Anonym skriver:
Som overskriften siger, så vil jeg høre hvordan I andre her føler, når venner, bekendte eller arbejdskollegaer pludselig er gravide, og I selv prøver og prøver på at blive det?
Min ene kollega har lige født, og fik den anden dag at vide at en af de andre kollegaer er gravid.
Jeg har det så dårligt med at jeg selv bliver så jaloux og ked af det
. - Det er jo en god ting, og det burde gøre en glad når andre er gravide, som man jo selv kæmper for at blive.
Håber at i kan komme med noget der ude. 
Kram
Jeg tror det er helt normalt at blive misundelig når nogen får det, man selv i årevis kæmper for.
Og ja, jeg bliver også misundelig, når en kollega eller andre bliver gravide. Jeg kan godt glæde mig på deres vegne, men indeni mærkes sorgen og smerten i hjertet. Jeg var selv meget ked af det i flere år inden jeg startede fertilitetsbehandling, fordi jeg bare ikke kunne finde en mand at stifte familie med, og som tiden gik blev jeg mere og mere ked af det, fordi jeg ikke fik de børn jeg altid havde drømt om. Til sidst tog jeg sagen i egen hånd, og startede i fertilitetsbehandling - alene. Men her to år senere er jeg stadig ikke gravid, og ved nu at jeg ikke engang kan få et barn som er mit genetisk. Så ja, jeg rammes meget ofte af misundelse, og i nogen perioder kan jeg bare slet ikke holde ud at se barnevogne og små børn.
Anmeld