har i overlevet en krise??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2012

Sujan

AnneBJ skriver:

Ikke med min nuværende - men med en eks kæreste! For mig var udsagnet "gå aldrig tilbage til en fuser" desværre meget rammende, det fandt jeg dog først ud af, knapt et år efter vi var fundet sammen igen.

Han havde løjet, været utro og var generelt ikke engageret i vores forhold, så jeg gav ham et ultimatum. Han valgte (via sin opførsel altså) vores forhold fra, men vi savnede hinanden og gav det en chance mere - og maaaange snakke om tillid, ærlighed, respekt osv.

Jeg kæmpede og kæmpede, både for ikke at være jaloux, kontrollerende osv., og følte at alt ville blive godt, når blot vi kæmpede sammen. En dag meddelte han, at han syntes vores kamp (han kæmpede ingen steder altså..... ) var forgæves og spild af tid, og at det var bedst at gå hver til sit.

(det var det heldigvis, i bagklogskabens lys!)

Jeg forstår godt du savner din datters far - men tænk dig rigtig godt om! Du har ikke kunnet stole på ham førhen; kommer du til at kunne det fremover? Hvis ikke, hvad så? Jeg ønsker dig alt det bedste, og håber du vælger med hjertet (i samråd med hjernen.. ) og vær ligeglad med hvad andre synes! Det er ikke deres liv!

Mange tak for dit svar..

Er lige præcis der jeg er... kommer jeg nogensinde til at stole på ham igen?? Lige nu ville mit svar være NEJ.. Er der så noget at kæmpe for? måske ikke. Måske håber jeg at mit svar en dag vil være JA. Men det kan jeg jo ikke vide. Derfor jeg er nysgerrig efter at høre andres historier.

Jeg skal kæmpe med nøjagtig de samme ting. Jalousi, kontrollerende o.s.v. og lige nu ved jeg ikke om jeg kan lade være med disse ting. Har forsøgt før, hvor det ikke er gået så godt.
vil det så gerne. Men er ikke nemt at styre. Men på den anden side er jeg heller ikke helt parat til at give slip og give op.
.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2012

Sujan

MortilElias2010 skriver:

Ja det har vi, et par gange. Men vi har ikke været fra hinanden i perioderne. Og vi er lykkeligere end før vores bryllup. Jeg mener vi endelig er nået til der hvor et par kender hinanden og der er ro på  her skyldtes det ikke utroskab eller løgne. Bare to voksne mennesker, der lærer hinanden at kende.

Dejligt at høre i har klaret jer igennem og er kommet styrket ud på den anden side

Anmeld

26. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sujan skriver:

Ja bare nysgerrig..

Har jeres forhold overlevet en stor krise af en eller anden form..
F.eks. der var ved at få jer fra hinanden.

Er i glade for i blev sammen.

Nogen der har kæmpet for forholdet og alligevel måtte give op??

Fortæl jeres historie.

Står selv i en situation, hvor alt fornuft siger at jeg skal passe på mig selv, og give op. Er flyttet og er nu alene med min datter.
Men savner hendes far så meget. Ved vi vil kunne få det rigtig godt sammen. Så længe han ikke såre mig igen...

Han har løjet en del. gOg bortset fra det er alt andet godt. Så hvis jeg kan lære at stole på ham og han holder ord. Så ved jeg vi kan få et langt og lykkeligt liv sammen.

Men men.. som sagt siger alt fornuft/familie/venner mig at jeg ikke skal gå tilbage.

Så er nysgerrig. Har jeres forhold overlevet en form for krise????

Ja vi har haft en krise eller to, men ikke nogen jeg vil dele med offentligheden. 

Men jeg synes der er forskel på løgne og situationer.

I var i et seriøst forhold. Du var gravid. I den her situation ville jeg bare ikke kunne tilgive løgne og bedrag.

Mindes også noget om at du skrev engang, at han var blevet opdaget før og tilgivet, men misbrugte din tillid igen. Han tager det sikkert heller ikke så seriøst, da i jo har været sammen on/off og ikke rigtig gået fra hinanden. Han ser nok ikke de store konsekvenser i handlingerne.

Men det må være super hårdt for dig. Du skal selvfølgelig vælge med hjertet, men også med hjernen. For du skal nok komme over ham og blive forelsket og elske på ny

Anmeld

26. juli 2012

AnnaK89

Ja det har vi en gang, den overlevede vi "fint" - men tror desværre snart en ny rammer, hvis ikke der sker noget drastisk
Om den rammer og hvad der sker, kan jeg jo ikke udtale mig om endnu.

Anmeld

26. juli 2012

MortilElias2010

AnnaKJ skriver:

Ja det har vi en gang, den overlevede vi "fint" - men tror desværre snart en ny rammer, hvis ikke der sker noget drastisk

Ha ha ha hvor jeg elsker din sticker

Anmeld

26. juli 2012

Sujan

AnnaKJ skriver:

Håber det bedste for jer og håber i får gjort noget inden det går galt.

Anmeld

26. juli 2012

MorAnna.

Jeg synes ikke, at vi har haft direkte kriser.. Vi har været meget igennem, men vi er altid kommet igennem det sammen.. Vi har været kærester siden vi var 13 år, nu er vi henholdsvis 37 og 38 år og har været gift i snart 16 år

Anmeld

26. juli 2012

Sujan

mor:) skriver:

Ja vi har haft en krise eller to, men ikke nogen jeg vil dele med offentligheden. 

Men jeg synes der er forskel på løgne og situationer.

I var i et seriøst forhold. Du var gravid. I den her situation ville jeg bare ikke kunne tilgive løgne og bedrag.

Mindes også noget om at du skrev engang, at han var blevet opdaget før og tilgivet, men misbrugte din tillid igen. Han tager det sikkert heller ikke så seriøst, da i jo har været sammen on/off og ikke rigtig gået fra hinanden. Han ser nok ikke de store konsekvenser i handlingerne.

Men det må være super hårdt for dig. Du skal selvfølgelig vælge med hjertet, men også med hjernen. For du skal nok komme over ham og blive forelsket og elske på ny

Tak du har helt ret... Han er blevet tilgivet før. og misbrugt tilliden igen.. Når jeg ser det udefra, ville jeg aldrig mene jeg ville kunne tilgive igen.. Irritere mig også at jeg ikke bare kan give slip og komme videre.

Er nok bange for netop aldrig at føle det samme for en anden igen. at jeg ikke får oplevet det specielle vi havde sammen. Men måske har du ret i at det nok skal komme.

Tror hele tiden jeg træffer et valg. Men mine følelser og hjerne er i stor konflikt.

Men tak for dit svar.

Anmeld

26. juli 2012

AnnaK89

MortilElias2010 skriver:

Ha ha ha hvor jeg elsker din sticker

Hehe - ja men det er vist på tide at den kommer væk igen, da lillepigen nu er 16 dage

Anmeld

26. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sujan skriver:

Tak du har helt ret... Han er blevet tilgivet før. og misbrugt tilliden igen.. Når jeg ser det udefra, ville jeg aldrig mene jeg ville kunne tilgive igen.. Irritere mig også at jeg ikke bare kan give slip og komme videre.

Er nok bange for netop aldrig at føle det samme for en anden igen. at jeg ikke får oplevet det specielle vi havde sammen. Men måske har du ret i at det nok skal komme.

Tror hele tiden jeg træffer et valg. Men mine følelser og hjerne er i stor konflikt.

Men tak for dit svar.

Det vil blive ved med at være svært for dig at komme videre sålænge i er on/off. I virkeligheden er det jo kun en måned siden at I for alvor er gået fra hinaden og derfor skal du have tid til at komme over ham.

Det er nu heller ikke nemt når han er far til dit barn og du derfor sikkert ser ham forholdsvis ofte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.