Mad om natten hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2012

TbCp

FamilenStorm skriver:

Ihh hvor man egentlig glemmer hurtig.. Men mener min SP sagde at når de fik grød var det ikke nødvendig med mad om natten..

Da vi skulle vænne Alberte fra flasken tilbød vi hende bare kold mme, det vil hun ski ikke ha :-) Så efter 2 nætter sov hun " igennem"
:-)

Ja man glemmer det bare så hurtigt... min store pige er snart 5 år og jeg kan simpelthen ikke huske hvornår hun stoppede med mad om natten....
Mikkel får grød flere gange om dagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2012

TbCp

JulieWH skriver:

Rent fysiologisk har de ikke behov for mad om natten fra 6 måneder - men det kræver jo selvfølgelig at de bliver ordenligt mætte i løbet af dagen. Prøv at snakke med din SP om den bedste måde at trappe ham ud af det.
Jeg har desværre ingen råd, vi har været så heldige med Isabel, to dage før hun blev et halvt år holdt hun op med at vågne om natten.

Ja tror jeg skal prøve at snakke med min sp..
Nu er der jo også det at Mikkel kun har halvdelen af tarmen, så han bliver jo nok hurtigere sulten end normalt...

Anmeld

28. juli 2012

TbCp

MariaE skriver:

mener min sp sagde at i princippet kan babyer klare sig uden natmad fra ca 8 mdr af....Dvs nogle sover jo igennem længe før det, men gør de ikke det, så er det vist der omkring de 8 mdr man kan give vand i stedet for om natten til de har vænnet sig til at det er det kedelige vand de får og ikke flaske.

Så burde han snart kunne undvære natflasken.

Anmeld

28. juli 2012

TbCp

FamilenStorm skriver:

Ihh hvor man egentlig glemmer hurtig.. Men mener min SP sagde at når de fik grød var det ikke nødvendig med mad om natten..

Da vi skulle vænne Alberte fra flasken tilbød vi hende bare kold mme, det vil hun ski ikke ha :-) Så efter 2 nætter sov hun " igennem"
:-)

Mikkel er forøvrigt så madglad at han er ligeglad med om mælken er varm eller kold

Anmeld

28. juli 2012

anynom

TbCp skriver:

Ja tror jeg skal prøve at snakke med min sp..
Nu er der jo også det at Mikkel kun har halvdelen af tarmen, så han bliver jo nok hurtigere sulten end normalt...

Ja nemlig. Og med den start I har haft har han nok også et større tryghedsbehov.

Anmeld

28. juli 2012

TbCp

JulieWH skriver:

Ja nemlig. Og med den start I har haft har han nok også et større tryghedsbehov.

Det har han helt bestemt... men tænker om han ikke vil kunne få det uden flasken..
Som skrevet længere oppe så lykkedes det faktisk at droppe den ene flaske i nat, ved at han kom over i vores seng... Så måske vi i hvert fald godt kan droppe den ene.

Anmeld

28. juli 2012

FruStolpe

TbCp skriver:

Hvor længe har de små behov for mad om natten?

Mikkel får en flaske ved 19-20 tiden når han bliver puttet og en igen ved 23-24 tiden og så igen ved 3-4 tiden inden han vågner og står op kl. 5.

Når nu vi står så tidligt op kunne jeg egentlig godt snart ønske at han ikke fik de to flaske om natten. Men hvornår kan man regne med at de ikke behøver mad om natten længere?

Her tog vi gradvist natfalsken fra Bella da hun rundede 6 mdr.

Vi trappede ganske enkelt ned med mængden af mælk der var i flasken til vi var på 30 ml. Og så stoppede hun selv med at vågne efter flasken da hun var 6½ måned

Anmeld

28. juli 2012

Maja_4000

Caroline fik flaske omkring kl. 4 til hun var 10 måneder .. Så begyndte vi at give vand i stedet , og så stoppede hun lidt efter med at vågne

Vores SP sagde at de ikke har BRUG for mad om natten fra de er 6 måneder .. Det havde Caroline heller ikke .. Hun drak 30 ml. eller sådan noget hver nat

Anmeld

28. juli 2012

TbCp

FruStolpe skriver:

Her tog vi gradvist natfalsken fra Bella da hun rundede 6 mdr.

Vi trappede ganske enkelt ned med mængden af mælk der var i flasken til vi var på 30 ml. Og så stoppede hun selv med at vågne efter flasken da hun var 6½ måned

Nå ja man kunne jo selvfølgelig også gøre det sådan... jeg tror vi har tænkt at vi ville fylde ham godt op så han sov længere, men det har bare ikke rigtig hjulpet..
Men måske vi skulle prøve at putte mindre og mindre i, i stedet for..

Anmeld

28. juli 2012

HeidiØ

TbCp skriver:

Jeg håber på mirakler

Ja tror vi prøver netrapning... nu giok det jo okay uden den ene flaske i nat, så måske vi bare prøver det igen.

Og er GLAD for det går godt med din lille Mikkel!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.