Gode fif til akavarium og fisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.061 visninger
34 svar
0 synes godt om
30. juli 2012

2721

Hej

Vi har i dag været ude at købe et akarium til vires søn
Og nu står det så og venter på at blive klart til at vi kan komme fisk i.
Vihar købt 5 planter i forskellige højder og typer, plus en bil, de kan gemme sig i(min søn forelskede sig i den)
Det er på 36 liter og vi fik at vide at der kunne være mellem 15-20 fisk i, afhænig af størrelse selvfølgelig

Har læst på flere forskellige sider omkring, at skabe det bedste milijø for vores kommende fisk.
Et sted blev det anbefalet at man startede med få fisk og så langsomt over en periode øgede mængden.

Jeg ville høre om der er nogen herinde der har nogle gode råd og særligt om der er nogen fisk i kan anbefale, der er bedre end andre?

Også ville jeg høre om det er et must at lyset er tændt døgnet rundt, der er nemlig en tænd og sluk knap på det?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

PernilleogLouis

Nu ved jeg ikke super meget om det - købte i december et til mit arbejde fordi jeg syns det kunne være hyggelig for børnene så startede et fiskeprojekt (som har givet mig mange bekymringer)

Nå men i hvert fald så skal lyset ikke være tændt hele tiden vores er 12 timer tændt også 12 slukket. Og husk at det er meget lidt mad de skal ha hver dag Og hvad er det nu vores fisk hedder hmm platy tror jeg den ene slags hedder - de andre tænker jeg lige over

Anmeld

30. juli 2012

2721

kicha skriver:

Nu ved jeg ikke super meget om det - købte i december et til mit arbejde fordi jeg syns det kunne være hyggelig for børnene så startede et fiskeprojekt (som har givet mig mange bekymringer)

Nå men i hvert fald så skal lyset ikke være tændt hele tiden vores er 12 timer tændt også 12 slukket. Og husk at det er meget lidt mad de skal ha hver dag Og hvad er det nu vores fisk hedder hmm platy tror jeg den ene slags hedder - de andre tænker jeg lige over

Mange tak for svar
Dejligt, detmed lyset, var nemlig meget i tvivl, men eftersom det skal stå på hans værelse, er det super at det skal være slukket også
Det er noteret, hvor meget er meget lidt:?
Det må du meget gerne

Anmeld

30. juli 2012

Nettemor

Puslingen skriver:

Hej

Vihar købt 5 planter i forskellige højder og typer, plus en bil, de kan gemme sig i(min søn forelskede sig i den)
Det er på 36 liter og vi fik at vide at der kunne være mellem 15-20 fisk i, afhænig af størrelse selvfølgelig

Har læst på flere forskellige sider omkring, at skabe det bedste milijø for vores kommende fisk.
Et sted blev det anbefalet at man startede med få fisk og så langsomt over en periode øgede mængden.

Jeg ville høre om der er nogen herinde der har nogle gode råd og særligt om der er nogen fisk i kan anbefale, der er bedre end andre?

Også ville jeg høre om det er et must at lyset er tændt døgnet rundt, der er nemlig en tænd og sluk knap på det?

Knus

Hvis det er kan du prøve at skrive til Bette herinde Hun har rimelig god forstand på det

Ved ikke om hun har tid /overskud til at hjælpe men jeg synes det er et forsøg værd Hun er nemlig sej

Anmeld

30. juli 2012

2721

Nettemor skriver:

Hvis det er kan du prøve at skrive til Bette herinde Hun har rimelig god forstand på det

Ved ikke om hun har tid /overskud til at hjælpe men jeg synes det er et forsøg værd Hun er nemlig sej

Uhh,jeg er SÅ dårlig til sådan noget,men hvis der ikke rigtig er andre der kan hjælpe, kan det godt være at jeg prøver at overvinde mig selv

Mange tak for svar

Anmeld

30. juli 2012

Nettemor

Puslingen skriver:

Uhh,jeg er SÅ dårlig til sådan noget,men hvis der ikke rigtig er andre der kan hjælpe, kan det godt være at jeg prøver at overvinde mig selv

Mange tak for svar

Ellers skriver jeg lige til hende Så kan det være hun har tid til at svare i tråden

Anmeld

30. juli 2012

Kongmulle

Puslingen skriver:

Hej

Knus

Gubby'er er rigtig nemme fisk at have. De fylder ikke meget, er i flotte farver, er billige og vil gerne yngle

I forhold til lys, så skal det slukkes halvdelen af døgnet. Så det slukkes bare om natten, så kan han også sove i fred. Hvis der kommer for meget lys får du alger.

Vedr mad, så skal de ha meget lidt. Hvad du har mellem tommel og pegefinger feks.

Anmeld

30. juli 2012

2721

Nettemor skriver:

Mange tak for det
Hun har skrevet mig et brev
Du den bedste

Anmeld

30. juli 2012

2721

Kongmulle skriver:

Gubby'er er rigtig nemme fisk at have. De fylder ikke meget, er i flotte farver, er billige og vil gerne yngle

I forhold til lys, så skal det slukkes halvdelen af døgnet. Så det slukkes bare om natten, så kan han også sove i fred. Hvis der kommer for meget lys får du alger.

Vedr mad, så skal de ha meget lidt. Hvad du har mellem tommel og pegefinger feks.

Det vil jeg noter
Kan de sammen med andre fisk?
Hvad gør man hvis der pludselig kommer for mange fisk?

Skønt og rart at vide det med algerne
Synes dyrehandleren var så dårlig til at informer os om hvordan og hvor ledes

Okay, ja det er jo ikke meget.
Hvor ofte skal de have mad?

Tusind tak for svar

Anmeld

30. juli 2012

Nettemor

Puslingen skriver:

Mange tak for det
Hun har skrevet mig et brev
Du den bedste

Håber I har det godt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.