Udslæt især på ben - med billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2012

FamilenStorm

stm2812 skriver:

Godaften

Jeg har en pige på 15mdr, som nu i længere tid har døjet med en eller anden form for udslæt. Vi var til læge med hende for 2-3 mdr siden, hvor vi fik af vide at vi bare skulle smøre det med en fed creme. Vi kan ikke få det til at forsvinde fuldstændigt, men ofte så er der ikke særlig meget. Men her i dag er det blevet helt galt.

Hun virker ikke til at være generet af det. Hun klør ikke i det, og ja virker ikke som om hun har opdaget det er der. Men det er nogle røde plamager, som kan være lidt tørre og nogle af dem er med lidt knopper også.

Jeg kan ikke rigtig finde nogen sammenhæng i hvordan/hvorfor det bryder frem.

Men er der nogen som selv har oplevet dette ved deres børn, som har gode råd, eller ved hvad det evt kan skyldes?

Vi har døjet med lidt af det samme, dog ikke i SÅ stor omfang som jeres datters..

Vi fik også bare at vide at det var tør hud og at vi skulle bruge en fed creme uden for meget vand i, da det kan være med til at tørre det endnu mere ud.. Vi har brugt den fra Derma ( den med det røde låg) og den hjælper rigtig godt her.. Er faktisk den eneste creme der kan holde det væk..

Men synes det ser meget voldsomt ud, så snak lige igen med lægen og se om du ikke kan få en henvisning :-)

Håber i finder ud af hvad det er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2012

trunte24

oerbaek skriver:

hvis din søn har børneekseme så vil jeg anbefale dig cremen fra the body shop der hedder aloe vera body butter som jeg har skrevet længre oppe (ved ikke om du har læst det ) men den er fantastisk, jeg har selv børneeksem eller aotopisk ekseme som det hedder på en voksen, og den er fantastisk den creme, så slipper man for alle de hormoncremer man får på recept

Tak, den vil jeg prøve at købe så. Bruger selv en del produkter fra the Body Shop.

Anmeld

31. juli 2012

stm2812

B&J skriver:

for mig ser det ud som børne eksem.... daniel døjer ind i mellem med det og han får det til at blusse op hvis han sveder meget eller er i bad og vi smør ham hverdag med en fed crem uden vand og når det er helt galt har vi fået en anden crem til at putte på

Uhh frygtede godt nok også at det var børne eksem. Øv øv. Men ja må bare fortsætte med cremen så og se hvad lægen siger til det. Er synd de skal døje sådan med det og man føler sig lidt magtesløs når man prøver at gøre alt det rigtige og intet ser ud til at virke

Anmeld

31. juli 2012

Pige2009

stm2812 skriver:

Godaften

Jeg har en pige på 15mdr, som nu i længere tid har døjet med en eller anden form for udslæt. Vi var til læge med hende for 2-3 mdr siden, hvor vi fik af vide at vi bare skulle smøre det med en fed creme. Vi kan ikke få det til at forsvinde fuldstændigt, men ofte så er der ikke særlig meget. Men her i dag er det blevet helt galt.

Hun virker ikke til at være generet af det. Hun klør ikke i det, og ja virker ikke som om hun har opdaget det er der. Men det er nogle røde plamager, som kan være lidt tørre og nogle af dem er med lidt knopper også.

Jeg kan ikke rigtig finde nogen sammenhæng i hvordan/hvorfor det bryder frem.

Men er der nogen som selv har oplevet dette ved deres børn, som har gode råd, eller ved hvad det evt kan skyldes?

Tilslutter mig børneeksem, som min datter også har

Anmeld

31. juli 2012

stm2812

Ina33 skriver:

Uden at kunne huske det, så mener jeg altså at vi en enkelt gang har prøvet ängelmarks vaskepulver, og jeg mener at vi begge slog ud på det, men jeg kan ikke huske præcis om det var den, eller om det var en anden vi købte i Kvickley.

Ja lad os da håbe det bare er det, for så er det jo nemt at gøre noget ved. Det ville da være rigtig synd hvis det er børneeksem...

Okay. Vil slet ikk risikere noget så må hellere komme ned og købe noget ariel i morgen. De har vel lavet en sensitive men tusind tak for svar. Håber håber håber at det bare er vaskemidlet

Anmeld

31. juli 2012

stm2812

oerbaek skriver:

brug evt også produkter fra aderma fra apoteket, de har lavet en bade olie som er helt fantastisk god mod tør og sart hud, den bader mine drenge i. 

Jeg vil så også lige tilføje at jeg slår ud af änglemark produkter. vi bruger kun ariel her hjemme da det er den jeg/vi ikke slår ud af

Super ! Så får anglemarks lov til at blive på hylden og så må vi ned og have fat i en ariel håber det kan gøre det. I hvert fald bare så det ikk blir så slemt som nu.

Har også lidt produkter i aderma. Og synes også f.eks. Deres feee creme er super lækker. Men det var også en vi fik anbefalet af lægen da hun kiggede på hende

Anmeld

31. juli 2012

stm2812

Thereseh skriver:

Min søn har børneeksem. Når det er virkelig slemt, ser det sådan der ud. Store røde plamager af tør skællet hud. Vi var til hudlæge med ham, og fik følgende råd: Max bad 1 gang om ugen, smør på udslet med salve (vi fik Locoid og Elidel), smør med fed bodylotion (vi bruger A-derma uden parabener som virker beroligende på kløe) to gange dagligt. 

Spørg jeres læge om I ikke kan få en henvisning til hudlæge 

Rigtig god bedring med det 

Tusind tak for det

Og det er også nogle råd man kan forholde sig til. Vil helt bestemt høre lægen om en henvisning for sådan skal hun ikk rende rundt. Hun virker ikk til det er generende for hende, men det er jo svært at sige når hun er så lille:/

Anmeld

31. juli 2012

stm2812

annec skriver:

MIn søn har nøjagtig det samme på maven, har os fået at vide at vi skal smøre det med fed creme. I dag er det os slemmere end det plejer

ÅrH krydser fingre for det bette pus og for at han snart er fri for det igen

Anmeld

31. juli 2012

stm2812

FamilenStorm skriver:

Vi har døjet med lidt af det samme, dog ikke i SÅ stor omfang som jeres datters..

Vi fik også bare at vide at det var tør hud og at vi skulle bruge en fed creme uden for meget vand i, da det kan være med til at tørre det endnu mere ud.. Vi har brugt den fra Derma ( den med det røde låg) og den hjælper rigtig godt her.. Er faktisk den eneste creme der kan holde det væk..

Men synes det ser meget voldsomt ud, så snak lige igen med lægen og se om du ikke kan få en henvisning :-)

Håber i finder ud af hvad det er

Lægen anbefalede os dengang adermas exomega som også går ind og reducerer tørhed og beroliger irritation. Det er en super lækker creme. Synes dog bare aldrig vi kan komme det helt til livs. Og ja så i dag var hun bare fuldstændig rød

Og tusind tak forman blir så bekymret for de små pus når alt ikke er som det skal være

Anmeld

31. juli 2012

Maja88

det ligner aprillas børneeksem ig hun slå meget ud i varmen... vi smører med hormincreme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.