Puslingen skriver:
Hej 
Vi har i dag været ude at købe et akarium til vires søn
Og nu står det så og venter på at blive klart til at vi kan komme fisk i.
Vihar købt 5 planter i forskellige højder og typer, plus en bil, de kan gemme sig i(min søn forelskede sig i den)
Det er på 36 liter og vi fik at vide at der kunne være mellem 15-20 fisk i, afhænig af størrelse selvfølgelig
Har læst på flere forskellige sider omkring, at skabe det bedste milijø for vores kommende fisk.
Et sted blev det anbefalet at man startede med få fisk og så langsomt over en periode øgede mængden.
Jeg ville høre om der er nogen herinde der har nogle gode råd og særligt om der er nogen fisk i kan anbefale, der er bedre end andre?
Også ville jeg høre om det er et must at lyset er tændt døgnet rundt, der er nemlig en tænd og sluk knap på det?
Knus
Hold da op det var mange fisk

Nu har vi haft akvarier i mange år både store og små og avlet også mange ville jeg absolut ikke putte i den størrelse akvarie..
For at mindske alger slukker du om natten.. Fisk ska ha omkring 14 timers lys i døgnet gerne mere

Og ja jeg ville os starte med få fisk da der nemt kan komme sygdom indtil der er balance i akvariet og de små akvarier er ofte svære at holde end de store..
Husk at gøre det rent ofte og kun i vand.. Er der ilt pumpe i akvariet?
Anmeld