Nogen der bliver jaloux når andre bliver gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2012

ønskebørn74

Anonym skriver:

Ja, det kan du have ret i. - Det er en god tanke at prøve at holde sig selv oppe med.

Og er helt enig i at de andre må lade være med at springe foran os i køen...

jeg mener ALLE andre.. vi har forsøgt i 10½år nu.. kender INGEN der startede før os mere.. og ALLE er gravide el. har fået mindst 1 barn.. nogle 4.. og det var os der startede med at forsøge i omgangskredsen.. ud over mandens kusine..

har lige mistet en lille i 7+0 uge.. havde termin d. 16.2.2012.. og har mistet MANGE gange nu..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

man prøver at være glad på andres vegne, men hver gang en annoncere på facebook eller i vennekredsen at de er gravide stortuder jeg i flere dage (for mig selv og alene selvf.)

ja øv for dem der så ovenikøbet brokker sig (og det er ikke for at genere nogen, vil højst sandsynlig selv blive en af dem hvis den tid nogensinde kommer)

eller de som er UPS blevet gravide  Hvor er det bare uretfærdigt.

juni 2011 mistede vi en lille spire 9+3  og oveni mistede vi 20/7-12, 4+

Ja, lige præcis...

Og så har jeg en veninde der siger: " man bliver jo bare gravid når man smider p-pillerne - det kan jo sagtens planlægges" - Det kan også få mit pis lidt i kog, selvom hun ikke siger det for at genere, men nok bare ikke ved bedre...

Ej, der er jeg ked af at høre. - Kan godt forstå at det må være rigtig hårdt at tænke på...

Anmeld

27. juli 2012

Anonym trådstarter

ønskebarn74 skriver:

jeg mener ALLE andre.. vi har forsøgt i 10½år nu.. kender INGEN der startede før os mere.. og ALLE er gravide el. har fået mindst 1 barn.. nogle 4.. og det var os der startede med at forsøge i omgangskredsen.. ud over mandens kusine..

har lige mistet en lille i 7+0 uge.. havde termin d. 16.2.2012.. og har mistet MANGE gange nu..

Så synes jeg godt nok også at I skal forrest i køen.

Så må du også længe have gået med den følelse jeg har nu...

for at i snart kommer foran i køen...

Anmeld

27. juli 2012

Kris89

Anonym skriver:

Ja, lige præcis...

Og så har jeg en veninde der siger: " man bliver jo bare gravid når man smider p-pillerne - det kan jo sagtens planlægges" - Det kan også få mit pis lidt i kog, selvom hun ikke siger det for at genere, men nok bare ikke ved bedre...

Ej, der er jeg ked af at høre. - Kan godt forstå at det må være rigtig hårdt at tænke på...

og alle dem der "i er stadig unge i kan sagtens nå det"... DET ER IKKE DET SIDSTE BARN, MEN DET FØRSTE"!

Anmeld

27. juli 2012

Kris89

er endda så langt ude at jeg håber andre oplever det samme

ikke at jeg ønsker dem ulykke, men ønsker virkelig de ved netop HVAD jeg går igennem. "Op på hesten igen" "i prøver da bare igen"

MIN BARE !!! det er nu to børn for mit vedkommende som skulle have været her, men som ikke er og aldrig bliver... jeg ved godt at der nok har været noget galt med dem siden det er gået som det er, men det er MINE børn...

siden jeg avr ganske ung har jeg gået med følelsen af at jeg skulle  være ung mor, eller igang tidlig for tænk hvis der var noget galt med mig... "selvfølgelig er der da ikke det"... Men hvem fik ret??

Anmeld

28. juli 2012

Nessie

Det er helt normalt og helt okay at blive jaloux og ked af det.

Jeg synes bare ikke det er okay, hvis man ikke samtidig kan glæde sig bare en lille smule og sige glad tillyke til andre, for det er jo ikke deres skyld at man ikke selv får børn.

Både inden vi fik Daniel, og denne gang kalder jeg alle med store maver jeg går forbi for dumme ko i mit stille sind. Ikke fordi jeg ikke under hende et barn, men fordi jeg bliver ked af det og selv ville ønske jeg kunne gå rundt og stritte med en stor mave.

jeg kan også mærke at det går mig mere på denne gang, tænker på at jeg faktisk ville være over halvvejs nu, hvis vi bare havde fået lov at beholde vores lille blop i år

Anmeld

28. juli 2012

liwsmor

Anonym skriver:

Som overskriften siger, så vil jeg høre hvordan I andre her føler, når venner, bekendte eller arbejdskollegaer pludselig er gravide, og I selv prøver og prøver på at blive det?

Min ene kollega har lige født, og fik den anden dag at vide at en af de andre kollegaer er gravid.

Jeg har det så dårligt med at jeg selv bliver så jaloux og ked af det . - Det er jo en god ting, og det burde gøre en glad når andre er gravide, som man jo selv kæmper for at blive.

Håber at i kan komme med noget der ude.

Kram

Ja jeg kender det godt, jeg ser altidflok der gravide og bliver øv og ked og tænker hvornår er det min tur - når det nogen jeg kender, der bliver gravide, siger jeg bar tillykke snakker ikke med dem om graviditeten for det gør for ondt at hører om deres glæde

Anmeld

28. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Som overskriften siger, så vil jeg høre hvordan I andre her føler, når venner, bekendte eller arbejdskollegaer pludselig er gravide, og I selv prøver og prøver på at blive det?

Min ene kollega har lige født, og fik den anden dag at vide at en af de andre kollegaer er gravid.

Jeg har det så dårligt med at jeg selv bliver så jaloux og ked af det . - Det er jo en god ting, og det burde gøre en glad når andre er gravide, som man jo selv kæmper for at blive.

Kram

Da vi prøvede at få en baby der var jeg aldrig jaloux, men kunne godt blive lidt ked af det  Jeg var altid glade på andres vejne og ønskede stort tillykke med deres lille pus.

Men efter vi selv er blevet gravide herhjemme har jeg oplevet hvordan veninder har været jaloux og ikke engang har kunne sige ordentligt tillykke og nærmest har skulet efter mig når vi har mødtes i selskab med andre veninder  

Fair nok at man bliver jaloux, blev som sagt selv ked af det - men at man faktisk bliver til et menneske der ikke engang kan glæde sig på andres vejne, ja det kan jeg simpelthen ikke med. Var virkelig skuffet over mine veninder og de skal da ikke forvente at jeg bliver glade på deres vejne den dag de står og er i lykkelige omstændigheder. Selvfølgelig bliver jeg glad, misforstå mig ikke, men har næsten lyst til at lave samme opførelse over for dem, så de kan få at føle hvor ked af det de faktisk har gjort et andet menneske der skulle forestille at være glad og lykkelig.

At man kan sidde i selskab med veninder og ikke tør sige noget, vise scanningsbilleder eller noget som helst er simpelthen forfærdeligt.

Ved godt mit eget lille udbrud ikke hjælper dig   Men syntes virkelig du skal tænke over at du gør andre ked af det ved at du har det sådan - og tænk hvis ingen gad og være glade på dine vegne  Du ville da selv syntes det er træls og nok også gøre dig ked af det...

Anmeld

28. juli 2012

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Kram

Jeg bliver desværre jaloux, og jeg føler at de kikker på mig og siger HA HA !!!! ved jeg selvfølgelig at de ikke gør, men vi har selv prøvet at få nummer 2 i 3½ år nu, og alle omkring vælter det bare ind med børn og her sker ikke en skid

Anmeld

28. juli 2012

MariaKyedDK

MariaKyedDK skriver:

Jeg bliver desværre jaloux, og jeg føler at de kikker på mig og siger HA HA !!!! ved jeg selvfølgelig at de ikke gør, men vi har selv prøvet at få nummer 2 i 3½ år nu, og alle omkring vælter det bare ind med børn og her sker ikke en skid

men jeg tror ikke jeg vil sige jeg er '' jaloux '' , jeg bliver nok mere ked af det og sur på mig selv over jeg ikke bare kan være gravid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.