Jeg ville søge om børnebidraget nu. Hvis din datter er 18 måneder nu, og han endnu ikke har set hende og vælger at gøre det hvis du søger, jamen så lad ham det, hun er heldigvis ikke så gammel hun vil knytte bånd til ham med den smule samvær han vil få i starten. Hvis han så falder for hende og vælger at være far, jamen så er det jo godt for jer alle sammen, hvis ikke så hopper han nok hurtigt fra igen.
Ved godt du er bange for at vil bruge hende for at såre dig, men er ret sikker på han ret hurtigt bliver træt af det, for han "rettigheder" vil jo ikke være så store i starten af samværet så han skal være standhaftig for at få chancen for at såre dig. Jeg synes i hvert fald ikke det er for din datters eller dit bedste at gå med til hans forslag, han lyder mest som en der griber efter halmstrå end en der reelt har tænkt det igennem, om ikke andet så læg pengene til side hvis i ikke mangler dem, så kan din datter få en rejse, en opsparing eller andet forkælelse som trøst...
Jeg kan sagtens forstå dine tanker, har selv haft dem med min søns far, men i sidste ende bør han være bare en lille smule økonomisk ansvarlig for det barn i har skabt sammen (efter min mening i hvert fald)
Anmeld