Gode fif til akavarium og fisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2012

Nettemor

Puslingen skriver:

Deter i hvertfald ikkealtid lige sjovt
Tak

Du spammer bare

Er altid hyggeligt at sludre med dig

Måtte jo lige sikre mig du ikke havde noget imod det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Puslingen skriver:

Hej

Vi har i dag været ude at købe et akarium til vires søn
Og nu står det så og venter på at blive klart til at vi kan komme fisk i.
Vihar købt 5 planter i forskellige højder og typer, plus en bil, de kan gemme sig i(min søn forelskede sig i den)
Det er på 36 liter og vi fik at vide at der kunne være mellem 15-20 fisk i, afhænig af størrelse selvfølgelig

Har læst på flere forskellige sider omkring, at skabe det bedste milijø for vores kommende fisk.
Et sted blev det anbefalet at man startede med få fisk og så langsomt over en periode øgede mængden.

Jeg ville høre om der er nogen herinde der har nogle gode råd og særligt om der er nogen fisk i kan anbefale, der er bedre end andre?

Også ville jeg høre om det er et must at lyset er tændt døgnet rundt, der er nemlig en tænd og sluk knap på det?

Knus

Hvis det var mit akvarie så ville jeg have sort tetra i det, de er gode begynder fisk, som er sjove at kigge på og de bliver ikke så nemt syge.  Jeg ville nok tage 6-8stk af dem og så 4-5 amanorejer(gode til at holde akvarie rent) 

Nu ved jeg ikke hvilken pumpe i har valgt. Men vælg en pumpe som ikke larmer meget og som er nem at rengøre. Jeg kan godt lide at bruge denne her i mine små akvarier.

http://www.zooplus.dk/shop/fisk/filter_pumpe_akvarium/eheim/indvendigt_filter/187295

Anmeld

30. juli 2012

2721

Nettemor skriver:

Måtte jo lige sikre mig du ikke havde noget imod det

Det er helt okay

Anmeld

30. juli 2012

2721

merethe skriver:

Hvis det var mit akvarie så ville jeg have sort tetra i det, de er gode begynder fisk, som er sjove at kigge på og de bliver ikke så nemt syge.  Jeg ville nok tage 6-8stk af dem og så 4-5 amanorejer(gode til at holde akvarie rent) 

Nu ved jeg ikke hvilken pumpe i har valgt. Men vælg en pumpe som ikke larmer meget og som er nem at rengøre. Jeg kan godt lide at bruge denne her i mine små akvarier.

http://www.zooplus.dk/shop/fisk/filter_pumpe_akvarium/eheim/indvendigt_filter/187295

Tak for svar, det vil jeg klart overveje, er rart at være forberedet

Den pumpe der er med er helt lydløs, sådet er dejligt

Anmeld

30. juli 2012

Kamulla

min fiskehandler siger 1 fisk pr. litter...

du skal have pumpe, filter og varmelegme til akvariet.. 

(havde fisk der døde da planterne hurtigt døde og der opstod iltsvind i akvariet.. su en pumpe der pumper vand og ilt er et must)

spørg din lokale fiske pusher om nogle gode starterfisk som er mere hardføre.. ved ikke havd Noahs hedder da han fik dem i gave... men mange fiske arter kan ikke gå sammen.. men Noah har kan f.eks ikke gå sammen med slørhaler eller nogle med flotte finner og haler... dem spiser de nemlig haha... hvor slørhaler æder nogle andre.. så husk at have navn på den art du vælger at sætte i akvariet

Anmeld

30. juli 2012

2721

Kamulla skriver:

min fiskehandler siger 1 fisk pr. litter...

du skal have pumpe, filter og varmelegme til akvariet.. 

(havde fisk der døde da planterne hurtigt døde og der opstod iltsvind i akvariet.. su en pumpe der pumper vand og ilt er et must)

spørg din lokale fiske pusher om nogle gode starterfisk som er mere hardføre.. ved ikke havd Noahs hedder da han fik dem i gave... men mange fiske arter kan ikke gå sammen.. men Noah har kan f.eks ikke gå sammen med slørhaler eller nogle med flotte finner og haler... dem spiser de nemlig haha... hvor slørhaler æder nogle andre.. så husk at have navn på den art du vælger at sætte i akvariet

Mange tak for svar

Okay, det lyder godt nok af mange fisk

Jeg har både pumpe og filter, men er usikker på varmelegme

Tak, det vil jeg huske

Anmeld

30. juli 2012

Kamulla

Puslingen skriver:

Mange tak for svar

Okay, det lyder godt nok af mange fisk

Jeg har både pumpe og filter, men er usikker på varmelegme

Tak, det vil jeg huske

det er ihvertfald et must så der ikke bliver for koldt... har kun et 19litters... haha... har så ikke filter kun pumpe.. der kan jo ikke være mere deri..

Noah har haft 17 Fisk i hans... efter den store massedød er der kun 9tilbage

Anmeld

30. juli 2012

Missq4

nu ved jeg ikke de ander har skrevet har ikke lige læst det hele igennem men søg for at det ikke står i direkte sol lys så for du alger  og som en af det første skriver så er guppier nemme at ha og de yngler og er i finde farver

Anmeld

31. juli 2012

Kongmulle

Puslingen skriver:

Det vil jeg noter
Kan de sammen med andre fisk?
Hvad gør man hvis der pludselig kommer for mange fisk?

Skønt og rart at vide det med algerne
Synes dyrehandleren var så dårlig til at informer os om hvordan og hvor ledes

Okay, ja det er jo ikke meget.
Hvor ofte skal de have mad?

Tusind tak for svar

De kan sammen med alt, men har du andre fisk så æder de deres yngel. Så holder du også bestanden nede

Nogen dyrehandlere vil gerne bytte med unger til fx foder, så det kan du spørge om i din dyrehandel.

De skal ha mad 1 gang pr dag, ikke mere

Anmeld

31. juli 2012

Kløver

Kender ikke meget til akvarier, Men en sugemalle eller 2 er jo gode, og ser også sjove ud. Tror måske få men større fisk kan give mere glæde, de er nemmere at se og følge når de svømmer, og gerne nogle langsomme af slagsen, tænker om nogle fisk er mere aktive af natur, feks måske nogle med flotte farver.
Kan desværre ikke bidrage med så meget
Ang tænd/sluk tror jeg sagtens du kan slukke om natten. I naturen er det jo også nat og dag

Smid endelig billede op når det Er færdigt, bliver så spændende

Så engang i en dyreforretning, at de havde sandakvarie, med små hajer og rokkerlignende fisk i, så vildt godt ud men om det var unger som senere ville blive store skal jeg ikke kunne sige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.