Nogen der bliver jaloux når andre bliver gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2012

pussekat

Anonym skriver:

Som overskriften siger, så vil jeg høre hvordan I andre her føler, når venner, bekendte eller arbejdskollegaer pludselig er gravide, og I selv prøver og prøver på at blive det?

Min ene kollega har lige født, og fik den anden dag at vide at en af de andre kollegaer er gravid.

Jeg har det så dårligt med at jeg selv bliver så jaloux og ked af det . - Det er jo en god ting, og det burde gøre en glad når andre er gravide, som man jo selv kæmper for at blive.

Håber at i kan komme med noget der ude.

Kram

hejsa

ja jeg bliv jaloux over alle kan få barn/børn og min dum kroppe ikke vil lave /hold på en  og her prøve i over 7 år nu og her nok venner prøve i 3 månde også være hun gravid  og vil godt have et barn nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

JanetBJ

Ja, jeg bliver pisse sur og misundelig når veninder og venner kommer og fortæller at de skal være forældre, fordi de har lavet et "uheld" HVORDAN KAN ET BARN VÆRE ET UHELD ?! GRRRR ... blir så dum oveni ... jeg vil også..

Anmeld

30. juli 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Vil skynde mig at sige jeg ikk selv prøver at blive gravid. (frygter det mere) MEN.... min datter er snart 3½ og da jeg var gravid med hende drømte jeg om at nr 2 self ville komme i dette forår. Men da jeg ikk har fundet manden endnu er der jo selvf ikke kommet nogen baby2.

Men det at ens veninder køber hus med manden/kæresten og planlægger graviditeter gør faktisk lidt ondt.
Jeg har fået verdens mest dyrebare guld overhovedet og kan selvf godt forstå dem. Men jeg skal være ærlig at sige jeg føler en del stik af misundelse! Men også glad på deres vegne, savner bare at det var min tur..

Anmeld

30. juli 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Hejsa... Sikke et dejligt empatisk indlæg du havde lavet... Blev helt glad af at læse det...

Jeg tror at "tarkartoflen" har ret i at det er godt bare at lytte og måske spørge ind til hvordan de har det...

Tror også at det er helt rigtigt bare at sige det lige ud at man er gravid, uden at skulle have det dårligt med det, men det kan være at man så hellere skal få stillet sit behov for at fortælle alt om graviditet og baby hos nogen andre veninder eller svigermor...

Jeg tror at du kan hjælpe ved at fortælle de store punkter i graviditeten til dem (første scanning, køn osv), men lade være med at opdatere de to veninde om hvert enkelt jordemoder besøg...

(Der er næsten ingen der ved at vi prøver, så jeg ved for mit eget vedkommende at folk ikke kan tage hensyn til mig, fordi de ikke ved det - har bare svært ved at skulle sige det til alle dem man kender, uden at føle et pres)

Anmeld

30. juli 2012

sus73

Anonym skriver:

Som overskriften siger, så vil jeg høre hvordan I andre her føler, når venner, bekendte eller arbejdskollegaer pludselig er gravide, og I selv prøver og prøver på at blive det?

Min ene kollega har lige født, og fik den anden dag at vide at en af de andre kollegaer er gravid.

Jeg har det så dårligt med at jeg selv bliver så jaloux og ked af det . - Det er jo en god ting, og det burde gøre en glad når andre er gravide, som man jo selv kæmper for at blive.

Kram

Jeg tror det er helt normalt at blive misundelig når nogen får det, man selv i årevis kæmper for.

Og ja, jeg bliver også misundelig, når en kollega eller andre bliver gravide. Jeg kan godt glæde mig på deres vegne, men indeni mærkes sorgen og smerten i hjertet. Jeg var selv meget ked af det i flere år inden jeg startede fertilitetsbehandling, fordi jeg bare ikke kunne finde en mand at stifte familie med, og som tiden gik blev jeg mere og mere ked af det, fordi jeg ikke fik de børn jeg altid havde drømt om. Til sidst tog jeg sagen i egen hånd, og startede i fertilitetsbehandling - alene. Men her to år senere er jeg stadig ikke gravid, og ved nu at jeg ikke engang kan få et barn som er mit genetisk. Så ja, jeg rammes meget ofte af misundelse, og i nogen perioder kan jeg bare slet ikke holde ud at se barnevogne og små børn.

Anmeld

30. juli 2012

SS82

Anonym skriver:

Kram

Du er ikke alene har det fuldstændig som dig. Selv om man vil være glad på deres vegne er man totalt bitter inde i over det ikke er en selv 

Anmeld

30. juli 2012

Saram

Åh.. Jeg kan så godt forstå jer alle sammen. Sender en masse gode ønsker og kærlige tanker om at i alle sammen snart får en lille spire i maven, der vokser sig stor og stærk !

Anmeld

30. juli 2012

Rebecca55

Anonym skriver:

Kram

I starten var det intet problem at andre blev gravide.

Men til sidst blev jeg SÅ ked af det og orkede ikke at snakke med dem om deres lykkelige omstændigheder. Så endte vist med at lukke mig meget inde i mig selv.

Tror det er helt naturligt og synes ikke man skal skamme sig over det.

Jeg vil ikke ønske for nogen at skulle det igennem, da det er så psykisk hårdt og man kan ikke tænke på andet end, bare man nu snart får en positiv test.

Kram til dig og håber snart det bliver din tur.

Anmeld

31. juli 2012

bubba

Jeg synes det er det mest fantastiske når nogen i min omgangskreds skal have barn :-) 

Hvert barn er et mirakel og jeg synes I skal huske på at ønske det bedste for andre.. Ellers fortjener man ikke selv at få det bedste.. :-) 

Ja, det er svært, men nogen kæmper hårde end andre.. Sådan er det bare :-)

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

Ej, det var dejligt at læse alle jeres indlæg... Både så jeg kunne se at jeg ikke var alene om den tænke og at det nok er meget normalt, men også at se det hele lidt fra en anden vinkel og forsøge at tænke lidt mere positiv omkring det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.