Hundefoder ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2012

isabellasmor

sus73 skriver:

Hvis det er en hvalp I har købt, så husk at starte op med hvalpefoder, der er beregnet til den størrelse hund I skal have. En grand danois og en cavalier har f.eks. ikke samme behov når det kommer til hvalpefoder (og heller ikke voksen foder for den sags skyld).

Jeg har selv en labrador og har prøvet meget forskelligt foder. Hills kunne hun ikke tåle, men både foder fra Royal Canin, Olivers og Specific har været godt. Inden for disse mærker er der jo flere forskellige slags foder. Husk at foderskift skal gøres over flere dage, så hundens mave vænner sig til det. Det gør du ved at blande det foder hunden har været vant til op med det nye foder.

vi får hvalpefoder med når vi får hende. og vi har fået forklaret med at blande det nye i lidt ad gangen.

ved du om nogle de mærker har korn tilsat? det er nemlig det jeg har læst mig frem til ikke er sundt for hunde, da de ikke er bygget til at spise korn . (eksempelvis majs som der er i meget hundefoder af det jeg har kigget på) 

men det er kun noget jeg har læst, ved ikke om det er rigtigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2012

B&J

helt klart acana.. der er ingen korn i og der er god optagelse i maden og den skal ikke have nør så meget af det også er der også mindre afførinig... til sådan en hund vil jeg helt sikkert vælge pacifica - wild prairie

pacifica - fordi der er 3slags fisk i og de olier er gode mod pels lede osv omega 3-6

hvis man ikke kan lig lugten af fisken den lugter af fisk den hunde fodder fordi den er så ren.. så kan man vælge

wild prairie - fordi der er 2 slags fisk i også kylling og det er de fleste hunde vilde med og den kan bruge de 2 slags fra den er hvalp til den er gammel

og der er et højt kød indhold i det så gode protiener til din hund også det sunde protien der er i kød når det er en kød spiser....

HUSK: når den går fra det ene fodder til det andet så bland det over en lille uge så den ikke får dårlig mave

og tillykke med jeres hvalp når i får den hjem

Anmeld

28. juli 2012

SHERO

Jeg bruger Arion er godt tilfreds, det er noget billigere end royal canin og indeholder næsten det samme royal indeholder hvede og Arion majs. Der er korn i langt det meste hundefoder, der nogle mærket, der dog er ret dyre som intet korn indeholder, ellers kan man jo vælge at BARFé..

Min dyrelæge anbefalte Arion, og jeg er godt tilfreds, har i hvert fald en bulldog der ikke prutter af dit fodder, hvilket er ret vildt

Desuden er det virkelig tit på tilbud, købte 10 kg hvalpefodder til små racer som du nok også skal til 250 kr og mener 12 kg Royal koster omkring 550 kr.

Anmeld

28. juli 2012

Chili

isabellasmor skriver:

Vi skal have hund 

Vi var ude og se den igår og lægge depositum , og nej hvor havde jeg bare lyst til at tage den med hjem med det samme

Når, men ang hundefoder , har jeg jo læst at det er bedst med hundefoder uden korn. Er der nogen der kender et godt mærke, som ikke er det dyreste men stadig godt? Og hvor man kan købe det? 

Det er forresten en cavalier King charles spaniel vi skal have en lille hunderace altså 

Tak på forhånd

Vores hund får kun barf  

Og hun elsker det !  

Det er råt kød, og skulle være noget af det bedste for en hund, da de jo overhovedet ikke har brug for korn osv.  

Vi giver det samme for barf, som vi gjorde for vores tørfoder før, så det er i min øjne ikke dyrer

Anmeld

28. juli 2012

sus73

isabellasmor skriver:

vi får hvalpefoder med når vi får hende. og vi har fået forklaret med at blande det nye i lidt ad gangen.

ved du om nogle de mærker har korn tilsat? det er nemlig det jeg har læst mig frem til ikke er sundt for hunde, da de ikke er bygget til at spise korn . (eksempelvis majs som der er i meget hundefoder af det jeg har kigget på) 

men det er kun noget jeg har læst, ved ikke om det er rigtigt

I Olivers foder er der ikke hvede, byg, rug og soya. Og heller ingen kunstige farvestoffer, tilsætningsstoffer eller konserveringsmidler.

Ellers må du igang med at kigge på poser . Der findes jo flere typer foder inden for f.eks. Royal Canin, og om nogen indeholder korn aner jeg ikke.

Anmeld

28. juli 2012

LilleChelle

Vi bruger olivers til begge vores. 

- Olivers adult medium til vores Whippet tæve på 6 år, og Olivers start large breed til vores samojedtæve på 4 måneder (hun startede dog på olivers start small breed). 

Jeg har ud over olivers fodret med Royal canin, Iams, henne petfood, osv. hvor afførringen har været tynd og hver gang de var ude og tisse, pelsen træls, og så havde de tendens til opkast flere gange om dagen. 

Anmeld

28. juli 2012

isabellasmor

sus73 skriver:

I Olivers foder er der ikke hvede, byg, rug og soya. Og heller ingen kunstige farvestoffer, tilsætningsstoffer eller konserveringsmidler.

Ellers må du igang med at kigge på poser . Der findes jo flere typer foder inden for f.eks. Royal Canin, og om nogen indeholder korn aner jeg ikke.

må kigge på varedekloratoner 

tak for svar

Anmeld

28. juli 2012

isabellasmor

Chili skriver:

Vores hund får kun barf  

Og hun elsker det !  

Det er råt kød, og skulle være noget af det bedste for en hund, da de jo overhovedet ikke har brug for korn osv.  

Vi giver det samme for barf, som vi gjorde for vores tørfoder før, så det er i min øjne ikke dyrer

det må jeg da lige se hvad er 

Anmeld

28. juli 2012

Chili

isabellasmor skriver:

det må jeg da lige se hvad er 

Kan i hvert fald anbefales

Det eneste minus er altså at du skal bruge fryser plads, så hvis du ikke har det, går det ikke  

Vores hund har fået sin egen lille skabs fryser i gave af familien, hihi

Anmeld

28. juli 2012

isabellasmor

LilleChelle skriver:

Vi bruger olivers til begge vores. 

- Olivers adult medium til vores Whippet tæve på 6 år, og Olivers start large breed til vores samojedtæve på 4 måneder (hun startede dog på olivers start small breed). 

Jeg har ud over olivers fodret med Royal canin, Iams, henne petfood, osv. hvor afførringen har været tynd og hver gang de var ude og tisse, pelsen træls, og så havde de tendens til opkast flere gange om dagen. 

lyder ikke rart 

det er jo også svært at vælge når man ikke har hunden endnu, aner jo ikke om det jeg finder er noget for hende  men må da lige ind og kigge på det oliver fodder 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.