem...

Anmeld

31. juli 2012

oerbaek

stm2812 skriver:

Den skriver jeg mig lige bag øret. Min mor sværger også til deres produkter.

Men den må jeg da helt klart have fat i så.

brug evt også produkter fra aderma fra apoteket, de har lavet en bade olie som er helt fantastisk god mod tør og sart hud, den bader mine drenge i. 

Jeg vil så også lige tilføje at jeg slår ud af änglemark produkter. vi bruger kun ariel her hjemme da det er den jeg/vi ikke slår ud af

Anmeld

31. juli 2012

trunte24

stm2812 skriver:

Godaften

Jeg har en pige på 15mdr, som nu i længere tid har døjet med en eller anden form for udslæt. Vi var til læge med hende for 2-3 mdr siden, hvor vi fik af vide at vi bare skulle smøre det med en fed creme. Vi kan ikke få det til at forsvinde fuldstændigt, men ofte så er der ikke særlig meget. Men her i dag er det blevet helt galt.

Hun virker ikke til at være generet af det. Hun klør ikke i det, og ja virker ikke som om hun har opdaget det er der. Men det er nogle røde plamager, som kan være lidt tørre og nogle af dem er med lidt knopper også.

Jeg kan ikke rigtig finde nogen sammenhæng i hvordan/hvorfor det bryder frem.

Men er der nogen som selv har oplevet dette ved deres børn, som har gode råd, eller ved hvad det evt kan skyldes?

Børneeksem!!

Bad max 1-2 gang i ugen, og MEGET fed creme flere gange om fagen, kan måske tage det. Ved Viggo var det sesværre ikke nok, og vi har fået en hydrocortison på recept ved lægen. Den tager det, med det samme og så kan vi som regel holde det nede med fed creme i 1-2 måneder før det blusser op igen.

Anmeld

31. juli 2012

oerbaek

trunte24 skriver:

Børneeksem!!

Bad max 1-2 gang i ugen, og MEGET fed creme flere gange om fagen, kan måske tage det. Ved Viggo var det sesværre ikke nok, og vi har fået en hydrocortison på recept ved lægen. Den tager det, med det samme og så kan vi som regel holde det nede med fed creme i 1-2 måneder før det blusser op igen.

hvis din søn har børneekseme så vil jeg anbefale dig cremen fra the body shop der hedder aloe vera body butter som jeg har skrevet længre oppe (ved ikke om du har læst det ) men den er fantastisk, jeg har selv børneeksem eller aotopisk ekseme som det hedder på en voksen, og den er fantastisk den creme, så slipper man for alle de hormoncremer man får på recept

Anmeld

31. juli 2012

Thereseh

stm2812 skriver:

Godaften

Jeg har en pige på 15mdr, som nu i længere tid har døjet med en eller anden form for udslæt. Vi var til læge med hende for 2-3 mdr siden, hvor vi fik af vide at vi bare skulle smøre det med en fed creme. Vi kan ikke få det til at forsvinde fuldstændigt, men ofte så er der ikke særlig meget. Men her i dag er det blevet helt galt.

Hun virker ikke til at være generet af det. Hun klør ikke i det, og ja virker ikke som om hun har opdaget det er der. Men det er nogle røde plamager, som kan være lidt tørre og nogle af dem er med lidt knopper også.

Men er der nogen som selv har oplevet dette ved deres børn, som har gode råd, eller ved hvad det evt kan skyldes?

Min søn har børneeksem. Når det er virkelig slemt, ser det sådan der ud. Store røde plamager af tør skællet hud. Vi var til hudlæge med ham, og fik følgende råd: Max bad 1 gang om ugen, smør på udslet med salve (vi fik Locoid og Elidel), smør med fed bodylotion (vi bruger A-derma uden parabener som virker beroligende på kløe) to gange dagligt. 

Spørg jeres læge om I ikke kan få en henvisning til hudlæge 

Rigtig god bedring med det 

Anmeld

31. juli 2012

annec

stm2812 skriver:

Godaften

MIn søn har nøjagtig det samme på maven, har os fået at vide at vi skal smøre det med fed creme. I dag er det os slemmere end det plejer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.