Mad om natten hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2012

FruStolpe

TbCp skriver:

Nå ja man kunne jo selvfølgelig også gøre det sådan... jeg tror vi har tænkt at vi ville fylde ham godt op så han sov længere, men det har bare ikke rigtig hjulpet..
Men måske vi skulle prøve at putte mindre og mindre i, i stedet for..

Det virkede ihvertfald her.

Vi fjernede ca 30 ml hver anden dag og så stoppede hun som skrevet selv.

Så hvis de er mætte når de kommer i seng, så er meget af det også en vane at de vågner og skal ha mad om natten. ¨

Det er jo en hel befrielse at slippe de nat flasker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2012

TbCp

Maja_4000 skriver:

Caroline fik flaske omkring kl. 4 til hun var 10 måneder .. Så begyndte vi at give vand i stedet , og så stoppede hun lidt efter med at vågne

Vores SP sagde at de ikke har BRUG for mad om natten fra de er 6 måneder .. Det havde Caroline heller ikke .. Hun drak 30 ml. eller sådan noget hver nat

Mikkel tager 200ml hver gang... så det virker jo lidt som om at det er sult...
Men som skrevet længere oppe, så kunne han puttes hos os, der hvor han normalt får 2. flaske, i nat... så måske det kan lykkedes..

Anmeld

28. juli 2012

TbCp

FruStolpe skriver:

Det virkede ihvertfald her.

Vi fjernede ca 30 ml hver anden dag og så stoppede hun som skrevet selv.

Så hvis de er mætte når de kommer i seng, så er meget af det også en vane at de vågner og skal ha mad om natten. ¨

Det er jo en hel befrielse at slippe de nat flasker

Det må klart afprøves...
Han får jo også 200ml inden han bliver puttet, så det er utroligt at han kan spise 200 mere 3 timer efter...

Anmeld

28. juli 2012

TbCp

HeidiØ skriver:

Og er GLAD for det går godt med din lille Mikkel!

Anmeld

28. juli 2012

FamilenStorm

TbCp skriver:

Ja man glemmer det bare så hurtigt... min store pige er snart 5 år og jeg kan simpelthen ikke huske hvornår hun stoppede med mad om natten....
Mikkel får grød flere gange om dagen.

Ja er lidt skræmmende.. Venter nummer 2 i slutningen af året og til trods for at der kun kommer til at være 2 år i mellem dem, kan jeg sleeet ikke huske hvornår vi begyndte på hvad med hende og hvordan vi gjorde.. Hehe.. Lidt vildt..

Alberte var også madglad men kold mme vil hun ski ikke have.. Hehe
.. Men hvad så med at tilbyde vand? Ved det ikke for som jeg kunne se at du har haft skrevet mangler han jo noget af tarmen og bliver hurtigere sulten, så er lige det med at vide hvordan og hvorledes.. :-)

Håber du finder et svar der kan hjælpe dig og være med til at skære ned på opvågningerne.. :-)

Anmeld

28. juli 2012

Carina:-)

TbCp skriver:

Jo bestemt!

Min dreng spiser omkring 200ml pr. måltid også om natten - han er næsten 8 mdr - så det virker jo som om at han er sulten...
Men f.eks. i nat, da han vågnede kl. 4, der kom han over i vores seng uden mad og faldt faktisk ret hurtigt i søvn igen og så tænker jeg jo lidt om det så i virkeligheden bare er en "hygge-snack" han får der om natten.

Det handler også om tryghed.og med det din søn har væretigennem ville jeg spørge sp eller læge om de mener han er klar til at undvære det

Anmeld

28. juli 2012

Clisolka

TbCp skriver:

Hvor længe har de små behov for mad om natten?

Mikkel får en flaske ved 19-20 tiden når han bliver puttet og en igen ved 23-24 tiden og så igen ved 3-4 tiden inden han vågner og står op kl. 5.

Når nu vi står så tidligt op kunne jeg egentlig godt snart ønske at han ikke fik de to flaske om natten. Men hvornår kan man regne med at de ikke behøver mad om natten længere?

Jeg ved faktisk ikke hvor længe de har brug for det. Jeg har aldrig givet Isabella mad om natten, foruden de 2 første uger, hvor jeg stadig ammede. Jeg har aldrig været oppe og lavet flaske om natten, fordi hun har haft sovet igennem 

Da hun blev 6 mrd. stoppede hun selv med sin godnatbajer 

Anmeld

28. juli 2012

LinLin

Mine var hhv 3 og 4 mdr da de sov igennem og derfor sluttede med natmad.... Men det er jo ikke det samme som at de ikke ville have haft brug for det hvis de inde sov igennem

Anmeld

28. juli 2012

AndreasMor84

Behovet for mad om natten hænger sammen med indtaget om dagen;-) får de ikke dækket dét om dagen er de sultne om natten. Hér har Andreas ikke fået mad om natten i et par måneder og han er 10 mdr. Vi indførte bla en godnat grød ved 8 mdr alderen;-) og så slap han flasken da han gik mæt i seng;-)

Anmeld

28. juli 2012

TbCp

Carina:-) skriver:

Det handler også om tryghed.og med det din søn har væretigennem ville jeg spørge sp eller læge om de mener han er klar til at undvære det

Jeg tror også at jeg vil tage en snakke med sp her efter ferien for har tænkt det samme som dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.