Gode fif til akavarium og fisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2012

L&V

Puslingen skriver:

Hej

Vi har i dag været ude at købe et akarium til vires søn
Og nu står det så og venter på at blive klart til at vi kan komme fisk i.
Vihar købt 5 planter i forskellige højder og typer, plus en bil, de kan gemme sig i(min søn forelskede sig i den)
Det er på 36 liter og vi fik at vide at der kunne være mellem 15-20 fisk i, afhænig af størrelse selvfølgelig

Har læst på flere forskellige sider omkring, at skabe det bedste milijø for vores kommende fisk.
Et sted blev det anbefalet at man startede med få fisk og så langsomt over en periode øgede mængden.

Jeg ville høre om der er nogen herinde der har nogle gode råd og særligt om der er nogen fisk i kan anbefale, der er bedre end andre?

Også ville jeg høre om det er et must at lyset er tændt døgnet rundt, der er nemlig en tænd og sluk knap på det?

Knus

Hold da op det var mange fisk Nu har vi haft akvarier i mange år både store og små og avlet også mange ville jeg absolut ikke putte i den størrelse akvarie..

For at mindske alger slukker du om natten.. Fisk ska ha omkring 14 timers lys i døgnet gerne mere

Og ja jeg ville os starte med få fisk da der nemt kan komme sygdom indtil der er balance i akvariet og de små akvarier er ofte svære at holde end de store..

Husk at gøre det rent ofte og kun i vand.. Er der ilt pumpe i akvariet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

2721

Nettemor skriver:

Håber I har det godt?

Jo, tak
Pt er vi friske og holder sommerferie sammen
Charlie, har lidt svært ved at håndtere det, men klare det flotter end forventet
Er så stolt
Hvordan går det hos jer?

Anmeld

30. juli 2012

2721

Månsson skriver:

Hold da op det var mange fisk Nu har vi haft akvarier i mange år både store og små og avlet også mange ville jeg absolut ikke putte i den størrelse akvarie..

For at mindske alger slukker du om natten.. Fisk ska ha omkring 14 timers lys i døgnet gerne mere

Og ja jeg ville os starte med få fisk da der nemt kan komme sygdom indtil der er balance i akvariet og de små akvarier er ofte svære at holde end de store..

Husk at gøre det rent ofte og kun i vand.. Er der ilt pumpe i akvariet?

Tak for svar

Jeg er også selv ret skeptisk, ved det store antal af fik
Derfor jeg prøver at høre mig frem andet sted

Okay, så du synes også det lyder som en god fremgangsmåde?!

Js, der er ilt pumpe med

Han sagde vi skulle sifte vandet hver 14 dag, ca 20% af det. Ville du mene det er korrekt?

Anmeld

30. juli 2012

L&V

Puslingen skriver:

Tak for svar

Jeg er også selv ret skeptisk, ved det store antal af fik
Derfor jeg prøver at høre mig frem andet sted

Okay, så du synes også det lyder som en god fremgangsmåde?!

Js, der er ilt pumpe med

Han sagde vi skulle sifte vandet hver 14 dag, ca 20% af det. Ville du mene det er korrekt?

Jeg ville nok kun sige 10%hvis det er så tit og især når det er "nyt" også ska vandet ca være 27grader altså godt lunkent Hva fisk regner i med og sku ha?

Anmeld

30. juli 2012

2721

Månsson skriver:

Jeg ville nok kun sige 10%hvis det er så tit og især når det er "nyt" også ska vandet ca være 27grader altså godt lunkent Hva fisk regner i med og sku ha?

Okay, det vil jeg skrive mig bag ørene

Hvordan sikre jeg mig at det forbiler varmt?
Kan man købe et termometer til vandet?
Undskyld mine dummespørgsmål

Anmeld

30. juli 2012

L&V

Puslingen skriver:

Okay, det vil jeg skrive mig bag ørene

Hvordan sikre jeg mig at det forbiler varmt?
Kan man købe et termometer til vandet?
Undskyld mine dummespørgsmål

Det kommer lidt an på fiskene hvor varmt de har behov for men hvis du vælger nogle der kommer fra syd amerika fx så ska vandet jo være varmt også ska du ha varmelegme og ellers holder det bare en stabil temp lige som rummet det står i

Anmeld

30. juli 2012

Nettemor

Puslingen skriver:

Jo, tak
Pt er vi friske og holder sommerferie sammen
Charlie, har lidt svært ved at håndtere det, men klare det flotter end forventet
Er så stolt
Hvordan går det hos jer?

Dejligt at I er friske og har det godt ! Det er rigtig godt at høre..

Kan godt forstå det er lidt forvirrende det der sommerferie. Var også meget spændt på hvad Sebastian ville sige men det gik fint...

Jo tak her går det også super fint.. Sebastian er lige startet i DP efter ferien idag. Og det passede ham godt Var mega spændt på om han ville spørge meget efter de andre men det var faktisk først igår han gjorde det. Så lader til at 3 uger passede perfekt

Anmeld

30. juli 2012

2721

Nettemor skriver:

Dejligt at I er friske og har det godt ! Det er rigtig godt at høre..

Kan godt forstå det er lidt forvirrende det der sommerferie. Var også meget spændt på hvad Sebastian ville sige men det gik fint...

Jo tak her går det også super fint.. Sebastian er lige startet i DP efter ferien idag. Og det passede ham godt Var mega spændt på om han ville spørge meget efter de andre men det var faktisk først igår han gjorde det. Så lader til at 3 uger passede perfekt

Ja, det er skønt

Charlie er jo hjemme hos mig, men synes det har været hårdt at far har været så meget hjemme og at rutinerne er blevet brudt
Men han har klaret det bedre end sidst

Hvor er det dejligt han har nydt sin ferie
Jamen det kunne da ikke være timet bedre

Anmeld

30. juli 2012

Nettemor

Puslingen skriver:

Ja, det er skønt

Charlie er jo hjemme hos mig, men synes det har været hårdt at far har været så meget hjemme og at rutinerne er blevet brudt
Men han har klaret det bedre end sidst

Hvor er det dejligt han har nydt sin ferie
Jamen det kunne da ikke være timet bedre

Det må altså være hårdt at have et så sensitivt barn..
Synes I klare det super godt!

(hov forresten og undskyld jeg altid spammer dine tråde med noget helt andet end det du oprettede dem om)

Anmeld

30. juli 2012

2721

Nettemor skriver:

Det må altså være hårdt at have et så sensitivt barn..
Synes I klare det super godt!

(hov forresten og undskyld jeg altid spammer dine tråde med noget helt andet end det du oprettede dem om)

Deter i hvertfald ikkealtid lige sjovt
Tak

Du spammer bare

Er altid hyggeligt at sludre med dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.