Mad om natten hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.610 visninger
35 svar
0 synes godt om
28. juli 2012

TbCp

Hvor længe har de små behov for mad om natten?

Mikkel får en flaske ved 19-20 tiden når han bliver puttet og en igen ved 23-24 tiden og så igen ved 3-4 tiden inden han vågner og står op kl. 5.

Når nu vi står så tidligt op kunne jeg egentlig godt snart ønske at han ikke fik de to flaske om natten. Men hvornår kan man regne med at de ikke behøver mad om natten længere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2012

Mor til Mike

TbCp skriver:

Mikkel får en flaske ved 19-20 tiden når han bliver puttet og en igen ved 23-24 tiden og så igen ved 3-4 tiden inden han vågner og står op kl. 5.

Når nu vi står så tidligt op kunne jeg egentlig godt snart ønske at han ikke fik de to flaske om natten. Men hvornår kan man regne med at de ikke behøver mad om natten længere?

Min søn sov igennem fra 7 måneder, og har ikke vågnet en eneste gang om natten siden tror det er meget forskelligt..

Anmeld

28. juli 2012

HeidiØ

TbCp skriver:

Godt spørgsmål, og jeg tror der er delte meninger.

Min SP sagde at når de rundede ½ år, så havde de REELT ikke BRUG for mad om natten, så var det mere sådan noget hygge/tryghed! Vi fortsatte dog lidt efter, da jeg sys det var så synd når han lå der.

Lige pludselig, tror William var omkring de 8 mdr, var der et par nætter han slet ik vågnede, der besluttede vi os for at droppe den flaske der.

Der har dog været undtagelser siden, f.eks. ved sygdom. Men osse en periode, hvor han konsekvent vågnede kl 23 og faldt KUN i søvn ved flaske.

Nu (han er 10½ mdr) kan han nøjes med vand uden at brokke sig.

Ved ik om du kan bruge det til noget, men så ved du da hvordan det har foregået her

Anmeld

28. juli 2012

TbCp

Sandra + Mike skriver:

Min søn sov igennem fra 7 måneder, og har ikke vågnet en eneste gang om natten siden tror det er meget forskelligt..

Ja det er nok meget forskelligt... det ville ellers være nemt hvis man lige havde en alder man kun sige "her stopper det"

Anmeld

28. juli 2012

TbCp

HeidiØ skriver:

Godt spørgsmål, og jeg tror der er delte meninger.

Min SP sagde at når de rundede ½ år, så havde de REELT ikke BRUG for mad om natten, så var det mere sådan noget hygge/tryghed! Vi fortsatte dog lidt efter, da jeg sys det var så synd når han lå der.

Lige pludselig, tror William var omkring de 8 mdr, var der et par nætter han slet ik vågnede, der besluttede vi os for at droppe den flaske der.

Der har dog været undtagelser siden, f.eks. ved sygdom. Men osse en periode, hvor han konsekvent vågnede kl 23 og faldt KUN i søvn ved flaske.

Nu (han er 10½ mdr) kan han nøjes med vand uden at brokke sig.

Ved ik om du kan bruge det til noget, men så ved du da hvordan det har foregået her

Jo bestemt!

Min dreng spiser omkring 200ml pr. måltid også om natten - han er næsten 8 mdr - så det virker jo som om at han er sulten...
Men f.eks. i nat, da han vågnede kl. 4, der kom han over i vores seng uden mad og faldt faktisk ret hurtigt i søvn igen og så tænker jeg jo lidt om det så i virkeligheden bare er en "hygge-snack" han får der om natten.

Anmeld

28. juli 2012

HeidiØ

TbCp skriver:

Jo bestemt!

Min dreng spiser omkring 200ml pr. måltid også om natten - han er næsten 8 mdr - så det virker jo som om at han er sulten...
Men f.eks. i nat, da han vågnede kl. 4, der kom han over i vores seng uden mad og faldt faktisk ret hurtigt i søvn igen og så tænker jeg jo lidt om det så i virkeligheden bare er en "hygge-snack" han får der om natten.

Ja, 200 ml er da en del .. men ja! Tror faktisk det er en hyggesnack, drikker måske bare fordi det er der. Jeg tror måske jeg ville starte med at trappe ned Og derefter gå over til vand ! Menmindre han ligepludselig også mirakuløst har nætter uden opvågning

Anmeld

28. juli 2012

FamilenStorm

TbCp skriver:

Ihh hvor man egentlig glemmer hurtig.. Men mener min SP sagde at når de fik grød var det ikke nødvendig med mad om natten..

Da vi skulle vænne Alberte fra flasken tilbød vi hende bare kold mme, det vil hun ski ikke ha :-) Så efter 2 nætter sov hun " igennem"
:-)

Anmeld

28. juli 2012

anynom

TbCp skriver:

Rent fysiologisk har de ikke behov for mad om natten fra 6 måneder - men det kræver jo selvfølgelig at de bliver ordenligt mætte i løbet af dagen. Prøv at snakke med din SP om den bedste måde at trappe ham ud af det.
Jeg har desværre ingen råd, vi har været så heldige med Isabel, to dage før hun blev et halvt år holdt hun op med at vågne om natten.

Anmeld

28. juli 2012

Muffinmus

mener min sp sagde at i princippet kan babyer klare sig uden natmad fra ca 8 mdr af....Dvs nogle sover jo igennem længe før det, men gør de ikke det, så er det vist der omkring de 8 mdr man kan give vand i stedet for om natten til de har vænnet sig til at det er det kedelige vand de får og ikke flaske.

Anmeld

28. juli 2012

TbCp

HeidiØ skriver:

Ja, 200 ml er da en del .. men ja! Tror faktisk det er en hyggesnack, drikker måske bare fordi det er der. Jeg tror måske jeg ville starte med at trappe ned Og derefter gå over til vand ! Menmindre han ligepludselig også mirakuløst har nætter uden opvågning

Jeg håber på mirakler

Ja tror vi prøver netrapning... nu giok det jo okay uden den ene flaske i nat, så måske vi bare prøver det igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.