Hjælp ang børnebidrag fra faren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.975 visninger
33 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juli 2012

Anonym trådstarter

Hej jeg ville hører om der var nogle af jer søde kvinder der kunne hjælpe med dette spørgsmål

Hvis faren og jeg laver den aftale at jeg ikke søger børnepenge på bekostning at han så holder sig langt væk ikke blander sig og søger samvær.

Kan man så hvis han nu valgte at søge samvær om ja lad os sige ti år så søge børnepengene med tilbage virkede kraft?

Det er noget både ham og jeg er interesserer i at vide.

Han mener godt man kan, det gør eg ikke.

Det ville jo blive rigtig mange penge at skulle tilbage betale .

Og hvis jeg ikke søger børnebidrag mister jeg nogle af de tilskud jeg får fra kommunen ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2012

Savannah

Så vidt jeg ved, kan man få for 6 måneder. Hæng mig ikke op på det, det mindes jeg bare at have hørt.

Men jeg tror bestemt ikke man kan få for de sidste 10 år.. Det er jo på ingen måde rimeligt!

Anmeld

21. juli 2012

Anonym trådstarter

Sally-Slingshot skriver:

Så vidt jeg ved, kan man få for 6 måneder. Hæng mig ikke op på det, det mindes jeg bare at have hørt.

Men jeg tror bestemt ikke man kan få for de sidste 10 år.. Det er jo på ingen måde rimeligt!

Det noget han selv forslår. Altså at hvis han skulle komme om år fra nu at jeg så ville have krav på at få de børnepenge. På bekostning af at jeg så ikke søger dem nu.

Anmeld

21. juli 2012

Savannah

Anonym skriver:

Det noget han selv forslår. Altså at hvis han skulle komme om år fra nu at jeg så ville have krav på at få de børnepenge. På bekostning af at jeg så ikke søger dem nu.

Det tror jeg ikke man kan.
Tænk hvis ikke kan var indforstået med det, så kunne man som bolpælsforældre ruinere samværsforældren ved at søge med 10 års tilbagevirkende kraft..

Men, når nu han gerne vil betale om 10 år.. Hvorfor så ikke nu? :-S
Det er da både bedre for barnet, ham og dig.

Anmeld

21. juli 2012

Anonym trådstarter

Sally-Slingshot skriver:

Det tror jeg ikke man kan.
Tænk hvis ikke kan var indforstået med det, så kunne man som bolpælsforældre ruinere samværsforældren ved at søge med 10 års tilbagevirkende kraft..

Men, når nu han gerne vil betale om 10 år.. Hvorfor så ikke nu? :-S
Det er da både bedre for barnet, ham og dig.

Ja altså tænkte hvis man evt lavede et dokument ved en advokat som vi begge skrev under så med de forskellige betingelser at det måske var gyldigt

Anmeld

21. juli 2012

Savannah

Anonym skriver:

Ja altså tænkte hvis man evt lavede et dokument ved en advokat som vi begge skrev under så med de forskellige betingelser at det måske var gyldigt

Det er da værd at undersøge, om det så er gyldigt

Anmeld

21. juli 2012

TeamRocket

Det ville aldrig komme til at virke i retten. Han ville jo så kunne sige det var lavet da han var ung og dum og at du nu vil bruge det mod ham så han ikke har 'råd' til at se sit barn uden at gældsætte sig. Og hvorfor vil du dog også have penge hvis han beslutter sig for at ville se sit barn hvis jeg må spørge? Dit barn har vel bedst af at kende sin far, så er det da lidt tarveligt du vil skræmme ham væk med et krav om penge.

Anmeld

21. juli 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Det ville aldrig komme til at virke i retten. Han ville jo så kunne sige det var lavet da han var ung og dum og at du nu vil bruge det mod ham så han ikke har 'råd' til at se sit barn uden at gældsætte sig. Og hvorfor vil du dog også have penge hvis han beslutter sig for at ville se sit barn hvis jeg må spørge? Dit barn har vel bedst af at kende sin far, så er det da lidt tarveligt du vil skræmme ham væk med et krav om penge.

Kort forklaring min datter er 18 mdr.
Faderskabs sagen er lige slut han vil ikke betale børnepenge og truer med en nasse ting hvis jeg vælger st søge dem,
Jeg ønsker ikke han skal være en del af hendes liv da han har gjort det klart at han ikke er interesseret i hende men kun i at såre mig via hende.

Han har så derfor foreslået at hvis jeg lader være med at søge børnepenge at han så holder sig langt væk.
Problemer er så der at der jo ikke er nogle garanti for han gør som han siger . Da ma ikke kan " fraskrive sine rettigheder.

Han sagde så at hvis han en dag skulle komme og søge samvær som han jo lover ikke at ville gøre, at jeg jo så bare kunne søge børnepengene . Hvilke skulle være eb form for garanti for mig.

Anmeld

21. juli 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Skal lige nævnes at han Ikke er så ung men er 33

Anmeld

21. juli 2012

TeamRocket

Anonym skriver:

Skal lige nævnes at han Ikke er så ung men er 33

Jeg forstår det bare stadig ikke Altså hvis han om 5 år, har forandret sig og gerne vil være der for sit barn, så vil du have en masse penge af ham som straf ? Er det ikke næsten opskriften på at få sit barn til at hade dig når han/hun finder ud af dette som voksen? Hvis jeg fandt ud af min mor havde lavet en sådan bod mod min far bag min ryg ville jeg være så skuffet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.