skrivemaskine skriver:
Da jeg skulle fortælle de to veninder jeg har, der kæmper for at få barn, at jeg var gravid, må jeg indrømme at jeg var en smule nervøs og tænkte meget over måden at få det sagt. Jeg vidste hvor stort et ønske det var for dem, havde fulgt dem i årene og set hvor hårdt det var for dem og deres parforhold. De smilte begge stort, råbte tillykke og krammede. Men blikket i deres øjne var fuld af sorg og misundelse. Og det forstår jeg. Når jeg forestiller mig, at jeg skulle leve med den store sorg, ikke at få de børn jeg ønsker mig, bliver jeg meget trist og taknemmelig over, at det kan jeg.
Men nu til mit egentlige spørgsmål: Jeg vil støtte mine veninder, jeg vil dem det bedste og jeg vil være der for dem. Jeg har aldrig sagt; "Op på hesten igen" eller "I er jo så unge, det skal nok komme" og i den dur. Men jeg har hørt mine to veninder fortælle, at det er det værste, og de føler sig neglicerede og misforståede.
Hvad skal man gøre eller sige til dem, der står i samme situation som jer, der kæmper for at få et barn? Hvordan er man der for jer? Indtil videre har jeg lyttet, og vist min forståelse, men ikke kommet med råd eller (misforståede) peptalks...
Jeg tror du gør det helt rigtige ved "bare" at lytte! Hvis der er noget jeg ikke har brug for, så er det, at en der ikke har været i behandling sidder og fortæller mig hvordan det er, og at jeg bare skal tage det roligt, så skal det nok komme! For det ved man ikke noget om, hvis man ikke har prøvet det!
Til TS så tror jeg vi alle får et stik i hjertet, når nogen fortæller, at de er gravide!
Jeg er endnu ikke blevet rigtig jaloux på nogle veninder, selvom jeg da i mit stille sind tænker gid det var mig, men jeg håber ikke jeg lader mig mærke med det!
Jeg bliver meget mere jaloux på kvinder på gaden, eller hvis jeg hører om folk det lige hovsa er blevet gravide, og ikke helt ved om de vil beholde barnet... Det har jeg MEGET svært ved at håndtere, også selvom at børn ikke skal sættes i verden, hvis de ikke er ønsket eller forældrene ikke er i stand til at tage sig af dem. Men det synes jeg er vildt svært!
Jeg har både en veninde og en kusine der blev gravide på det tidspunkt hvor vi havde vores første forsøg, og jeg er da skide misundelig på, at jeg ikke også har en lille baby i min mave, men sådan skulle det nu engang ikke være

Håber det snart bliver jeres tur, så andre kan være lidt misundelige på jer