Hjælp ang børnebidrag fra faren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2012

Leneur

Anonym skriver:

Ja syntes bare det super svært. Vil så gerne bare have det overstået. Syntes der har været nok bøvl bare med faderskabssag det tog 17 mdr :/

Kender det desværre alt for godt. Hvis du kan undvære de penge, så selvom jeg ikke kan råde dig, synes jeg du skal acceptere det, så du og lillepigen kan få noget ro på. Har i fælles forældremyndighed? For hvis i har kan du evt bede om at få den fulde, når han alligevel hverken ser hende eller bidrager på nogen måde til hende. Det er da mest fair, så du ikke skal have ham ind over bla til pas, skolevalg og hvis hun bliver alvorligt syg. Den hurdle mangler jeg nemlig desværre stadigvæk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Kender det desværre alt for godt. Hvis du kan undvære de penge, så selvom jeg ikke kan råde dig, synes jeg du skal acceptere det, så du og lillepigen kan få noget ro på. Har i fælles forældremyndighed? For hvis i har kan du evt bede om at få den fulde, når han alligevel hverken ser hende eller bidrager på nogen måde til hende. Det er da mest fair, så du ikke skal have ham ind over bla til pas, skolevalg og hvis hun bliver alvorligt syg. Den hurdle mangler jeg nemlig desværre stadigvæk.

Ja har den fulde da vi aldrig har været kærester.

Kan godt undvære dem selvom jeg er studerende men valget mellem datter og børnepenge er ret nemt.

Ved du om hvis han nu kommer om 3 år og søger samvær og man så kan få pengene med tilbagvirkende kraft?

Anmeld

22. juli 2012

Leneur

Anonym skriver:

Ja har den fulde da vi aldrig har været kærester.

Kan godt undvære dem selvom jeg er studerende men valget mellem datter og børnepenge er ret nemt.

Ved du om hvis han nu kommer om 3 år og søger samvær og man så kan få pengene med tilbagvirkende kraft?

Det ved jeg desværre ikke men det kan stf nok svare på.

Anmeld

22. juli 2012

Anonym

Først, så føler jeg med din situation. Kender en, der er i en lidt lignende situation, og det er bestemt ikke en let opgave - det er meget tidskrævende og psykisk hårdt at have barn med en psykisk syg. Det er ikke muligt eller i bedste fald meget svært at lave aftaler med en psykisk syg, fordi deres verdensbillede forvrænger aftalen og laver den om efter forgodt befindende.

Jeg har fundet det her link, jeg synes du skal kigge på:
http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4917
Der står i hvert fald lidt om det, hvis du søger lidt rundt, står der måske også mere på statsforvaltningens hjemmeside.

Håber du snart finder ud af det til dit og lillepigens bedste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.